Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

12 Eylül '15

 
Kategori
Şiir
 

Öyk...

Öyk...
 

Vatan sevgisinin, vatan perverliğin, ölçüleri nelerdir?

Birlikte yapılan yürüyüşlerde sembol işaretleri yaparak aynı olay veya dava için yürüyen topluluklarda neden ayrım yapılıyor...

Sen bozkurt olabilirsin ben bir başka öteki başka bir vatandaş olabiliriz! Sizler işaretlerinizi yaparken kalan çoğunluklar veya azınlıklar ne yapmalı yani kendini tatmin etmek için de olsa... 

Hepimiz Kardeşiz!

Kimin 'Kürt' dostu yok ki?

Bırak kaygan yolu yurttaşım! 

Çık menzilden göster özünü,

İt elinin tersi kirlensin, yıkarsın.

              ***

Mundar olmaz can için yürüdüysen!

Haydi, gel keko vere!

               **

Kimde yok ki vefasız, kardaş?

At, gitsin bulaşmış edepsizi! İt!

Saf insanın çoktur, dolar gerisi.

              ***

Mundar olmaz can için yürdüysen!

Haydi, gel keko vere!

              **

Sorunu söyle, diren orda ol!

Sırtından geçindirme ağayı sil!!

İt, elin tersi ile deme Allah yarattı. 

               ***

Mundar olmaz can için yürdüysen!

Haydi, gel keko vere!

               ** 

Kimin Kürt arkadaşı, dostu yok ki?

Nedir bu genel itham çekin elinizi

Pekakalı varsa itin! Gerisi kardaştır.

              ***

Sembol, işaretler toplumu ayrıştırıyor.

Var mı gereği acaba? Olmasa ne olur.

İnsan olarak tek yürek, yek beden olsa

Türk, Arap, Kürt bir olsa Çerkez ile evlenen.

            ****

Mundar olmaz can için yürdüysen!

Haydi amcaoğlu! Gel hayo! Keko vere lo!

Daha dün!! Seyhan göl kıyısındaki luna parka torunlarımı götürdüm. Orada idim evet luna parkında idim.

Çok etkilendim! Bütün çocuklar ne güzel eğleniyorlardı.! Ana babaları da, elbet türk, arab, kürt vardı boynumdaki kolyeyi görünce ne güzel kolye dedi, dedi de beni can evimden vurdu. Demek genelde kalpler bir, sadece tanımak! Tanımlanma eksikliğimiz varmış!

Halimiz bu! güler misin ağlar mısın: Ruhun Şad Olsun Aziz Nesin

Adana/Seyhan

11/09/2015

 
Toplam blog
: 489
: 133
Kayıt tarihi
: 07.08.12
 
 

1947 yılında Adana/ Yüreğir / Yamaçlı mahallesinde doğdum. İlkokulu Çukurova İlköğretim Okulunda ..