Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Mart '13

 
Kategori
TV Programları
 

Öyle bir geçer zaman ki...

2010 yılında yapımı yapılan dizinin konusu gerçek bir hikâyeden alınmış. Yönetmeni Zeynep Günay Tan Senarist Coşkun Irmak. Oyuncular Ali (Erkan Petek Kaya), Cemile (Ayça Bingöl), Hasefe (Meral Çetinkaya), Berrin (Yıldız Çağrı Atik soy), Aylin (Farah Zeynep Abdullah), Mete (Aras Bulut), Osman (Emir Berke Zincirdi), Soner (Mete Horozoğlu), Caroline (Wilma Elles). Dizinin konusu 167 yılında başlayıp günümüze kadar uzanıyor. Aksu ailesinin dram dolu yaşamlarını konu almış. Aile bireylerinin tek tek yaşamlarını anlatıyor. Denizci olan Ali Akarsu’nun, Hollandalı Carolin’le olan aşkı, karısı Cemile Akarsu tarafından öğrenilince, yaşanan büyük sıkıntılar ve  bu durumun yarattığı olumsuz koşullar. Hayatla ve birbirleriyle olan mücadeleleri, birçok  0layların izlerini taşıyarak, sürer. Ali ve Cemile’nin üniversiteye gitmekte olan büyük kızı Berrin, liseye gitmekte olan küçük kızı Aylin, Aylin’le aynı liseye gitmekte olan oğlu Mete, olumsuzlukları kendi hayatları içinde hissederler ve kendi hayat hikâyeleri de bu etki altında gelişir. Ailenin en küçük bireyi olan 6 yaşındaki Osman, bütün bu sürecin içinde olan, etkilenen, gözleyen bir kişi konumundadır. Osman, 1967’den günümüze uzanan hikâyenin, odağında olan kişidir. Ali’nin annesi Hasefe Hanım, hikâyedeki en yaşlı kişidir. Dobra, dobra, mert, görmüş geçirmiş bir kadındır. Oğlunun yanlış yaptığına inandığı için, gelini Cemile’nin tarafını tutacak kadar açık sözlü ve yüreklidir. Diğer oğlu Kemal ve gelini Neriman, çıkarcı, rüzgara göre davranan kişiler olarak, Hasefe Hanım’ın gözünde değer taşımazlar.. Yukarda kısaca değinilen kişiliklerin hayat hikâyeleri, ilişkileri ve çatışmaları, bu toplumsal zemin üzerinde gelişiyor. Küçük kızının ölümü, Kocasının başka birisine aşık olması, Cemile’nin başkası ile evlenmesi, evlendiği kişinin amcasının oğlunun Cemileye aşık olması ile başlayan olumsuzluklar.

Ben hiç bu kadar insanlara stres aşılayan, karamsar, olumsuz, bir dizi izlememiştim. Başta dizi tutmuştu ama diziyi uzatmak için türlü, türlü olaylar oyunlar geliştirildi. Bir kez başladık bırakamıyoruz işte. Çok bölümünü izlemedim, izlemekte istemem. Aile dizisi diye sunulan dizilerin çoğu aile yapımıza uymuyor. Gençlerimize kötü örnek oluyor. Dizilerdeki ortak konular, genellikle yasak aşk, şiddet, ihanet, cinayet ve sürekli mutsuzluk. Hele son bölümlerinde hiçbir umut verici, olumlu, neşelendirici bir yanına rastlamadım. Dizinin Haziran ayında biteceği söyleniyor, bu kadar uzun süre bu işkenceyi izletmeye hakları yok. Toplumun ahlaki çöküşünde, şiddet ve cinayetlerin artmasında izlenen dizilerin rolü büyük.

Diziyi izlerken, neşelenmedim, keyif alamadım, huzur bulamadım, bilakis üzüldüm ağladım. Bu diziyi kendi ölçütlerime göre eleştirdim, sizleri bilemem. Umarım bundan sonra, bizlere daha keyifli dakikalar yaşatacak, kültür ve aile yapımıza uygun diziler izlettirilir. Sevgiyle kalınız.

(görseller netten alıntı)

 

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..