Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Aralık '06

 
Kategori
Müzik
 

Öyle olsun Altay

Öyle olsun Altay
 

‘’Ben daha çok insana bire bir ulaşıp, duygularımı söz ve müziğimle ifade ediyorum. Sanırım bu şekilde amacıma da ulaştım.’’

Üç buçuk yıllık bir aradan sonra 11 parçadan oluşan ‘’Öyle Olsun’’ adlı albümüyle tekrar sevenleriyle buluşan ve geçtiğimiz günlerde kentimize gelen Altay ile Objektif Dergisi olarak sahne aldığı 222 Park’ta kısa bir söyleşi gerçekleştirdik. Sempatik tavırlarıyla ve içten gülümsemesiyle dikkatimizi çeken Altay sorularımızı açık yüreklilikle cevapladı.

Altay kimdir, bize kısaca kendinizden bahseder misiniz?

Ben 1970 Rize doğumluyum. Yirmi kişilik bir aile ile konakta büyüdüm. Yedi kardeşiz. İlk ve ortaokulu Zeytinburnu Meslek Lisesi elektrik bölümünde okudum. Daha sonra KTÜ Matematik bölümünü kazandım ama eğitimimi yarıda bırakarak 1987-88 yıllarında İstanbul Üniversitesi konservatuarında opera ve şan eğitimi aldım. Askerliğimi ise Kütahya ‘da kısa dönem yaptım.

Matematikle aranız iyiydi yani. Şarkıcı olmasaydınız öğretmen Altay Biber olacaktınız. Öğretmen Altay nasıl olurdu acaba?

-Çoğu öğrenci matematiği sevmez bilirsiniz. Ama sanırım ben sevecen biri olduğumdan dolayı öğrencilerime matematiği sevdirebilen bir öğretmen olurdum herhalde.

Operayı da sevdiğinizi söylüyorsunuz. İlerleyen zamanlarda opera seslendirmeyi düşünüyor musunuz?

-Opera eğitimi aldım zaten. Opera emek isteyen bir müzik dalı. Şuan için düşünmüyorum. Hem opera sanatçılarına da saygım var. Onlar varken benim çıkıp opera söylemem doğru olmaz değil mi?

Müziğe nasıl başladınız?

-Anadolu‘da duvarda asılı sazlar olur. Bizde de duvarda asılı bir saz vardı. Ağabeyim saz çalmayı bilirdi. Ona bakar sonra da kimsenin olmadığı yerde gizlice saz çalardım ben de. Öyle öyle öğrendim. Kısacası müziğe eğilimim bu şekilde başladı diyebiliriz.

Bestelerinizi yaparken nelerden etkilenirsiniz?

-Sadece yaşadıklarımı şarkılarımda paylaşmaya çalışıyorum. Bazıları günlük tutarken ben yaşadıklarımı beste yapıyorum. Bu şekilde insanlara bire bir ulaşıp, duygularımı sözlerimle, müziğimle ifade ediyorum. Hatta amacıma da ulaştığımı söyleyebilirim.

Halk sizi ilk ‘’Var ya’’ adlı besteniz ve başınızda ki bandananızla tanıdı. Şimdiler de bandananızı göremez olduk. Bunun sebebi nedir?

- Hala var bandanam. Sadece sahneye çıkarken takıyorum artık.

İlk başındaki bandanayla tanınan Altay ile şimdiki Altay arasında bir değişiklik var mı peki?

-Ben bir değişiklik olduğunu düşünmüyorum. Duygularımda değişiklik olduğunu söyleyebiliriz ama. Bestelerim daha duygulu şimdi.

‘’Anadolu ‘ dan Dünyaya’’ adlı albümünüzde türkülere yer verdiniz. Bu albümünüz de çok beğenildi. Bu tarz çalışmalara devam etmeyi düşünüyor musunuz?

 
Toplam blog
: 65
: 1227
Kayıt tarihi
: 06.09.06
 
 

Aslen Hataylıyım ama Eskişehir'de yaşıyorum. Daha doğrusu okul nedeniyle Eskişehir'deyim. Eskişehir'..