Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Mart '17

 
Kategori
Söyleşi
 

Oyuncu-yazar Murat Tavlı ile röportaj

Oyuncu-yazar Murat Tavlı ile röportaj
 

Yazar Murat Tavlı ile kalbinizi ısıtacak bir röportaj


Samimiyetine her zaman inandığım değerli dost, yazar arkadaşımla Isparta Kitap Fuarı'nda beraberdik, Denizli Kitap Fuarı gerçekleşmeden önce okurlarımıza bir sesleniş edasıyla röportaj gerçekleştirmek isteğimi de kabul etmesi, fuar sevincini iki katladı. Kalbi cevaplarıyla sorularımı yanıtlayan değerli oyuncu- yazar Murat Tavlı arkadaşıma zaman ayırdığı için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum. Sizleri kalbinizde sevgisinin derinliğini hissedeceğiniz röportajımızla baş başa bırakıyorum. İyi Okumalar dilerim.

Bakican Evkaralı: İlk önce sizi biraz tanıyalım, sizin ağzınızdan; Murat Tavlı kimdir, nasıl biridir? Neleri sever? En büyük amacı nedir?

Murat Tavlı: 87 İstanbul doğumluyum aslen Kastamonuluyum. 13 yaşında tiyatro ile tanıştım. Akabinde de yazma dürtüsü beni sayfaları karalamaya itti. Amatör olarak yazmaya başladığımda 15 yaşında bile değildim. Sanırım yengeç burcu olmam sanata ve edebiyata karşı ilgimin olmasında etkili oldu  Nasıl biridir derseniz, olduğu gibi görünen, göründüğünden de son derece memnun olan kendi halinde bir adamım. Ailemle birlikte zaman geçirmeyi, hayatını hayvanlara adamayı, tabiatı, doğayı korumayı kendisine görev addetmiş biriyim. En büyük amacım yarın bir gün toprağın altında inzivaya çekildiğimde insanlar beni tebessümle ansın. Daha büyük zenginlik mi var?

Bakican Evkaralı: İlk kitabınızla ikinci kitabınız arasında yazım süreci değerlendirmeniz, aldığınız yolda kendinize bakış açınız nedir?

Murat Tavlı: İlk kitabım tamamen kendimi anlatan, kendimi eğlendiren ve bu zamana kadar gözlemlediğim ve yaşadığım ilişkileri ifşa eden bir kitaptı. Bir erkeğin gözünden kadınları neden anlamadığımızı yazmaya çalıştım. Sanırım içindeki samimiyet insanları kendisine çekti. İkinci kitabım ise ilkine göre daha zor bir kulvar olan romandı. Bu sebeple ikinci kitabımın yazım süreci altı ay kadar zamanımı aldı. Vermek istediğim mesajları kurgulayıp insanların ilgisini çekecek bir hikayeyle bütünleştirdim. Bu yüzden de çok ses getirdi.

Bakican Evkaralı: Bu kitabın arkasından bir tane daha gelir mi?

Murat Tavlı: Şuan üç tane kitabım var. En son kitabım Kasım 2016'da çıkan Kuytu. Ve Kuytu kitabı benim göz bebeğim. Yazarken en çok etkilendiğim hatta gözyaşlarıma engel olamadığım hikayem. Bir kitap daha yolda. Yine okurları şaşırtmak istiyorum ama bu sefer çocukları için kalemi elime aldım. Ulu Önder Atatürk 23 Nisan'ı dünya çocuklarına armağan etti. Ben de 23 Nisan'da çocuklara bir çocuk kitabı armağan etmek istedim ve bir çocuk kitabının yazım sürecine girdim. Şuan onu yazıyorum.

Bakican Evkaralı: Seni en çok ne mutlu eder?

Murat Tavlı: Beni en çok mutlu eden şey samimiyet. Gerek Türkiye'de gerekse yurtdışında genç yaşıma rağmen insanların sevgi dolu bakışlarıyla karşılanıyorum, hiçbir yerde sevenlerim tarafından yalnız bırakılmıyorum. Bundan daha güzel bir mutluluk olabilir mi?

Bakican Evkaralı: Bir kadının günlüğünü, kendi kaleminizle ele almışsınız. Peki, bunu destek aldınız mı? Bu nasıl mükemmel bir empatidir?

Murat Tavlı: Hep sordukları bir soruydu fakat tamamen kendi gözlemlediğim şekilde yazdım. Bu bölümü bir kadın mı yazdı dediler. Ama hayır. Empati yeteneğim tamamen oyunculuğumun sağlamış olduğu bir artı diyebilirim. 

Bakican Evkaralı: Kitap Yazma süreci nasıl başladı, nasıl gelişti, karar sürecinden bahseder misiniz?

Murat Tavlı: Aslında 2008 yılında bir kitap çıkarmak istedim ama sonrasında vazgeçip olgunlaşma sürecine bıraktım kendimi. Yazma dürtüsü enstrüman çalabilmek gibi. Anlatamadıklarımı yazmak istedim. 

Bakican Evkaralı: Oyunculukta önemli başarılara imza attınız, birçok dizide yer aldınız. (Hıyanet Sarmalı, Nerde O Yeminler, Yahşi Cazibe, Farklı Desenler ‘Feride’, Aşksın Sen, Küçük Kıyamet, Yeşil Deniz ve son olarak No 309) bu kadar çok takipçi ve hayrana sahipsiniz. Bunu neye borçlusunuz?

Murat Tavlı: Ben çok çalışmanın ve disiplin sahibi olmanın önemini her iş kolunda gördüm. Başarılı olduysam ne mutlu bana. Yazar kimliğim oyunculuğumu, oyuncu kimliğim de yazarlığımı çok besledi diyebilirim. Bir senaryonun analizini senarist gözünden yapabilme fırsatım var. Sonuçta oyunculuk dediğimiz yazılana yorum katmak. Asla oldum tavrına bürünmedim, bürünmem de. Çünkü olmak algısı kibri cebinde taşır. 

Bakican Evkaralı: Canlandırdığınız karakterlerle ortak yanlarınız oldu mu? En çok hangi karakteri sevdiniz?

Murat Tavlı: Hepsi benden bir parça, benim hayalimdeki adamlar. En çok sevdiğim karakter tiyatroda canlandırdığım Bedri İnce karakteri. Hem saf hem kekeme ve pepeme bir adam. Oyunun yazarı olduğum için de o karakter benim için çok değerli.

Bakican Evkaralı: İnsanlar tarafından sevilmek ve tanınmak nasıl bir duygu? Şöhret değiştirdi mi sizi?

Murat Tavlı: Valla harika bir duygu ve şükür sebebi. Değişmem için hiçbir sebep yok. Bir kasap et keserken bir bakkal ekmek satarken değişebiliyor mu? Ben kişiliğimle işimi birbirinden ayırmış biriyim. Yoksa halktan uzaklaşır kendim olmaktan çıkarım. Mütevazilik en kıymetlim.

Bakican Evkaralı: Senaryo çalışmalarınız var mı, öyle olduğunu duyduk. Bir de sizden duymak isterim, hayata geçirmek üzere böyle bir planınız var mı?

Murat Tavlı: Pek tabi bu tarz çalışmalarım var. Aynı yolda yürüyebileceğim idealist arkadaşlarla bu hayallerimi gerçekleştirmek istiyorum fakat o kadar çok parçalanıyorum ki zaman açısından, bunların hepsine yetişebilir miyim bilmiyorum. Ama Kuytu'nun sinema filmini yapmak önceliğim.

Bakican Evkaralı: Ünlü olmak neleri değiştirdi yaşamınızda?

Murat Tavlı: Dünyevi şartlarımı değiştirdi. Arabam, evim, kıyafetlerim, telefonum. Onun dışında değişen hiçbir şey yok. Hala ailemle yaşıyorum ve akşam saat 20:00 olduğunda babam yemeğe gelmiyor musun diye arıyor. 

Bakican Evkaralı: Gelecek planlarınız neler? Yeni projeleriniz var mı?

Murat Tavlı: 2018 yılında yeni bir kitapla okurlarımla buluşmak istiyorum. Kuytu'nun sinema filmini çekmek istiyorum ve gerçekten de seyirciyi şaşırtacak bir rolle karşılarına çıkmak istiyorum. Bende proje bitmez.

Bakican Evkaralı: Hayranlarınızın size karşı büyük sevgisi var. Ne demek istersiniz onlara?

Murat Tavlı: Teşekkür edebilirim sadece. Karşılıksız sevginin ne kadar değerli olduğunu bilenlerden biriyim sayelerinde. İyi ki varlar, onlar canlar!

Bakican Evkaralı:  1. Isparta Kitap fuarı Sizce nasıl geçti, değerlendirmeleriniz nelerdir?

Murat Tavlı: Bence çok güzel bir organizasyondu. Isparta'ya ilk defa geldim ve bir belediyenin bu kadar özenle edebiyata gönül vermesi takdir edilesi. Isparta'ya indiğim andan itibaren bir an olsun yalnız bırakmadılar beni. İlk defa Isparta'da imza yaptım ve bu kadar kalabalık olabileceğine ben bile ihtimal vermemiştim. Saygıdeğer belediye başkanı söyleşime katıldı ve beraber söyleşi yaptık. Çok sıcak ve samimi bir ortam vardı. Her sene orada imza yapmayı isterim.

Bakican Evkaralı: Sizi etkileyen yazarlar, okumayı sevdiğiniz şairler kimlerdir?

Murat Tavlı: Gabriel Garcia Marquez, Turgut Uyar, Nazım Hikmet, Oğuz Atay, John Steinbeck diyebilirim.

Bakican Evkaralı: Edebiyat sizce bir terapi midir?

Murat Tavlı: Edebiyat bir terapi midir bilmiyorum ama bence edebiyat hayalimizdeki arkadaşlara kavuşmamız için aracıdır. Kitaplarda kendimizi bulmamız, karaktere kendimizi yakın hissetmemizin başka açıklaması olamaz.

Bakican Evkaralı: Yazar olmayı düşünenler için vereceğiniz tüyolar var mı? Onlara neler söylemek istersiniz?

Murat Tavlı: Kimse beğenir mi acaba algısından uzak, yazmak istedikleri gibi, okumak istedikleri gibi yazsınlar ve asla vazgeçmesinler. Derdi olmayan insan yazamaz. Dertten kastım moral bozukluğu veya hüzün değil: Var olan sistemde bir şeyleri değiştirme derdi, isteği. Kitaplar insanlara bakış açıları sağlamalı. Aşktan, acıdan, ayrılıktan daha da önemlisi sosyal mesajların kitaplarda var olabilmesi önemli. Ben bunu yapmayı seviyorum. Herkesin kalemine sağlık.

1 Nisan saat 15:00'te Denizli Kitap Fuarı'nda olacağım. Beni takip eden, seven, yalnız yürümeme izin vermeyen herkese kucak dolusu sevgiler, saygılar...

http://www.facebook.com/bakican

http://www.facebook.com/yazarbakican

 
Toplam blog
: 121
: 758
Kayıt tarihi
: 13.03.14
 
 

1979 yılında Denizli'de doğdu. İlk, orta ve lise eğitimini Serinhisar ilçesinde tamamladıktan son..