Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Aralık '14

 
Kategori
Kişisel Gelişim
Okunma Sayısı
4257
 

Öz farkındalık

Kişisel gelişim ve başarıya giden yol öz farkındalıktan geçer. Öz farkındalık ayrıca duygusal zekanın temel yapı taşıdır.
Kendinizle ilgili değişiklik yapmadan önce neyin üzerinde çalışmanız gerektiğini bilmelisiniz. Kendinizin farkına vararak kendinizi anlamaya başlarsınız.

Duygusal farkındalık, deneyimlediğiniz duyguları tanımak, duygularınızla ilgili hisleri ve ne düşündüğünüzü anlamak, bunun sonucunda neler yaptığınızın farkında olmaktır.

Profesyonel sporcular oyunlar sırasında duygularının üstesinden gelmek ve duygularını tanımak için yoğun bir eğitim almaktadır. Performanslarının öfke ve sinirden etkilenmesine izin verilmez.
Güçlü yanlarınızın ve zaaflarınızın farkına varırsanız, neyi yapıp neyi yapamayacağınızla ilgili kendinizden daha emin olursunuz. Kendinden emin kişiler doğru olduğuna inandıklarını savunurken daha güçlü adımlar atar.

Peki güçlü yanlarınızın nasıl farkına varabilir ve geliştirebilirsiniz?

 Kendinize puan verin: Güçlü olduğunuz yönleriniz neler?
Sizi tanıyanlardan geribildirim isteyin: Başkalarının sizinle ilgili düşüncelerini duymaya açık olun.
 Resmi bir değerlendirme testi tamamlayın. Bu kişilik testi olabilir. Değerlerinizi, becerilerinizi ve yeteneklerinizi keşfedin.

Şunları deneyebilirsiniz.

Hislerinizle ilgili bir günlük tutun. Ne olduğu, nasıl hissettiğiniz ve tepki verdiğinizi yazın. Mesela hızlanan kalp atışları gibi fiziksel bir tepki mi gösterdiniz?  


Kendi rollerinizin bir listesini yapın ve her bir rolle bağlantılı duyguyu yazın. Erkek kardeş, kız kardeş, çalışan, eş, anne, baba, sporcu veya sanatçı olabilirsiniz. Aklınıza ne gelirse... Mutlu, öfkeli, endişeli gibi yine aklınıza geldiği kadar his düşünüp her bir rolle eşleştirin.

Nasıl hissedeceğinizi tahmin edin: Yaşayacağınız bir durumu ve bununla ilgili ne hissedeceğinizi düşünün. “Öfkelenebilirim”, “sevinebilirim” gibi öngörülerle durumu ve hislerinizi analiz edebilirsiniz. Hissi adlandırırsanız kontrol edebilirsiniz. Tepkiyi anında göstermek yerine daha uygun bir tepki belirleyin.
Gününüzün bir bölümünü sakin geçirmeye çalışın. İşten ve aktivitelerden uzaklaşın. Zihninizi açan ve olumlu derin düşüncelere giden bir şeye odaklanın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 90
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1906
Kayıt tarihi
: 25.08.11
 
 

Eğitimci, İnsan Kaynakları Uzmanı ve İmaj Danışmanıdır ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster