Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '17

 
Kategori
Eğitim
 

Özel Çocuklar

Özel Çocuklar
 

Salih Arıkan kitap okurken


Özel Çocuklar.Türkiye'de en büyük sorunlardan biride kavram kargaşası. Ben kör biriyim sen bana kör desende görmez desende görmeyen göremeyen görme engelli ama herkes bir şeyler diyor. Bana ne dediğinden ziyade nasıl davrandığın önemli. Önceleri sakat diyorlardı çok sevimsiz bir kelime. Sonra özürlü defolu bu da sanki sanayi devri kavramı insanı mal gibi gören bir anlayış. Özel gereksinimli çocuklar. Bu da bana tuhaf geliyor. Çok mantıksızda değil. Ben görmüyorum benim için sesli kitaplara ihtiyaç var özel gereksinim buradan geliyor. Birde özel çocuklar kavramı var ki bu işin bambaşka bir boyuttu. Benim çocuğum engelli onun için çok özel. Her çocuk Anne ve Babası için özeldir. Ama engellilik ne aşağılık nede üstünlüktür. Sadece bir gerçekliktir. Bir insanı sadece engelli olduğu için özel kılan bir ayrıcalık yâ da özellik yoktur. Belki ben Baba olamadığım yâ da engelli çocuğum olmadığı için anlayamıyorum ama sanki biraz kendilerini tatminmiş gibi geliyor. En doğrusu engelli neden çünkü bizim önümüze hem erişilebilirlik anlamında engeller konuluyor hem de zihinsel temel ön yargılardan dolayı biz engelliyiz yani engelleneniz. Engellik bir farklılıktır. Sen kitabı mürekkep baskıdan okursun bende E-kitap sesli kitap yâda kabartma yazıdan okurum o kitabı okur ve tartışırız. Engelli’lik meselesini dramatize etmek bize ancak acıyanların sayısını arttırır. Şunu diye biliriz engellilerle birlikte yaşamak bana farklı bakış açıları kazandırdı ve beni başka bir insan yaptı onu anlayabiliriz.Salih ARIKAN,0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..