Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '08

 
Kategori
Güncel
 

Özür dilemek!

Özür dilemek!
 

İŞTE ERMENİ ÖZÜRÜ!


Bir grup aydınımız çıktı ve ortaya “Özür Diliyorum” diye bir kampanya attılar. Nur topu gibi bir sorunumuz daha oldu. Hayırlı olsun. Şimdi çık bakalım işin içinden nasıl çıkacaksın. Normal olarak dört bir taraftan insanlar konuyu tartışmaya başladı. Ama bu konuda çoğunluğun fikri olumsuz oldu. Ben de bu olaya olumlu bakamıyorum. Tabi ki her özgür insanın kendi adına bireysel olarak özür dileme hakkı vardır ve bu hakkı kullanmak için kimseden izin alması gerekmiyor. Ben her şeyden önce yapılmak istenen şeyin Türkiye ve Türk halkına hizmet etmek için yapıldığı konusunda ciddi şüpheler duyuyorum. Olayın tam olarak aydınlatılması bizim işimiz değil ama o dönem yaşananları ve sonrasında, yakın tarihimizde Ermenilerin bizden, Türk diplomatlardan özür dileme yöntemlerini biraz hatırlayıp ondan sonra bu kampanya hakkında bir yorum yapalım. Evet o yıllarda ermeni halkından öldürülenler olmuştur (Tabi ki abartıldığı gibi soykırım boyutunda değil) ve bu olayların tasvip edilmesi mümkün değildir. Ama biraz hatırlayalım, uzun zamandan beri kan kaybetmekte olan Osmanlı dünya savaşının ortasındadır ve adım adım parçalanmaktadır. Araplar dahil tebaasındaki hemen hemen tüm halklar Avrupalının kışkırtmasıyla Osmanlıya ihanet etmiştir. Artık sona doğru gelinmektedir. Bu ortamda Avrupalıların kışkırtması ve Rusların desteğiyle isyana başlayan Ermenilerin tehcir edilmesi kaçınılmazdır. Tabii ki büyük bir devlet olarak Osmanlı tehcir sırasındaki olayları önlemeliydi ama Osmanlının buna gücü yoktu. Tehcir kararı öncesinde Ermenilerin yaptıklarını ve Rus ordusuyla birlikte Anadolu topraklarına saldıran ermeni askerlerin Türk halkına yaptıklarını görmezden gelip, hatta bununla da yetinmeyip kendine has bir yöntemle asala eliyle Türkiye’den yıllarca özür dileyen! ve sonra bu özür dileme işini taşeronu pkkya havale eden Ermenilerden özür dileyen bu sevgili aydınlarımızı ben baştan özür dileyerek! hoş karşılayamıyorum. Bunu ne için yaptıklarını da anlayamıyorum. Bu olayı böyle çözeceklerini sanacak kadar aptal olmadıklarını iyi biliyorum ama. Saygılar.

 
Toplam blog
: 14
: 575
Kayıt tarihi
: 30.12.08
 
 

1977 Yılının ağustos ayında öğretmen bir babanın çocuğu olarak Erzincan'da dünyaya gelmişim. İlko..