Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Aralık '17

 
Kategori
Kahvaltı
 

Pankek Yapmak Ne Kadar Kolay

Pankek Yapmak Ne Kadar Kolay
 

Pankek(pancake)… Bildiğimiz krepin bir başka deyişle akıtmanın biraz daha kalını. Ama lezzetinin aynı olduğunu söylemek yanlış olur, üstelik oldukça farklı.  Kahvaltının yıldızı diyebilmek için pişiyi tahtından etmesi gerek ki, benim damak zevkime göre im-kan-sız.  Yine de sofraya gelirse kaç tane yerim? Çook… (Buraya yüzünü kapatan bir maymun emojisi hayal ediniz.)

Pankek yapımı oldukça basit. Temel malzemeler yumurta, un, toz şeker, süt, ayçiçek yağı ve kabarması içinde kabartma tozu. Çoğu mutfakta her zaman hazır bulunan malzemeler, o zaman haydi kolları sıvayalım ve işe koyulalım:

PANKEK NASIL YAPILIR?

Malzemeler:
2 adet yumurta
3 yemek kaşığı toz şeker
1,5 su bardağı un
1 su bardağı süt
1 yemek kaşığı ayçiçek yağı
1 paket kabartma tozu
Bir tutam tuz
Arzuya göre 1 çay kaşığı vanilya
Pişirmek için, 2 yemek kaşığı kadar Ayçiçek yağı

Yumurta ve toz şekeri iyice çırpıp süt, tuz ve Ayçiçek yağını ekleyin. Karışıma un, kabartma tozu ve vanilyayı da ekleyip tüm malzemeyi pütürsüz olana dek karıştırın. Karıştırma işleminde küçük bir püf noktamız var; mikser kullanmayın! Çatal yada basit bir çırpıcı ile yavaşça karıştırın.

Pankek harcımız hazır.  Şimdi geçelim pişirme detaylarına; krep tavasını yağlayın ve fazla yağı kağıt peçete yardımı ile alın. Sıcak tavaya küçük bir kepçe / kahve fincanı ölçüsünde pankek harcını dökün.  Kısık ateşte pankeki, üzeri göz göz olana kadar pişirin. Bir spatula yardımıyla pankekinizi çevirip diğer tarafını da aynı şekilde pişirin. Pankek harcı bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın. Unutmadan, hamurların yapışmaması için krep tavasını arada yağlamayı unutmayın.

Pankeklerimiz pişti. Çeşit çeşit reçeller, fındık yada fıstık ezmesi, taze meyveler ile lezzetlendirebiliriz.

http://aslininsureti.com/yedim-ictim/pankek-yapmak-ne-kadar-kolay/

 

Aslı’nın Sureti

*.*.*.*.*

Aslı’nın Suretini sosyal medya hesaplarından takip etmek ister misiniz?

Facebook:https://www.facebook.com/Aslının-Sureti-1065930830209554

Twitter:https://twitter.com/aslininsureti

 

Gezdim Gördüm, Yedim İçtim ve İzledim kategorilerinde daha fazla yazı için > www.aslininsureti.com

 
Toplam blog
: 183
: 1217
Kayıt tarihi
: 27.09.17
 
 

Ben Aslı…  'Takvim Yılı – Doğum Yılı hesabının sonucu giderek yükselmesine, aynaya baktığında kaz..