Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Mayıs '20

 
Kategori
Eğitim
 

Parasız Yatılı Öğrenciler

Parasız Yatılı Öğrenciler Devletin Çocuğu Değil mi? İlkokulu İzmir’de Aşık Veysel’de okudum. Orta ve liseyi Karabağlar Cumhuriyet lisesinde okudum. Cumhuriyet lisesinde okurken. İyi bir radyo dinleyicisiydim. O zaman radyoda yetiştirme yurdunda kalan çocukların yaz tatillerinde farklı etkinlikler yaptığını dinledim. O zaman Öğretmenlerimden beni yetiştirme yurduna göndermelerini istedim. Hocamda beni hemen Rehberlik servisine gönderdi.

Hâlbuki ben yazın Annemle birlikte köy dışında oturuyorduk. Doğru dürüst insan görmüyor ve radyoyla vakit geçiriyordum. Rehberlik servisi beni ikna etti. Köye döndüğümde Anneme de yetiştirme yurduna gitmek istediğimi söyledim. Oda bir çocuğuna bakamıyor mu derler dedi göndermedi.

Kışın okul yazın bahçeyle günlerimizi geçiriyorduk. Babamı küçük yaşta kaybetmiştim. Uşakta eğitim fakültesini sosyal bilgiler öğretmenliğini bir sene gecikmeyle kazanmıştım. AA oda ne uşakta kız yurdu dışında Devlet yurdu yok sadece özel yurtlar var.

Beni görmüyorum diye almak istemiyorlar. Bende direkt sevgili amcamla birlikte Vali yardımcısına çıktım. Vali yardımcısı benimle dalga geçerek hahaha benim evde altı kişi var yer olsaydı sende kalırdın deyip sosyal hizmetler müdürüne gönderdi. Müdüre hanım çok hoş biriydi yanlış hatırlamıyorsam Gülay hanımdı. Bana sen Devlet parasız yatılıda değilde bizim yurtlarda kalsaydın o zaman seni yirmi beş yaşına kadar yâda fakülteyi bitirinceye kadar misafir ederdik dedi. Yani ücretsiz olarak kalabilecektim. Ve amcama daha önceki taleplerimi hatırlattım.

Bu yazıyı neden yazdım engelliler haftası ile ilgili yazıları tararken parasız yatılı öğrencilerinde yetiştirme yurdundan mezun olanlar gibi sınavsız memur olmasını talep ediyordu. Ben bu talebe içim sızlayarak şunu ekliyorum. Parasız yatılıdan mezun olanlar sorgusuz sualsiz Üniversiteyi bitirince Devlet yurtlarına yerleştirilsin parasız yatılı öğrenciler Devletin çocuğu değil mi biz Cumhuriyet lisesindeyken tüm hocalar bizimle özel ilgilenirdi. Sevgili müdürümüz İsmail Gökalp sanki bizim müdür babamızdı pansiyon müdürümüz Mehmet Esende arkadaş ve baba gibiydi bu yazıyı okurken anılarıma döndüm keşke bende parasız yatılı öğrenciler için bir şeyler yapabilsem.

Salih Arıkan, Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..