Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '07

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Pastel ustası: Tuncay Betil

Pastel ustası: Tuncay Betil
 

Ankara ve İstanbul Doku sanat galerilerinde Tuncay Betil’in sergileri var bu ay. Kendim için iyi bir şey yaptım gittim, seyrettim, birbiriyle yarışan resimlerini sanatçının. Yarışan çünkü hangisini en çok beğendim, hangisi en çok çekti karar veremedim bir türlü.

Resme beni ilk çeken şey renkler olur, ressamın kullandığı renklerin tonları ve birbiriyle ahenkli olması. Renkler beni önce esir alır, başlarım sonra resim içindeki keşif yolculuğuma. O an hemen hisseder, seçerim ressamımı, resimlerimi. Renkler olmamışsa resim hiç olmamıştır bana göre.

Tuncay Betil, uyumla yaşayan renkler barındıran, yakından bakıldığında sanki 2-3 basit pastel vuruşlarıyla yapılmış gibi sanılabilecek, tabi ki uzaktan bakıldığında benzeri olmayan eserler yaratmış kısa ömründe. Masum yüzlü yüzlerce kız çocuğu figürleri…

“Figürleri yalın ve aydınlıktır. O’nun resimlerinde nesne; anlam, simge ve imge güçlerine dönüşür. Sanatın büyüden doğduğuna inanır. Kendi trajik ve içedönük gerçeğinden kaçamayan, kaçmak için çaba göstermeyen Tuncay, acıyı dost seçmiş, isteklerini kendi içinde eritmiş bir kişiydi” der Mehmet Kıyat tanıtım yazısında.

Tuncay Betil in oğlumun doğumunda gelen bebek isimli tablosu yıllarca odasını süsledi. Hediye gelmişti ve ressamı çok iyi tanımıyordum. Mehmet Bey den yokluk ve zorluklar içinde geçen hayat hikayesini hüzünlenerek dinledim. Tıpkı Fikret Mualla gibi..

Tuncal Betil ölümünden yıllar sonra daha fazla tanınmayı ve keşfedilmeyi hak ediyor. Sergilerine mutlaka gidin, ama gidemiyorsanız www.lebriz.com dan da ziyaret edebilirsiniz.

İyi seyirler…

 
Toplam blog
: 144
: 1429
Kayıt tarihi
: 12.09.07
 
 

ODTÜ İşletme mezunuyum, felsefe bölümünde master eğitimi aldım, uzun yıllar bankacılık ve finansm..