Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Eylül '13

 
Kategori
Dostluk
 

Paylaşımı seven dostluk

Sevgili dostum,

Seninle uzun zamandan bu yana  dertleşemedik, mektuplaşamadık. Çıkan ilk fırsatta sana yazmak bana büyük mutluluk veriyor. Ben de sana ve sevdiklerime mektup yazarak   stres atıyor, bilgimi paylaşmanın  sevinci ile hayata daha çok bağlanıyorum. Senin ve sevdiklerimin  varlığı bana güç katıyor.İnsan sevdikleri ile mektuplarda bile beraber olsa, sevdiği işi yapsa işte böyle mutlu olur ancak.

Sevgili dostum,

Paylaşmak  biliyorsun, insanın sahip olduğu  maddi ve manevi  pay etmek anlamına geliyor. Evlilik, arkadaşlık, akrabalık, dostlukta paylaşmayı iyi bilir ve  paylaşırken neye dikkat edeceğimizi de iyi anlarsak hayat bizlere  gerçek manada mutluluk ve başarı  veriyor. Paylaşmayı bilmek bence yaşamayı bilmek ve  hayata en güzel renkleri katabilmektir. Paylaşmayı bilmek de paylaşmanın ne demek olduğunu  kelimenin hakkını vererek anlamak ile olur.

Sevgili dostum,

Hayat,   bir paylaşım olduğu kadar, bence paylaşma da  hayatı  öğrenme ve öğretme sanatıdır.  Okuma yazma bilmeyen bir insan bile yaşayarak, konuşarak duyarak, yanlış ve doğruları öğrenerek şöyle ya da böyle  başkalarına da öğreten insandır.

Sevgili dostum,

Paylaşım  maddi ve  manevi olarak bence iki kısım. Manevi olanı çok geniştir. Maddi olanı ise sadece mal ve para olarak algılayabiliriz.  İnsan genelde  manevi olanları paylaşmakta  cömert davranırken  akıl, samimi olmasa de sevgi, yanlış olsa de bilgisini paylaşmayı sever de, nasılsa maddi olan şeyleri  hakkı olsa bile başkası ile paylaşmaktan kardeşi, eşi, arkadaşı , dostu bile olsa  paylaşmaktan kaçınır. Bunun temelinde insanın  bencil olması ve maddi şeylere olan sevgisi yatar. Bunu bazen kendi yaşarken öğrenir, çoğu zaman da  fark etmese de çevresi öğretir.  Bazen insan Üniversite yaşamında bile  maddiyat sevgisini öğrenemezken anne ve babası maddiyata düşkün insanların  çoğu zaman çocuklarının da maddiyata düşkün olduğunu gözlemleriz.Çünkü, okulda öğrenemediğini teklit yoluyla öğrenme tekniği ile fark etmeden aileden öğrenmiştir. Anne ve baba bence  fark etmese de en iyi öğretmendir.

Sevgili dostum,

Paylaşmak malı ve sevgiyi azaltmaz. Tersine çoğaltır. Ama çok insaa bunu anlamayarak nedense maddi şeyleri paylaşmaktan kaçınır. Maddi şeyleri paylaşmamak için hatta  inançlarını  bile  yanlış yorumlamaktan kaçınmaz.  Onlara göre ne kadar  çok maddi şeye sahip olurlarsa o kadar kardır. Ama bu inançla  bir  ömür tüketirlerde gene de  tatmin olmazlar. Çünkü  mal sahibi olmaya çalışırken insan olmayı  veya tatmin olmayı, mutlu olmayı öğrenmeyi unutmuşlardır. Bunu hatırlatanları da  “yanlış düşünmekle, önyargılı olmakla”suçlamışlardır.Çünkü kendilerinin yaptıklarının en doğru ve en ideal olduğuna inanmışlardır. Kendi yaptığının en doğru ve en akıllı iş olduğuna inanan insana sözleri en güzel konuşan, kelimeleri en güzel kullanan  ve etklileyici konuşan insan  gelse de o doğru bildiği ama  genelde yanlış olandan vazgeçmez ve kendisine  hayat gerçeklerini anlatanı önyargılı bulur.

Sevgili dostum,

Biz ise paylaşmayı seven insanız. Önce sevgimizi, sonra saygımızı, en sonra  paylaşacak kadar maddiyatımız varsa onları paylaşarak  gelişiyoruz. Belki  bu paylaşım  sonrası  zenginleşmiyoruz maddiyat olarak ama  manevi olarak güzellikleri de, dostluğumuzla çevremize gösterdiğimizden  manevi olarak zenginleşiyoruz.Tabii ki, maddi zenginliğe  saplanıp kalan ve manevi yönünü güçlendirmemiş insanlar bunu kolay kolay anlayamazlar.

Sevgili dostum,

Paylaşmak insanı  manevi olarak zenginleştirdiği gibi  maddi ve manevi olarak paylaşımı seven insanlar aynı zamanda kendilerine  özgüven de kazandıklarının farkına varırlar. Özgüven insanın  kendisine güvenmesi, kendisini, sevdiği kadar  çevresini de sevmesi ve insanlara  daha çok yardımcı olma,  onlarla bilgi ve sevgi paylaşımı  yapma isteği doğmasına sebep olur. Bunu  da gerçek manada özgüven sahibi  olmayan insanlar anlayamazlar.  Özgüveni bazı insanlar  ne yazık ki, ona buna sataşmak, ona buna sert davranmak,  onu bunu önyargılı olmakla suçlamak zannederler.  Kendilerini sorgulamayan, “ ben nerede yanlış yapıyorum” diye  kendine soramayan insanlar bu yanılgıyı çok zaman yaşarlar. 

Sevgili dostum,

Sen ve ben biliyoruz ki, yukarıda da anlattığım gibi  paylaşmayı seven insanlar  başta çocukları olmak üzere çevresine örnek olur. Paylaşmayı seven insnaların  çok zaman çocukları da paylaşmayı seven insanlar olurlar.  Buna en güzel örnek benim ve senin çocuklarının da sevgi ve bilgiyi paylaşmaktan çok hoşlanan insan olmalarıdır.  Demek ki iyi de kötü de başta çocuklarımız olmak üzere  çevremize örnek oluyor. Bu yüzden  her şeyi her zaman her yerde söylememeli, kimin yanında nasıl davranacağımızı  da iyi bilmeliyiz.

Canım dostum,

En büyük paylaşımı ben  katıksız  sevgi ile  doğru bilgiyi paylaşmak olarak görüyorum. Katıksız sevgi de nedir dersen, kalbimizin ta derinliklerinden gelen ve  kalbimizi sesine kulak veren dilimiz ve beden dilimizden çıkan sevgi olarak algılıyorum. Yani,  ta canevimizden gerçek ve samimi olarak çıkan  sevgi ki, karşımızdaki insanlarda çok zaman, kalbimizden çıkan,  beden dilimizle onaylanan  sevgi karşımızdaki insanda da önyargı yoksa  etkili olur.

Doğru bilgi ise genellikle  bilim ve  toplumun  güvenilir insanlarınca kabul gören bilgidir. Bu doğru  bilgiye   gerçek manada  insan olanlar inanır ve bizlerde  bilmeyenlere bu doğru bilgiyi aktarmak ve  faydalanmalarını sağlamakla mükellefiz. Muhatabımız kabul etmezse anlamazsa dinlemezse  o artık onun sorunudur.

Sevgili dostum,

Dostluk  paylaşımla gelişir. İleri gider. Gerçek manada paylaşımı  bilen, hayatlarına uygulayan ve  çevrelerine de davranışları ve sözleri  ile   paylaşımın önemini anlatan insanlar dostluklarını pekiştirmenin ve sağlamlaştırmanın   daha da ileri götürerek  başkalarına ve çocuklarına da örnek dostluklar bırakmanın sevincini yaşarlar.

Dostluklarımızın güzellikleri paylaşarak daim olmasını candan diliyorum.

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..