Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '06

 
Kategori
Pazarlama
 

Pazarlama yapılırken anlık değil kalıcı kazanç sağlanmalı...

Pazarlama yapılırken anlık değil kalıcı kazanç sağlanmalı...
 

Pazarlama bana göre yetenek gerektiren bir iş... Öncelikle pazarlama yapan kişinin özellikleri olmalı... İkna kabiliyeti, konu üzerinde hakimiyet, sağlam duruş, ürün üzerinde etkileyici ve cezbedici anlatım, ürün hakkında tüm bilgileri aktarabilme, güzel ve kibar konuşma, güzel giyim ilk intiba için önemlidir....

Bunlar çalıştığım firmadan edindiğim tecrübeler ve bilgilerdir benim..

Sonra ürünün piyasada gerekli itibari görmesi, için öncelikle rakiplerinden farklı bir özellikle ürünü piyasaya sürmesi gerekiyor... Aynı özellikli bir ürünle piyasada olma şansınız azalır..

Promosyonlarının yeterli derecede yapılması gerekiyor... Tanıtım için gerektiği yerde hediye olarak verilmesi gerekiyor...

Satış sonrası hizmetlerinin düzgün ve zamanında yapılacağı konusunda güven vermesi gerekiyor... Bir sorun olduğunda ürünün tamirinin mümkün olmadığı durumlarda, yenisi ile değiştirilmeli..

Ürünlere kolay ulaşılması gerekiyor... Raflardaki yerleşim noktalarının çok iyi seçilmesi gerekiyor.

Bilgi edinmek için web sitelerinin ve danışma hatlarının olması ve bunların güncel olması gerekiyor...

Ürün renklerinin ve logosunun doğru seçilmesi gerekiyor.. Etkileyici ve insan ruhunu etkileyen renkler olması gerekiyor.

Aynı şekilde reklam müziğinin kulağa hoş gelmesi gerekiyor...

Reklam kuşaklarını iyi seçmek gerekiyor..

Ürünün tanıtımını yapıp, sürümünü sağlanması gerekiyor...

Günümüzde pazarlama teknikleri gelişen teknolojiye ayak uydurmaktadır.. İşletmeler ister küçük olsun ister büyük artık pazarlamaya büyük önem vermektedirler.. Eskiden sırf kapı kapı dolaşıp ürün pazarlama yapılırken şuan artık gelişen teknoloji yöntemleriyle de pazarlama yapılmakta.. İnternet üzerinden, görsel yayınlardan, medyadan tanıtım ve satışlar uygulanmaktadır..

Eğitim kitapları pazarlayan bir firmanın yetkilisi bundan seneler önce anadolunun okullarına gidip kitap pazarlama anısını şöyle anlatıyor:

Bir okula gittim. Bütün öğretmenleri toplayıp kitap hakkında gereken bilgileri anlattım... Fakat hiç bir talep gelmedi.. Düşündüm taşındım ertesi günü okuldaki gözüme zeki akıllı gelen bir öğretmene bu kitap setinden hediye olarak verdim... Ve bu öğretmenin kitap aldığını gören diğer öğretmenler de teker teker bu kitap setinden aldılar. "Eğer o öğretmen aldıysa vardır bir bildiği" deyip hepsi almış. .Millet olarak da tuhaf bir milletiz...

Aynı şekilde kredi kartı pazarlayan bir banka görevlisi de şirkette göze batan akıllı birine o kartı pazarladıysa, tüm şirket çalışanları da o aldı diye alabiliyor.. Yada internet üzerinden yapılan alışverişleri daha çok bayanlar yapıyor ve biri birşey aldı mı peşpeşe hepsi aynı şeyden alabiliyor... Bunlar daha çok kalabalık çalışma ortamlarında yaşanıyor... Bu şekilde pazarlama yöntemleri de bulunmakta ülkemizde..

Bana göre pazarlama doğruluk dürüstlük ve güven çerçevesinde yapılmalıdır. Anlık kazançlar değil, sürekli kazançlar için pazarlama yapılmalı...

 
Toplam blog
: 529
: 3765
Kayıt tarihi
: 29.08.06
 
 

İstanbul'da doğmuşum... Dünyalar tatlısı bir kızım var... Herkesi kolay kolay sevemem... ..