Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Ocak '08

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Pazartesi sendromunu yenmenin formülünü buldum

Pazartesi sendromunu yenmenin formülünü buldum
 

http://www.kadiniz.com/saglik_resimleri/stres-is-hayati-polemik-kadin-saglik.jpg


Senelerce her pazartesi strese gir. Hatta pazartesinin stresine pazar akşamından gir. Pazartesi sabahları agresif bir şekilde dolaş. Bütün gün homurdan dur. Bu yıllar boyu devam etsin.

Pazartesi sendromu üzerine makaleler, köşe yazıları oku dur. Pazartesiyi başka bir gün gibi düşünmeye çalış. Türlü çeşitli çareler düşün. Hepsi çöpe. Yok, olmadı. Ne yapsam da pazartesi sendromunu yenemedim.

Benim gibi bu dertten muzdarip olan pek çok insan vardır mutlaka. Hakkında bu kadar çok yazılıp çizildiğine göre bozmuşuz işte kafayı pazartesiyle. Ben de yıllar yılı anti-pazartesi sever olarak savaş verdikten sonra zorunlu bir tesadüf (tesadüfün zorunlusu nasıl oluyorsa artık) sonucunda pazartesi sendromunu yenmenin yolunu nihayet buldum. Meğer çok basitmiş yahu. Gerçi bazılarınız benim formül olarak gördüğümü burnundan soluyarak okuyabilir ama gerçekten işe yarıyor.

Evet arkadaşlar sıkı duurn açıklıyorum. Pazartesi sendromunu yenmenin yolu pazar çalışmak.. Çok basitmiş değil mi? Bir süredir pazarlarımı da iş yerinde geçiriyorum. Herkes uyurken işe gitmek pek parlak görünmeyebilir ama o boş sokaklarda sakin sakin yürümeninde tadı bir başka oluyor canım. Pazartesi mi? Vala melekimsi bir kıvamda uyanıyorsunuz. neden mi? E biten bir tatil yok. Başlamayan tatil nasıl bitsin ki. Dolayısıyla sinir stres te yok.

En azından ben artık pazartesileri seviyorum. Tamam yoğun olabilir. Tamam küt diye güne başlamak ve bir sürü ayrıntıyla boğuşmak zorunda kalabilirsiniz. Ama pazar tatilde olmadığınız için geçen tatil gününün yasını tutmuyorsunuz. Sonuç sendrom mendrom yok.

İzin gününüz her 'normal' insan gibi ya da standart bir işe sahip insanlar gibi diyelim, pazar olabilir. Ya da benim gibi haftaiçi bir gün olabilkir. Ama hangi gün olursa olsun yatmayın arkadaşlar. Biliyorum insan bütün hafta uyku hayaliyle yaşıyor ama uyuyorsunuz da noluyor. Bir kalkmışsınız gün bitmiş. Hoop gene stres. Sanah fırlayın atın kendinizi dışarı. Gezin, arkadaşlarınızla buluşun. Alışveriş yapın, artık ne yapacaksanız. Ama uyumayın. Evde otursanız da sabah erken kalkın. tatil gününüzü dolu dolu yaşayın. Bütün hafta kendinizi daha iyi hisasedeceksiniz. Yani bence.

Herkese mutlu tatil günleri, stressiz haftalar. 'Çakma' psikoloğunuzdan sevgiler.

 
Toplam blog
: 13
: 3256
Kayıt tarihi
: 12.12.06
 
 

Merhaba. Ben İlknur Özkan. On yıldır çeşitli konularda amatör olarak deneme ve hikaye yazıyorum. Bur..