Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mart '07

 
Kategori
Eğitim
 

PDR servisi ne işe yarar?

PDR servisi ne işe yarar?
 

“Geçenlerde yeni atandığım okulda öğrencilerle tanışmak için bir sohbet ortamı ayarlamıştım. Öğrencilerle tanıştıktan sonra, onlara rehberlik ve psikolojik danışma servisine hangi durum ve konularda başvurduklarını sordum. Aldığım bazı cevaplar beni şok etmişti. Çünkü bazı öğrenciler, rehberlik ve psikolojik danışma servislerine ruh sağlığı bozuk olan öğrencilerin gittiğini bu nedenle kendilerinin gitmediklerini belirtmişlerdi. Sohbetimiz bittikten sonra bu konuda öğretmenlerle konuşmaya karar verdim ve bir toplantı düzenledim. PDR servisi ve işlevleri hakkında bilgi verdim. Ancak, bu sohbette de moralim çok bozuldu. Çünkü bazı öğretmenler de öğrenciler gibi konuşuyorlardı.”

Bu yazdıklarım yeni okuluna atanan bir arkadaşımı ziyaret için gittiğimde arkadaşımın bana anlattıkları. Doğrusu ben de bu devirde Psikolojik danışma ve rehberlik hizmetlerinin yanlış algılanmasına çok üzüldüm. Arkadaşıma “Rehberlik anlayışı kazandırma” seminerleri düzenlemesini tavsiye ettim.

Okullarda PDR servislerinin işlevlerinin ne olduğu elbette biliniyor. Burada bunu uzun uzun açıklamaya gerek da yok. Ancak, zaman zaman bu konuda çevremize bilgi vermemiz gerektiği de görülüyor.

Okullardaki PDR servislerinin yanlış tanınmasında bazen bizlerin kendimizi iyi anlatmamamızdan da kaynaklanıyor. Ben aşağıdaki yazıya benzer bir broşürü tüm öğrencilerine dağıtmıştım ve olumlu sonuç da almıştım.

“Yaşamım nereye doğru gidiyor diye endişeleniyorsanız. Kimseye anlatamadığınız fakat, birileriyle paylaşmak gerekliliği hissettiğiniz duygu ve düşünceleriniz olduğuna inanıyorsanız. Nasıl ders çalışacağınızı bilemiyorsanız,

Kendinizi daha iyi tanımak istiyorsanız, Ödevlerinizi yapıp, derslerinize çalıştığınız halde, başarısız olduğunuzu düşünüyorsanız, Daha önce başarılı biri olmama rağmen şu an derslerde zorluk çekiyorum diyorsanız. Kendinize özgü mesleki bir alan seçmek ve hedeflerinizi belirlemek istiyorsanız. Hayatınızda bir şeylerin ters gittiğini düşünüyorsanız. İnsanlarla daha etkili iletişim kurmak ve duygularınızı etkili şekilde ifade etmek istiyorsanız. Moraliniz bozuk ise ve kendinizi üzgün hissediyorsanız. Bugünlerde aşırı derecede stresli ve kaygılıyım diyorsanız. Bulunduğunuz ortama hala uyum sağlayamadığınızı düşünüyorsanız…

Bu ve buna benzer duygu ve düşünceler içinde iseniz, Psikolojik Danışma ve Rehberlik Servisine gelerek Psikolojik Danışmanlar ile görüşmeniz sizin için yararlı olacaktır.”


Ben meslektaşlarımın yanlış yorum yapmalarını engellemek için şunu söylüyorum: Psikolojik danışmanların yetersiz olduğunu söylemiyorum. Sorun, bazı nedenlerden dolayı yanlış tanınmamız veya hiç tanınmamamız. Dolayısıyla biz kendimizi iyi tanıtmak zorundayız. Kaldı ki çalışma alanlarımız artık sadece okullar da değil.

 
Toplam blog
: 23
: 1432
Kayıt tarihi
: 08.12.06
 
 

1976 yılında Elazığ'ın Baskil ilçesinin Beşbölük Köyünde doğdu. İlköğretimi Baskil Yatılı İlköğre..