Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Mayıs '15

 
Kategori
Etkinlikler / Festivaller
 

Pencere Tiyatro oyunu ile Çocuk istismarına hayır

Pencere Tiyatro oyunu ile Çocuk istismarına hayır
 

Pencere oyunu 19 Mayıs'ta Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde


Çocuk istismarının, çocuk gelinlerinin, çocuk işçiliğinin, çocuk taciz ve tecavüzlerinin had safhada olduğu bir dönemde, oyuncu, yönetmen, ressam, yazar, akademisyen, tasarımcı, müzisyen gibi farklı disiplinlerde üretim yapan bir grup genç elini taşın altına sokuyor ve toplumsal farkındalığın oluşması için sanatla çocuk istismarına dur diyor. Kadıköy Halk Eğitim Merkezi'nde bu Salı günü Pencere isimli oyun perdesini açıyor. İşte Pencere tiyatro oyununun perde arkası, konusu, biletlerini ulaşma iletişim bilgileri. Oyuncu, yönetmen, ressam, yazar, akademisyen, tasarımcı, müzisyen gibi farklı disiplinlerde üretim yapan bir grup gencin bir araya gelip yeni üretim tarzları, yeni biçim ve içerik arayışlarını denediği bir platform niteliği taşıyan RAY Performans Kolektifi'nin Temmuz 2012'de Avrupa Birliği Eğitim ve Gençlik Programları Merkezi Başkanlığı aracılığıyla Avrupa Komisyonu tarafından kabul edilip desteklenen ''Gençlik İçin Dönüşüm'' projesinin ivmesiyle, toplumsal gerçekliğin soğukluğu karşısında üretmenin-özellikle kolektif bir biçimde üretmenin-gücüne yeniden inanan Kolektif, Ayşe Bayramoğlu'nun uzun bir araştırma ve çalışma süreci sonunda yazdığı, çocuk cinsel istismarı ve fuhuşa yönlendirilen çocukları konu alan ''PENCERE'' isimli tiyatro metnini sahneleme kararı almıştır. Oyun, 4 aylık bir prova sürecinin ardından 30 Kasım 2012'den itibaren İstanbul'da çeşitli sahnelerde sergilenmeye başlamıştır.
 
PENCERE, neredeyse her gün yeni bir habere konu olduğu halde sürekli üzeri örtülmeye çalışılan, maruz kalanın suçlu bulunduğu, faillerin korunduğu çocuk cinsel istismarına odaklanıyor. Bu odaklanma sürecinde yaşanan şiddete bir pencere açmak yerine, baskın söylemlerden ve yargılamalardan sıyrılıp sözü konunun öznesi olan çocuklara bırakıyor.
 
YAZAN:Ayşe Bayramoğlu
YÖNETEN:Doğu Yaşar Akal
YARDIMCI YÖNETMENLER:Ozan Cihan, Damla Ekin Tokel,H.Merve Kaya
DRAMATURGİ:Özlem Özhabeş
MÜZİK:Fırat Yükselir
KOSTÜM TASARIM:İlayda Saran
DEKOR TASARIM:Gökçe Erverdi
GÖRSEL TASARIM:Cihan Önder
PROJE KOORDİNATÖRÜ:Ziya Cemre Kutluay
OYNAYANLAR:Lara Aysal,Sedat Can Güvenç
 
Toplam blog
: 35
: 2068
Kayıt tarihi
: 03.09.11
 
 

1970'li yıllarda başlayan yaşam serüvenimde yazmak daima benim için itici bir güç oldu. İstanbul ..