Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

27 Temmuz '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Perşembe Pazarı

Perşembe Pazarı
 

Nereden mi çıktı bu perşembe pazarı .!
Bizimkisi perşembe kuruluyor da ondan,haftanın her günü bir pazar var.
Benim en sevdiğim şey pazardır ,ne kadar yorgunda olsam umutsuz bir vakada olsam atarım kendimi pazara.
Kar kış işlemez bana; çünkü pazar terapidir insana.
Doktora gerek var mı at kendini pazara.
Kalabalığa dal bak herkesin bir dünyası var bir hikayesi.
Unutursun belki de kendi sorunlarını; Ayşe hanım ne yapmış, Fatma hanım ne pişirecekmiş onları dinlersin.
Bak Ahmet beyin oğlu askerden gelmiş; Ali bey arabası kaç gündür arızalıymış.
Nezihe hanım var ya gelininden dertliymiş.
Bitmez pazarın ne çilesi ne şenliği.!
Bir de sana al beni diye bakan sebzeler ve meyveler var.
Acaba akşam ne yapsam, fasulye de ne kadar güzel bu hafta daha iyi fiyatlar.
Meyveler yine ateş pahası kavun ucuz gibi başlar düşünceler.
Önce pazarı bir baştan dolaşırsın daha iyisi daha uygun fiyatlısı var mı.
Gözlerin bir yandan her hafta aldığın pazarcıyı arar.
Çünkü sana yamuğu yoktur fiyatı düşürür hatta jest yapar atar içine iki limon.
Değme keyfine ..!
Yürürken arada paniklersin düştü düştü diye bir ses.
Oğlum benden mi düştü der teyzenin biri.
Pazarcı seslenir teyzem bak fiyatlar düştü.
Ah oğul diye söylenerek gider kadın.
Şimdi yaz ya , başlar telaşlar haydi der adam eşine şöyle on kilo barbunya alalım hanım.
Olur olmasına da der hanım akşam beraber ayıklarız bak.!
Sonra bıyık altı gülmeler ,küçük didişmeler.
Başka biri az dur der hanıma bak elimde şu kadar ona göre al.
Hanım söylenir meyve almadım şeftali çıktı daha bizim eve girmedi.
Adamda usul bir küfür şu parasızlık var ya.
Pazarcılar o sırada her geçeni gözlemekte gel teyze bak şu iki maydonozu sana şu kadara vereyim.
Bak şu üzümler Aydında geldi almadan gitme.
Ya oğlum o incir değil miydi o bölgeye ait, oda geldi.
Hemen pakete koymalar başlar.
Pazarcılar önemlidir onlar mücadele insanları.
O gün ne satarlarsa akşama o pişecek, belki taksitler yatacak.
Kim bilir ne hayalleri var bakın konuşurken yüzlerine.
Hayırlı işler dileyin teşekkür edin bakın nasılda mutlu oluyorlar.
Ay ben mutlu muyum da birde onlara mı gülümseyeceğim demeyin.
Unutmayın siz gülümsemeden hayat size gülümsemez.!
Hem unuttunuz mu bedava.!
Şimdi mi sırada ne var tabi ki benim pazarcı aslında eskiden bir pazarcım vardı çok kibar güler yüzlü.
Sonra ne mi oldu bir gün yeni pazarcı keşfettim.
Adı Mustafa Şengül tabi meşhur olsun soyadını da yazmalıyım.
Aynen yazarınız gibi bekliyorum ben de hatta daha fazlası.
Yürüyorum, koşuyorum,çabalıyorum,bazen kırılıyorum.
Boş veriyorum olumsuzlukları,tekrar gülümsüyorum.
Olacağım diyorum bir gün tüm güzel yürekler için,kendim için,ailem için iyi bir yere geleceğim.!
A birde şu bizim için tamam senin uğraşacağım diyenler var ya.
Ya kardeşim siz yorulmayın sizi benciller siz kendinize Müslüman olun.!
Nasılsa ben bir gün çok iyi yerlerde yazacağım.
Duymayan kalmasın.!
Olmadı şimdi Mustafa kardeşi unuttuk, ya her gittiğimde bir güler yüz bir sempatiklik.
Bir de semiz otumuz var ben şimdi alsam mı almasam mı diye bakarken.
Gözleri dalar ya abla dün akşam bir semiz yaptık yoğurtladık acayip güzeldi.
Ben beklerim bu cümleyi haydi onuda ekle derim heyecanla.
Sonra tüm aldıklarımı bir poşet yapar.
Unutmadan resmini de çektim o pozlar ne öyle habersizmiş gibi.
Orada birde küçük çocuk vardı ismini unuttum o da demesin mi ya abla beni de çek bak habersizmişim gibi unutma.!
Ya şu ablanız var ya Hatice Nilüfer isme iyi bakın bir gün çok büyük yerlerde olacak.
İşte o zaman başlayacak pazar röportajları ,sohbetler.
Neyse Mustafa bey bak sizi yazdım ama pazar sohbetleri bitmez.
İşte ondan ben yolcu!.
Sizlerde Allah ‘a emanet olun sayın okuyucular.!

Hatice Nilüfer DİRİLEN

 
Toplam blog
: 24
: 217
Kayıt tarihi
: 06.08.12
 
 

Ben sevgiye ve iyiliğe güvenen, bu hayatta en güzel şeyin mücadele ve hayallerinin peşinden gitme..