Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '15

 
Kategori
Dünya Şehirleri
 

Peru’ya gitmek istiyorum.

Peru’ya gitmek istiyorum.
 

İNKA KALESİ - NAZAN ŞARA ŞATANA


Bir gün Peru’ya gideceğim Allah nasip ederse.
 
Ne kadar bilmediklerim var orada. Hoş gidince bilecek miyim? Belki bilmeyeceğim ama göreceğim.
 
Bilinmeyenleri ‘bilme gibi bir merakım’ olduğu için, araştırmalarımda da sanki ‘beni bil’ dercesine sıkça okuduklarımın arasında kendilerini gösterdiklerinden, bende bilme adına araştırma, öğrenme adına okuma, sizlere de bilgi aktarma adına da yazma haline geçiyorum.
 
Yine böyle bir gündeyim.
 
Cusco İnka Kalesi’ni öğrenelim bu yazımda da…
 
Aklımın almadıklarını sıralamak istiyorum.
 
Peru'nun Cusco bölgesindeki bu İnka Kalesinin;
 
Etrafını 360 metre boyunca zikzak yaparak saran 9 metre yüksekliğindeki setlerin olduğu,
 
Bu setlerin yapımında, tanesi 300 tona varan kireçtaşı blokların olduğunu görünce,
 
Üstelik harçsız yapılmış ama taş aralarından hava bile sızamıyor deniliyorsa!
 
Gelinde merak etmeyin.
 
Bilirkişiler;
 
Şaşırtıcı olan İnka’ların alfabesi yoktu, dahası yazıyı bilmiyorlardı.
 
Eeee o zaman matematik hesaplarını nasıl yapıyorlardı?
 
Bu arada yine tarihçiler onların at ve tekerlek kullanmadıklarını da söylüyorlarmış.
 
Dahası;
 
Matematik hesaplarını iplere düğüm atarak yaptıklarını varsayıyorlarmış.
 
Biz yine de olabilir diyelim sadece aklın almadığı bir diğer nokta;
 
300 tonluk taşı, çıkardıkları taş ocağından, kaleyi yaptıkları yere kadar nasıl taşımış olabilecekleri?
 
Yine bilirkişiler diyorlar ki;
 
Tekerleği bilselerdi,
 
Makarayı bilselerdi,
 
Palanga gibi kaldıraçları bilselerdi biraz daha taşıyabilecekleri konusunda ikna olunurdu.
 
Bu şartlarda, bu kocaman blokları nasıl kaldırmış olabilirler?
 
Taşları nasıl bu kadar doğru işleyebilmişler?
 
Yine onları nasıl doğru olarak yerleştirebilmişler?
 
Onlar taşların açılarını nasıl ölçmüş olabilirler?
 
Aklın durduğu yerlerden biri de burası.
 
Ben buralarla ilgili birçok yazı yazdım. Bilebildim mi? Bilemedim, meraktayım. Böyle bilinmeyenlerin ne olduğunu bilmek isteyenlerdenim.
 
 
 
 
 
Nazan Şara Şatana
 
 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....