Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '18

 
Kategori
Yazılım
 

PHP Diziyi Json Formatına Çevirmek

PHP Diziyi Json Formatına Çevirmek
 

Merhabalar,
PHP dizisini JSON formatına çevirmeyi (php array to json) kısa bir şekilde anlatıcam. JSON’un genel yapısı {“anahtar” : “değer”} mantığıdır. JSON apilerde ve ajax üzerinde genelde kullanılır.
 
Bu konuda bize yardımcı olacak iki php fonksiyonu var. json_encode() ve json_decode() .
 
json_encode() – diziyi json formatına çevirirken,
json_decode() – json formatından diziye çevirir.
 
Hemen örnekleyelim.
$dizi = array (“benim”,”adim”,”burak”);
$donustur=json_encode($dizi);
print_r($donustur);
Çıktımız ;
[
“benim”,
“adim”,
“burak”
]
şeklinde olacaktır.  decode içinse ; (tırnaklara dikkat edelim)
 
$donustur='[
“benim”,
“adim”,
“burak”
]’;
$dizi=json_decode($donustur);
print_r($dizi);
Çıktımız;
Array
(
[0] => benim
[1]=> adim
[2]=> burak
)
olacaktır. Umarım anlaşılır olmuştur.
 
 
 
Toplam blog
: 22
: 15260
Kayıt tarihi
: 04.04.18
 
 

Merhabalar, İsmim Burak , bilgisayar mühendisiyim. Gerek hobi gerekse mesleğimle alakalı elde ett..