Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Nisan '13

 
Kategori
Özel Günler
 

Polis Teşkilatı'nın 168’nci Yılı Kutlu olsun…

Polis Teşkilatı'nın 168’nci Yılı Kutlu olsun…
 

Polis Teşkilatı


Benim babam Emniyet Teşkilatının isimsiz kahramanlarından biriydi…

Her yıl; Emniyet Teşkilatının Kuruluş yıldönümünde farklı olurum. İçimde tam da anımlayamadığım duygular birbiri ile savaşır. Bazıları iyidir, bazıları garip! Açıkçası içim acır…

Nasıl bir tanımlamadır bu derseniz, belki şöyle anlatabilirim.

“Yıllar birbirini kovaladı hızlı çok hızlı hareket etti, geriye sardı ne sarmak ama. Çocukluk yıllarıma döndüm. İşte oradaydım ve çocuktum. Babam Emniyet Teşkilatının aslanlar gibi üyelerinden biri. Ciddi hatta ciddi kelimesi sırası geldiğinde az kalır halde… Yani sert bayağı sert, işinin erbabı, suçluların, katillerin, hırsızların haksızların kâbusu Amerikan sinamasının ünlü oyuncularından Clark Gable’ye benzetilmesi bile kifayetsiz! Ondan çok daha yakışıklı babayiğit bir adam…

Polis Teşkilatının bir kuruluş yıldönümü ve babam sahnede, meslektaşları ile günler öncesinden hazırladıkları Polis Teşkilatı ile ilgili, komik olayların anlatıldığı bir tiyatro şeklinin yine Polis Teşkilatının görevlileri, eşleri ve çocuklarının tabiki şehrin Valisi, Belediye Reisi ve üst düzey devlet memurları ve yine şehrin seçkin kişilerinin sıralandığı protokol ve Polis Teşkilatının huzur ve güveninden oldukça rahat huzurlu izleyenleri arasında ben annem ve kardeşlerim babamı sahnede izliyoruz…

Nereden – Nereye…

Nurlar içinde yatsın, benim babam muhteşem bir adamdı.

O çok iyi ama çok iyi bir emniyet görevlisiydi, iyi bir polisti. Gözünü daldan, budaktan bırakın esirgemeyi, suçluların kâbusu, zalimi, korkmazıydı.

Benim bu yaşıma kadar gördüğüm en yakışıklı adam olan babam aynı zamanda bir sanat adamıydı. Çağdaş biriydi. Gazete okuma alışkanlığı, kitaplarla olan bu kadar yakınlığım ve yedinci sanat sinema sevdam Allah Rahmet Eylesin onun sayesindedir.

Ne çok sinemayı severdi. Nerede ise haftada bir tüm ailesi ile sinemaya giderdi…

Yine tekrarlayacağım; nereden – nereye diyeceğim.

Emniyet Teşkilatı’nın 168’ci yıldönümünü yazmak isterken nerelere gittim…

Polis terimi, kökeni yunanca ve Latince olan bir kelimeymiş. Eski Yunanlılar şehir devletlerine polis ismini vermiş.

Polis ülkenin güvenini ve düzenini sağlar.

Hani bazen deriz:

“İşte bu kadar”

Evet, aynen öyle, işte bu kadar... Tüm anlatacaklarım bunun içinde.

Ben bir emniyet mensubunun çocuğu olarak onların nasıl görev yaptıklarını iyi bilirim. Onların her gün evden çıkışlarında başlarını neler geleceğini bilmeden dualarla uğurlanmasının nasıl bir şey olduğunu da… Adaleti sağlamak için verdikleri mücadeleleri de bildiğim gibi, meslekleri uğruna kelle koltukta çalıştıklarını da iyi bilirim.

Onun içindir ki bütün Emniyet Mensuplarına saygı duyarım… Benim gözümde hepsi birer kahramandırlar…

Polis Teşkilatının 168’nci yılı kutlu olsun…

 

Nazan Şara Şatana

Emniyet Genel Müdürlüğü, rütbeleri polismemurluğundan başlayıp emniyet genel müdürlüğüne kadar uzanan, tüm il ve ilçelerde örgütlenmiş, kırsalda görevini askeri polis olan jandarmayabırakmış, kentte ise görevi kendisi yöneten iç güvenlikten sorumlu devlet teşkilatıdır.

10 Nisan1845 tarihinde temeli atılmıştır.

Merkez teşkilatı bünyesinde Ana Komuta Kontrol, Strateji Geliştirme, Arşiv, Asayiş, Bilgi İşlem, Dış İlişkiler, Eğitim, Güvenlik, Haberleşme, Havacılık, İdari ve Mali işler, İkmal-Bakım, İnşaat-Emlak, İnterpol, İstihbarat, Kaçakçılık ve Organize suçlarla mücadele, Koruma, Kriminal, Özel Harekât, Personel, Sağlık İşleri, Sivil Savunma, Sosyal Hizmetler, Teftiş Kurulu, Terörle Mücadele Harekât, Trafik Eğitim ve Araştırma, Trafik ve Denetleme, Yabancılar Hudut İltica Daireleri vardır.

Taşra teşkilatını ise, il emniyet müdürlükleri ve ilçe emniyet amirlikleri oluşturur. Genel müdürlük, üst kurum ve yönetim bakımından İçişleri Bakanlığı'na bağlıdır.

Kurumun yapılanması iki şekilde olmuştur.Birincisi Merkez Teşkilatıve ikincisi ise Taşra Teşkilatı'dır.Merkez Teşkilatı,Daire Başkanlıkları şeklinde yapılanmıştır.Taşra Teşkilatı ise 81 ilde İl Emniyet Müdürlükleri olarak faaliyet yürütmektedir. Merkez Teşkilatı'ndaki daire başkanlıklarının bazıları direkt olarak emniyet genel müdürüne bağlı olmak ile birlikte diğerleri ise 5 adet emniyet genel müdür yardımcısına bağlı olarak hizmet vermektedir. Taşra teşkilatında ise illerin başında il emniyet müdürü bulunmakta ve ildeki bütün birimler il emniyet müdürüne bağlı olmaktadır.

Türkiye Cumhuriyeti sınırları içerisinde, belediye teşkilatlanması tamamlanmış olan il, ilçe ve beldelerde güvenlik, Emniyet Genel Müdürlüğü tarafından sağlanmakta; daha küçük birimlerin ve yapılaşmaya açılmamış alanların güvenliği ise Jandarma Genel Komutanlığıtarafından sağlanmaktadır.

Emniyet Genel Müdürlüğü Merkez ve 81 ilde teşkilatlanmış olup konularına göre uzmanlaşmış alt birimlere ayrılmıştır. Suç türlerinin değişken olması neticesi polis teşkilatında da bu değişen suç ile mücadele edebilmek için her geçen gün yeni uzmanlık birimleri oluşturulmaktadır.

Türk Polisinin Hizmetiçi Eğitimleri Emniyet Genel Müdürlüğü Eğitim Dairesi Başkanlığı tarafından, Hizmetöncesi eğitimi ise Polis Koleji, Polis Akademisi, Polis Meslek Eğitim Merkezleri (POMEM) ve Polis Meslek Yüksek Okulları tarafından verilmektedir. Polis Akademisinde eğitim lisans seviyesinde olup mezunlar komiser yardımcısı rütbesi ile göreve başlar. Polis Koleji ise lise seviyesinde bir eğitim kurumu olup, Polis Akademisi Güvenlik Bilimleri Fakültesi'ne öğrenci yetiştirmekten mesuldür. Polis Meslek Eğitim Merkezlerinde çeşitli alanlarda lisans eğitimi almış olanlar 6 aylık mesleki eğitim ile polis memuru olarak göreve başlarlar. Polis Meslek Yüksek Okullarında ise eğitim 2 yıllık önlisans seviyesinde olup mezunlar polis memuru rütbesiyle göreve başlamaktadırlar.

İnsanların hak ve özgürlüklerinin güven altında bulundurulması gereklidir. Günümüzde devletler, toplumda huzuru ve düzeni sağlama, insanların can ve mal güvenliğini koruma, yasa hâkimiyetini sağlamak istemektedirler. Bunun için yasalara ve yasaları uygulayacak bir kuvvete gerek vardır.

İşte TürkiyeCumhuriyeti sınırları içerisinde bu görevi yürüten teşkilatlardan biri, Polis Teşkilatıdır.(Vikipedi)

  

 

 
Toplam blog
: 1731
: 4678
Kayıt tarihi
: 09.12.10
 
 

Turizmci; Genel müdür Yazar ; Romanlar, senaryolar müzikkaller... Sinema filmleri, TV filmleri.....