Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Temmuz '08

 
Kategori
Ekonomi - Finans
 

POS lu kredi kartı tefecileri türedi

POS lu kredi kartı tefecileri türedi
 

Plastik hayatlar çok çabuk kırılabiliyor


Internette, “Kart borcunuzu taksitlendiriyoruz” sloganı ile yola çıkıp çeşitli isimler altında siteler kuran ve mail zincirleri ile müşteri toplayan bir dünya sanal tefeci türemiş durumda.

Hepimiz kredi kartı mağdurlarının yaşadıkları dramlara şahit olduk. Kimbilir belki kendimiz de kredi kartı mağduru olduk;

“Kaybettim ! Her şeyimi kaybettim. Faizlerle birlikte gün geçtikçe borç katlandı. Asgari tutarı ödeyemez hale geldim. Ama buna rağmen hala kartlar geldikçe robot gibi mağazalara girip alışveriş yapıyordum. Dışarı çıkınca “Ben ne yaptım!” diye ağlıyordum”.

“Önce bir kartla başladım . Daha sonra ihtiyaçlarımız ve isteklerimiz arttıkça kredi kartı sayısı da arttı. Son olarak 18 farklı bankanın kredi kartını cebimde gezdirdiğimi hatırlıyorum”.

“Birçok taksite girdim. Üç tane ev için kooparatiflere yazıldım. Araba, çocukların ihtiyaçları derken, kredi kartlarının limitleri birer birer dolmaya başladı. Var gücümle ödemeye çalışıyordum ama bir türlü yetişemiyordum. Sonrası da bu işte! Elimdeki her şey gitti. Hepsine haciz geldi. Afedersiniz ama donumuza kadar aldılar .Ve hala 25 bin ytl borçum var”

Feryad eden kredi kart mağdurları mı yoksa kredi kartlarını sorgusuz sualsiz veren bankalar mı asıl suçlu?

Kredi kartı sorunu ve kart mağdurlarının feryatları , günlerce tartışıldı. Bankalara bu konuda sınırlama getiren yasa bile çıktı.

Çözüm oldu mu? Hayır... Yine kredi kartı borcu yüzünden mağdur olmuş pek çok insan var. Kartın faizine bile yetişemeyen insanların evi barkı dağılıyor, icralar, hacizler peşpeşe geliyor, maaşlarına emekli ikramiyelerine el konuluyor. Kimileri hiç kimseye bildirmeden adres değiştiriyor, kimlik değiştiriyor, yaşadığı şehri terk ediyor, köye göçüyor veya bulduğu ilk fırsatta bir şekilde yurtdışına kaçıyor. Bir yandanda kredi kartı borcu katlandıkça katlanıyor.

Son günlerde kredi kartı mağduriyetini fırsat bilen “POS lu kredi kartı tefecileri” türedi.

Tefeciler kredi kart faizi sonucu ödeme zorluğu çeken vatandaşın durumundan faydalanıyor.

“Allah tefecilerin elinde düşürmesin” derler , bu defa da teknoloji ile birlikte tefeciler de yeni dünyaya ayak uydurmuş. Bir kısmı sahte faktoring tabelası altında işlem yaparken, bir kısmı da kart borçluları için “Sanal tefecilik” yapmaya başlamış.

Sanal tefecilik sistemi kredi kart borçları üzerine işliyor. Bazı banka kartlarında yıllık maliyeti yüzde 70-80’i aşan kredi kart faizleri sonucu ödeme zorluğu çeken vatandaşların durumundan faydalanıyormuş.

Sanal tefeciler, önce kendisine başvuranların kredi kart borcunu nakit olarak ödüyor, arkasından kontür satışı veya internetten her hangi bir alış veriş yapmış gibi , bankaya ödenen meblağı ve üzerine % 25-30 faizini de koyup 12 taksitte pos makinasında kartınızdan çekiyor.

Alan razı , satan razı hesabı mağdurlar da % 80 lere varan banka faizi yerine POS Makinalı bu sanal tefecileri tercih etmeye başlamış.

Madalyonun tersi olan bankacılar bu durumu nasıl engelleyecek bilinmez ama tüketim çılgınlığı ve sistem, kredi kartı mağdurları ürettiği müddetçe, sistemin deliklerini kullanan çok açıkgöz çıkacaktır.

Olan her bir durumda borçlu kart mağduruna oluyor.

Bankalara bu kadar yüksek faiz ödememek ve bu sanal tefecilerin eline düşmemek için “aman kredi kart harcamalarınıza dikkat”. derim.

Plastik hayatlar çok çabuk kırılabiliyor.

 
Toplam blog
: 476
: 2331
Kayıt tarihi
: 10.07.08
 
 

Çok eskidendi ..