Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Ekim '10

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

PTT'nin azizliğine bir bakın

Yaklaşık 45 yıldır sanat, edebiyat ve kültürle uğraşıyorum, Dergiler, gazeteler, kitaplar mektuplar, bunlarla ilgili haberler, yazışmalarla haşir- neşir içindeyim. Daha Türkçesi evimle PTT arasında mekik dokuyorum. PTT’ye vermiş olduğum parayla bugün ikinci el az kullanılmış bir ufak binek araba dahi alabilirdim.

Hemen hemen iki günde bir bu postanın yolundayım. İçinde bulunduğum ilçenin veya kasabanın bütün PTT mensuplarını tanıyor ve onların yoğun ve dürüst çalışmalarını hem yakından görüyor ve hem de takdir ediyorum. Gerçekten PTT de çalışanların işleri hem zor ve hem de yoğundur, bunun farkındayım. Ne var ki bazen bu yolda aksamalar da olmuyor değil.

Adresi eksik veya yanlış yazdın mı mektup, kitap, koli, gazete veya dergilerin 15 gün sonra mutlaka gerisin geri gelir ve üzerine “ adresi bulunmadığından dolayı iade edilmiştir” ilgili dağıtıcı tarafından imza edilip geri gönderiliyor. Buraya kadar hepsi tamam ve doğru, ancak bir ihtimal daha var…

Efendim benim bu konuda ufak bir serzenişim olacak:

Şöyle ki, ben Aydın / Söke’de kalıyorum. Söke PTT’si için asla hiçbir şikâyetim yoktur. Başta müdürleri olmak üzere tüm çalışanlarıyla hem tanışıyor ve hem de yoğun işleri arasında çalışmalarında son derece titiz, dürüst olduklarını görüyorum. Geçenlerde ( 25 Ekim 2010 ) günü bana Ankara’dan geri iade edilen bir paketten söz etmek istiyorum.

Halen Ankara’da bulunan Eski Aydın Milletvekilimiz ( Eğitimci, şair ve yazar, M. E. B Emekli Başmüfettişi ) Mustafa Kemal Yılmaz’ın şu açık adresine ( Doç, Dr. Bahriye ÜÇOK Caddesi NO: 7 / 10 - Bahçelievler / ANKARA ) diye kocaman büyük bir zarf gönderdim. Bu, KİŞİYE ÖZEL zarfı , Sayın M. Kemal Yılmaz’a Söke’den 09.10.2010 tarihinde ivedi ve sağlıklı olsun diye APS ile gönderdim.

Aradan 15 gün geçtikten sonra bu kocaman zarfım kırık, dökük, hem de buruşmuş olarak bana İADE edildi, şaşırdım doğrusu. Çünkü yaklaşık 15 yıldır Sayın M. Kemal Yılmaz’ın bu açık adresiyle devamlı gazete, kitap, dergi, koli v.s. mektuplarımı hem bu açık adrese gönderiyorum, hepsini de aldığını bana hem yazılı ve hem de telefonla teşekkür edip öğreniyorum.

Daha bu hafta içinde kendisine gönderdiğim Söke ile ilgili gazetelerimi ve dergilerimi aldığını telefonla teşekkür ederek ifade ediyor. Peki, bunlar niye geri iade edilmiyor. Yoksa dağıtıcı mı değişti? Bu benim özel olarak hazırladığım kocaman kartonlu paketi kırık, dökük, buruşuk ve hırpalanmış olarak bana iade edilmesine çok üzüldüm.

Yani siz olsanız üzülmez misiniz?

Sayın YILMAZ’A ilk olarak böyle bir paketi göndermiyorum ki, hemen hemen iki günde bir aynı adı geçen açık adrese gazete, dergi v.s. bir şeyler gönderiyorum. Hiç biri de iade edilmesine bugüne değin şahit olmadım. Bunu ilk olarak görüyorum. Hem de APS’li olmasına rağmen. Bu yanlışlığa bir anlam veremedim doğrusu.

Bu benim, PTT dağıtıcıları hakkında bir şikâyetim değildir. Ama Ankara’daki Bahçelievler postanesinde görevli bulunan Sayın dağıtıcı arkadaşların bu adresten her hangi birine sorsalardı M. Kemal Yılmaz’ı mutlaka haberdar ederlerdi. Ayrıca ben bu kocaman zarfının üzerine özenle ve büyük harflerle “ KİŞİYE ÖZELDİR DİKKAT KIRILMASIN “ ve altını kırmızı kalemle işaret etmeme rağmen, bunları postacı arkadaşım dikkat etmemiştir.

Zarfın üzerinde gönderenin ve alıcının açık adresleri bellidir. Zahmet edip beni telefonla ÖDEMELİ olarak arayabilirdi…

O zaman bu paketim kırılmadan, buruşmadan ve bozulmadan gerisin geri gelmezdi, bu yazıyı da beni yazmaya mecbur etmezlerdi. Şimdi bu saatten sonra Zarfın içindekilerini ve özel resimli kartonu yeniden hazırlıyor ve bu kez özel KARGO ile gönderiyorum. Ve aynı ADRESE bir daha göndereceğim. Bakalım bir daha geri iade edecekler mi?

Diyeceğim şu ki Ankara / Bahçelievler’deki görevli Sayın PTT dağıtıcılarının biraz daha dikkatli olmaları gerekmez mi? Bir daha böyle olmamasını diliyorum. Şimdi okuyucularım merak edeceklerdir. Hak veriyorum.

Sayın M. Kemal YILMAZ, Eski Aydın Milletvekilidir, şairdir, yazardır, Emekli M. E, B. Başmüfettişidir. Yayınlanmış 10 kitabı vardır. 88 yaşında olmasına rağmen başta Türk Eğitimine, Türk Kültürüne ve Türk, diline, Türk Edebiyatına büyük bir özveriyle hem maddi ve hem de manevi yönden hizmetleri vardır.

Daha geçen gün Ankara’da Türk Diline yaptığı hizmetlerden dolayı Sayın Yılmaz’a “Hizmet Onur Ödülünü verdiler, hem de törenle. ( 27 Eylül 2010 ). Sevgili hocamızın birçok özel ve tüzel kuruluşlardan bu hizmetlerinden dolayı takdire değer birçok ödülleri vardır.

Sayın M. Kemal Yılmaz, bir Cumhuriyet çocuğu ve bir Atatürk hayranıdır, vatanını, milletini seven bir aydındır. Ben de duygulandım ve ona bir şiir yazdım. Bu şiirimi Söke’den Aydın’a gidip özel bir matbaada minnet, rica ile özel bir kartona ( 30 X 45 ) Ebadında şiirimi bir fotoğrafıyla birlikte özenle yazarak, kırılmayacak şekilde kalın bir kartona hem de sele fonlu, renkli olarak hazırlayıp bu ihtiyar delikanlının gönlünü almak için hazırladım.

Bu levhadan iki adet hazırladım, sadece bunun için Aydın’a iki kez gidip, geldim. Fakat ne yazık ki özenle hazırlanan şiirli çerçeve Sayın Yılmaz’a ulaşmadan perişan bir vaziyette bana geri iade edildi. Bundan dolayı Sayın ilgililerin dikkatlerine sunuyor ve üzüldüğümü belirtmek istiyorum.

Şimdi Sayın M. Kemal Yılmaz’a yazdığım şiiri, burada sırası gelmişken sizlerle paylaşmak istiyor ve de Sayın ilgililerin dikkatlerine sunuyorum.Ayrıca Sayın M.Kemal Yılmaz hem yaşlı ve hemde rahatsızdır, acil şefalar diliyor, Söke'den selam ve saygılarımı sunuyorum.

GÖNÜL DOSTU KEMAL YILMAZ

Umurlu’dan çıkmış yola

Dilden dile Kemal Yılmaz

Işık olmuş sağdan, sola

İlden ile Kemal Yılmaz

****

Ustaca halı dokumuş

İlim, irfanı okumuş

Aymazlara bir dokunmuş

Elden ele Kemal Yılmaz

****

Aydın ilinin vekili

Dinamik, bürokrat yetkili

Sözü güzel ve etkili

Sözün eri Kemal Yılmaz

****

Eğitimci, şair, yazar

Damla damla, azar azar

Aydın, Söke, Yenipazar

Sizden biri Kemal Yılmaz

****

Atatürk’e gönül vermiş

Varı, yoğu yere sermiş

Yunus olmuş çiçek dermiş

Bizden biri Kemal Yılmaz

Abdülkadir GÜLER

1- Umurlu Çiçekleri / Üç Demet Şiir / M. Kemal Yılmaz 2.baskı, Kolalı Matbaası- Aydın 2006

2- Hayatı ve Eserleriyle Umurlu’dan M. Kemal Yılmaz, Abdülkadir Güler, Kolalı Matbaası Aydın 2007.

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..