Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ekim '16

 
Kategori
Eğitim
 

Rakamlarla ülkelerin eğitim süreleri

Yıllardır süren bir tartışma aslında. Yazboz tahtasına dönen eğitim sistemimizde okula başlama yaşı ve okul süreleri hep tartışıldı. Şu an 4+4+4 sitemini uygulayan Türkiye ve bazı batı ülkelerinin kıyaslaması şöyle;
 
BAZI BATI ÜLKELERİNDE EĞİTİM 
 
ABD: 8+4 yıl, 6+3+3 yıl ya da 6+6 yıl eğitim var. Her eyaletin ayrı bir eğitim sistemi varken, eğitim 12 yıl sürüyor. Okula başlama yaşı 6.
 
HOLLANDA: 4 yaşına basan her çocuk okula gidebiliyor. Zorunlu eğitim ise 5 yaşında başlıyor. İlköğretim 8, orta dereceli okul 4, 5 ile 6 yıl sürüyor.
 
ALMANYA: Temel eğitim zorunlu ve 6 yaşında başlıyor. Öğrenciler 4 yıl temel eğitim alıyor. Temel eğitimden sonra öğrenciye 3 farklı seçenek sunuluyor.
 
FRANSA: Eğitim 2 yaşında başlıyor. 2-6 yaş arası çocuklar ilkokula başlamak için hazırlanıyor. 6-11 yaş arası çocuklara basit okuma yazma ve matematik dersleri veriliyor.
 
BELÇİKA: 3+6+6 yıl formülü uygulanıyor. 18 yaşına kadar eğitim zorunlu. Ancak 16 yaşından itibaren yarı zamanlı okul, yarı zamanlı meslek eğitimi sistemi var. 16 yaşından sonra okurken çalışma imkânı sunuluyor.
 
İSVEÇ: 9+3 formülü var. Çocuklar 6-7 yaşlarında okula başlıyor. Lise normal ve mesleki liselerde devam ediyor.
 
ÇİN: Sistem 5+4+3 olarak uygulanıyor.
 
Hüseyin ER
Eğitim Danışmanı-Lise PDR
huseyinerpdr@gmail.com
Facebook-twitter /ERHüseyin
 
September 12, 2016
 
Toplam blog
: 16
: 605
Kayıt tarihi
: 20.09.16
 
 

Eğitim bir süreç. Bu sürecin etkin figürü şüphesiz değerli öğrencilerimiz. Ve yardımcı roller. Si..