Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Eylül '22

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Renkli Karnabahar Üretimi

Renkler… Hayatımızı güzelleştiren o pembeler, morlar ve yeşiller. Çok severim ve insanın ruhunu da renklendirdiğine inanırım. Bilimsel olarak psikolojik etkilerini de araştırmak isterseniz birçok kitap var, buyurun okuyun derim. Gıdalarla renkler arasında da çok ilginç bağlantılar var, bu konuda fazlasıyla yazıp konuşabiliriz. En basitinden, gıdanın bileşenlerine göre rengi oluşuyor ve adeta bir ressam boyamış gibi… Bu renk olayını daha derinden incelediğimde her defasında yeni bir şeyler öğreniyorum ve bu gerçekten güzel bir his. Gelelim bu hafta sizlere getirdiğim şu rengarenk habere… Aslında bu haber 2-3 yıldır var fakat ben yeni öğrendim. Sizler biliyorsanız ne mutlu, bilmiyorsanız hadi başlayalım!

Karnabaharı çok seven biri olarak çok ilginç ve hoş bir karnabahar üretimine rastladım. Rengarenk karnabaharlara… Yani artık raflarda rengarenk karnabaharlar görürseniz şaşırmazsınız.

Özgeciğim bunu yazmıştı geçen haftalarda, biliyorum canım.”

Şöyle ki, renkli karnabaharlar gıda boyası ya da katkı içermiyor. Hadi şunu mor yapalım diyerek mor bir gıda boyası eklenmemiş anlayacağınız. Karnabaharın bileşenlerinden (Beta karoten, antosiyanin) kaynaklı olarak, üretildiği ilk hali renkli.  Samsun’un Bafra Ovası’nda üretilen rengarenk karnabaharlar karşımıza sarı, turuncu, mor ve yeşil renklerine sahip. Bu üretim o kadar çok ilgi görmüş ki, üreticiler bu durumdan mutluymuş. İlerleyen zamanlarda ülkemizde birçok şehirde, market ve pazarda kolayca ulaşabileceğimizi ifade ediyorlar. Yakın zamanda bu renkli karnabaharlarla karşılaştım ve çok şaşırdım. Yakından bildiğimiz bir dondurulmuş gıda üreticisi, renkli karnabahar üretimini bizlere sunmuş. 500 gramlık ambalajlarda dondurulmuş olarak karşımıza çıkan bu renkli karnabaharları 15-20 dakika suda haşlayıp tüketebiliyorsunuz.

Ben karnabaharı çiçeğe benzetiyorum, yemeğini yaparken de minik minik çiçekler oluyor tabakta. Şimdi bir de rengarenk olunca tam çiçek olmadı mı? Tabağı düşünsenize rengarenk çiçekler var. Özellikle çocuklara karnabahar sebzesini sevdirdiği için bu üretim oldukça başarılı. Daha önce hiç bu yemeği hiç yemeyen bir çocuk, mor ya da farklı bir renkte diye yemek isteyebilir. Her yetişkin de bir çocuktur aslında, bu renk olayına ruhu çocuk olan herkesin sevineceğine eminim. Tıpkı benim gibi!

Not: “Karnabaharın renkli olmasına bile sevinen insanlarız.”

Sağlıkla Kalın!

Gıda Yüksek Mühendisi

Nermin Özge Çağlar

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..