Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '19

     
    Kategori
    Güncel
     

    Rol İcabı

    Geçtiğimiz aylarda Scotty Founder&CEO’su değerli dostum Tarkan Anlar  telefonla aradı. Telefonu açar açmaz ilk söylediği  “dostum oyuncu nasıl olunur.” sorusu oldu.  Ben de soruya şaşırarak, gelişine cevap verdim. Doğduğun anda!..

    Bizim şirkete davet etsem ve bir BBS (brown bag session) oturumu yapsak bize oyunculuğu anlatır mısın? teklifiyle kendimi iki gün sonra Scotty şirket merkezinde Scotty yöneticilerinin ve çalışanların önünde buldum. Ve başladım anlatmaya...

    Hayatımda hiç rol yapmadım diyen var mı mesala bu yazıyı okuyanlar arasında?

    Mesela bir bebeği düşünelim. Ufacıcık el kadar bişey daha yeni gelmiş dünyaya hiçbir şeyden haberi yok. Karnı acıkıyor ağlıyor. Altını kirleriyo ağlıyor... bazen de sebebsiz yere ağlıyor. Gidiyorsunuz yanına, kucağınıza alıyorsunuz susuyor... İşte öğrendi. Diyor ki; heee demek ki ben ağlayınca bunlar geliyorlar daha fazla da ağlayınca hoooop kucaktayım... Al sana oyunculuk...

    Mesela o anne baba, daha önce çocukları olmadığını varsayalım... Nerden biliyorlardı anne baba olmayı, yüklü müydü hafızalarında önceden? Kendi anne babalarından çevrelerinden okuduklarından dinlediklerinden öğrenerek anne baba oldular... Mesela aranızda hala, dayı amca olan var mı? Siz nerden biliyodunuz hala, dayı amca olmayı... Bilgisayar gibi biri size bu programı yüklemedi... Öğrendiniz o rolü oynamayı...

    Mesela bi hakimi düşünelim... Otoriter, adliyede herkesin saygıyla önünde eğildiği biri... Eve geldiğinde aynı kişi mi sizce? Eşi seslense Ahmet biz su getirir misin diye kalkıp getirmez mi? Aynı rolü evde oynamaya devam etse sorunlar çıkmaz mı sizce...

    Velhasıl kelam, hayatımızın birçok farklı yerlerinde farklı rollere bürünüp o rollerin gerektirdiği kişiler oluyoruz. O rolleri öğreniyoruz... Asıl mesele bu rolleri gerektirdiği yerlerde oynayabilmekte... Roller birbirine karıştığı noktada işler içinden çıkılmaz bir hale gelebilir.

    Profesyonel oyunculuk meselesine gelirsek; dayı rolünü burda size kız kardeşiniz yazmıyor.

    Bir senaristin kurduğu dünyada var olan karakterlerden birini, zeten sizin hayatınız boyunca karşılaştığınız gördüğünüz şeyleri, bazı tekniklerle tv yada sinemada kayda alıyorsunuz hepsi bu aslında...

     

     
    Toplam blog
    : 1
    : 48
    Kayıt tarihi
    : 04.04.17
     
     

    Merhaba,  Oyunculuk sektöründe 11 yıldır Menajerlik, Yetenek/Kariyer yönetimi ve  eğitim danışman..