Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ocak '12

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Ruhi Su..

Ruhi Su..
 

Ruhi Su…

Bilmek istediğim ama bilmediğimi bildiğim bir değer. Bilmesem de, gazetede, doğumunun 100.yılı nedeniyle yayınlanacak olan televizyon programını görünce telefonumun hatırlatmasına kaydettim. Yaştan mı yaşanmışlıklardan mı ne unutuveriyorum yoksa.

Böylesi bir adam bir televizyon programında ne kadar anlatılabilirdi ki? Hele medyamızın özgürlüğünün güdümlü olduğunu düşünürsek. İzledim yine de, onun hayatına tanıklık edenlerin ve oğlunun anılarından Ruhi Su’yu izledim… Gürüldeyen sesini dinledim. Gürül gürül gidişini gördüm.

Hayatına dair izlere bir tuşun ucunda ulaşabiliyordunuz ama ben onu “Doğum tarihi: ??/??/1912, Van’da doğmuş, annesiz babasız geçmiş çocukluk yılları, Ankara Devlet Opera ve Balesi’ne girmiş, amansız bir hastalığa yakalanmış, tedavi için yurtdışına gitmesine izin verilmemiş ve…”  diye anlatmak istemedim. Bilmeden, istediğim gibi de anlatamazdım. Ama bir yolu olmalıydı onu anlatmanın. Buldum!.. Hemen telefona sarıldım: 

“Bir şey söyleyeceğim aklına ilk geleni söyler misin?”

“Peki” dedi, sesinde soru işareti,

 “Ruhi Su”  dedim:

 “Çok sevdiğim,

 Saygı duyduğum,

 İdolüm,

Türkiye’nin nadir değeri,

Nadir  operacısı,

Türk halk müziği sanatçısı,

Bas baritonu,

TKP’(Türkiye Komünist partisi) lisi.

Sanatını siyasi fikirleri oluşturmuştur, fikirlerini bilmeden, benimsemeden  anlatılmaz, anlatılmamalıdır.

Onun söylediği Hasan Dağı türküsünü biliyor musun?”

Bilmiyordum.

“Onu anlatmak sana düşmez.” dedi, ben de anlatmadım.

Uğurlar olsun sevgili Ruhi su…

                                                                                    ***

Hasan Dağı

Hasan dağı Hasan dağı

Eğil eğil, eğil bir bak

Sıkıyor zincir bileği

Jandarmada din iman yok

 

Gidiyor kalktı göçümüz

Gülmez, ağlamaz içimiz

İnsan olmaktı suçumuz

Hasan dağı, insan olmak

 

Koçhisar üstünden bora

Gülek bir karanlık dere

Sıradağlar sıra sıra

Çukurova ana toprak

 

 

 

  

 
Toplam blog
: 210
: 3227
Kayıt tarihi
: 29.03.07
 
 

Yazmak... Öyle güzel, öyle hoş ve öyle derin bir eylem ki!.. Olmazları bile oldurabiliyorsun. "Ke..