Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Eylül '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Rus'lar evliliğimi, eşim ile aramı düzeltti

Rus'lar evliliğimi, eşim ile aramı  düzeltti
 

Eşimin en son seyehati 15 gün sürdü. Rusya dan gelen firma yetkililerinin ağırlanması ve bu kez , üzüm ihracatı yapıldığından bağların seçilmesinden tırlar ile çıkışına kadar bir süreçtir seyehatleri. Bu kez dönüşünde biraz farklıydı halleri.. Tavırları değişik hatta daha çok özlemiş gibiydi .

Gideceği Rusya gezisine benide götürmek istemesi, İstanbu'a taşınma konusunda ısrarcı olmaması, hiç huyu olmadığı halde çocuklar olmadan iki günlük kaçamak yapıp , dinlenmek istemesine sevinsem mi, şaşırsam mı bilemedim.

Bana getirdiği 8 adet manevi değeri yüksek hediye vardı, bunlara bakmaktan kendimi alamadım. Bunları başka bir yazımda anlatacağım.

Bu değişikliğin ne olduğunu sormadım, anlamazdan geldim. Ama içim içimi yiyiyor, bu adama ne oldu ? Sanki flort ediyor benimle. Dile kolay 19 senelik evliyiz.

Tabi aklıma hemen klasik model de bir senaryo belirdi. Gardımı almadan, kendi anlatmaya başladı. Tabi bunları üç günde öğrendim. Neden basit şımarmıyayım diye.

Birincisi, Eşim ve Ruslar bağ ile buzhane arasında, dağ yollarında arabanın bozulduğunu, bu yorgunluğa sabaha kadar arabada kalacaklarını söylemişti. Eşim, beni aradıktan 10 dk.sonra sigorta yetkilisi eşimi arıyor ve 40 dk.içinde onları alıp, otele yerleştiriyorlar.. Ben pek bir şey yapmadım. Sadece netten A... sigorta yetkililerine mail attım 2 dk.sonra beni aradılar, 5 dk.sonra da eşimi aramışlar. Ben sadece mail attım ) Ama Ruslar beni kahraman ilan etmişler.

İkincisi, Rus işadamlarının, sekreterlerinin ve bizim şirket sekreterinin karıştırdığı bilet organizasyonunu, bana haber verdiklerinde 7 Rus'un hangisinin gidip , hangisinin döneceği ve mil kullanacağı gibi karışıklığı 30 dakika içinde çözdüm..(Netten anında ulaştığım, kuzenim THY çalıştığından hallediverdi sağolsun. Ne olucak eline mi yapışıcak.) Rusların gözünde, ben bu sefer süper işkadını olmuşum.

Üçüncüsü, Rus işadamları gelirken genelde çikolata, içki, parfüm hediye getirirler. Bende onların eşlerine takı vs. gibi şeyler yollarım. Malum hanımları süse pek düşkün. Yolladığım hediye takıları, benim yaptığımı öğrendiklerinde Rus işadamları çok şaşırması. (Ne olucak sanki burda sıkılan her kadın yapıyor bu takıları. Üstelik ben en beğenmediklerimi hediye ettim.)

Dördüncüsü, Eşimim üzerinde görüp, çok beğendikleri en az dört, tenis, deniz ve beach bermuda pantolonunun aslında, önceden pantolon olup başlarına kaza geldikten sonra bir terzilik işi ile yeni kreasyon elde edildiğini öğrendiklerinde. Süper becerikli bir kadın ilan edilmişim. Ben bunu hep yaparım.

Beşincisi, onları eve yemeğe aldığımız akşam terasta hazırladığımız şahane yemeklere ve mezelere, en çok da zeytinyağlı dolmaların kapaklarına, kırmızı biber dolmasına, yeşil kapak, yeşil bibere kırmızı kapak konmasındaki sanatçı usulu tarzıma . (Yemeklere yardım ederken sabahat abla, bunları yanlışlıkla yapmıştı. Sonrada düzeltmedik.) Sanatçı kişiliğim teşvik edilmeliymiş. Bir de kolyeler var tabiki.

Altıncısı, Eşlerinin arayıp sık sık kavga çıkarmalarına seyirci kalan eşime, Türkiye de her kadın kocalarına karşı, eşiniz gibi anlayışlı ve sakinmidir demeleri. Beni de şaşırttı. (Alında biraz limoni ayrılmıştık eşim giderken, o yüzden fazla aramadım.)Ama sabırlı ve uyumlu anlayışlı ilan edildim.

Yedincisi, Dördüncü kez evlenen çocukluk arkadaşımın nikahına, eşim istemedi diye gitmediğime inanamamışlar. Hiç bir Rus bayan, böyle davranmazmış. (Nasıl gideyim arkadaşım Bursa'da, annemde tatilde, çocukları kimseye bırakamadım. ''Şehnaz güzelim, diğerlerine geldim ama bu nikahına gelemiyorum, söz öbürüne gelirim.'' dedim ve gülüştük.)

Sekizincisi; Rus beyler eşlerine V-K-O dan ayakkabı alırken, eşimin bana ayakkabı almaması gariplerine gitmiş. Aslında eşim, telefon açıp sorduğunda ayakkabının 180 lira olduğunu söylediğinde, istemiyorum dedim ( Ayakkabılar gerçekten pahalı. Benim dörtte bir fiyattan. Bu yaz en on çift ayakkabı aldığımı bilseler.) Ama tutumlu kadın da ilan edildim.

İki çocuk, titiz bir koca, köpek ve bahçeli 3 katlı evi sadece haftada 2 gün gelen yardımcı ile idare ettiğimi, üstelik de 1 yıl öncesine kadar çalıştığımı duyunca, inanamamışlar. Tabi ki yine süper çalışkan ilan edildim.

Bu liste böyle uzadı gitti. Ve eşimin seyehat dönüşü, hepimiz için eğlenceli oldu.

Unutmaya yüz tutan çiçek almaları, durup dururken elimi tutmaları yanağımdan makas almaları. Bana getirdiği manevi değeri yüksek 8 hediyesi (bununla ilgili bir yazı ayrıca yazacağım.) Saçımın modelindeki değişikliği ben söylemeden fark etmesi. Halbuki ben hep böyleydim. O da biliyor ama işte. Erkek dünyası.

Ben de Ruslara burdan sevgilerimi yolluyorum.
Sizlere de sevgilerimle.

 
Toplam blog
: 141
: 1767
Kayıt tarihi
: 08.03.07
 
 

Önce anneyim, sonra eş, abla ve annemin kızıyım. Elbette yazmayı ve okumayı seven biriyim. Emekliliğ..