Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Eylül '07

 
Kategori
Psikoloji
 

Rüya içi(n)de rüya

"Ne kadar insan varsa o kadar psikoloji vardır. " demiş bir düşünür. Ben psikolog değilim, bilimsel bir yaklaşımım olamaz belki; ama yaşam deneyimlerim, sezgilerim, gözlemlerimden yola çıkarak birkaç satır yazmak istiyorum. Daha doğrusu yıllar önce gördüğüm bir rüyayı sizlerle paylaşmak istiyorum. On yıl kadar önce derin bir depresyon geçiriyordum, alkolizmin kale burçlarında dolaşıyor, her gece içiyor, sonra yazıyordum. Bu rüyayı da klavyenin başında sızdığım günlerin birinde gördüm.Bu, belki de bir rüya değildi, o günlerde yazdığım romanın bir parçasıydı .Rüyam şöyle:

Bir ada varmış. Bu adada esas mesleği psikiyatristlik olan yüz kişi yaşıyormuş. Bunlar gündüz manav, kasap, bakkal, ayakkabıcı, öğretmen, hekim, terzi, tamirci vs. gibi meslekleri icra ediyor, geceleri ise psikiyatristlikyapıyormuş.Bunların her biri gündüzleri geceleri görecekleri rüyanın senaryosunu hazırlamakla geçiriyorlarmış; çünkü uyguladıkları tedavi rüya görmekle ilgiliymiş. Adadaki bir şatoda kendini psikiyatrist zanneden elli akıl hastası varmış.Geceleyin bu hastalar şatodaki amfide yerlerini alıp psikiyatristlerı beklerlermiş. Psikiyatristler amfideki sahnede yerlerini alıp uyumaya başlarlarmış. Gördükleri rüyalarla hastaları iyileştirirlemiş- tedavinin nasıl olduğunu sormayın, bu bir rüya - Şayet psikiyatristlerden biri rüya değil de kabus görürse adadan kovulurmuş.
Bir gün adaya bir yazar gelmiş, geceleri psikiyatrist, gündüzleri yazar.Gündüzleri, bürosuna gelen insanlara yazdığını zannettiği ama elinde henüz bir metni olmayan bir romandan parçalar anlatırmış.Romanın özeti şöyleymiş:

Bir ada varmış, adada kendini psikiyatrist zanneden yüz akıl hastası, akıl hastası rolü oynayan elli psikiyatrist varmış.Geceleri tedavi ettiğini zannederek uykuya dalan ve uykusunda rüya görenler hala tedaviye devam ediyormuş, kabus görenler ise tedavileri bittiği için adadan taburcu oluyormuş.Yani yukarıdaki durumun tam tersi. Roller değişiyormuş.

Şimdi benim rüyadaki hangi kişi olduğumu merak ettiniz belki. Her şey o kadar açık ki onu yazmadım; rüya bile olsa biraz edebi olsun istedim. Psikolojiyi ve psikiyatriyi küçümsediğim olanlar olabilir.Asla öyle bir şey düşünmüyorum; ama ne kadar insan varsa o kadar da psikoloji var sözü bana çok doğru geliyor.Gördüğüm/yaşadığım rüyaları önümüzdeki günlerde sizlerle paylaşacağım.

 
Toplam blog
: 114
: 1620
Kayıt tarihi
: 01.08.07
 
 

1964'te Ankara'da doğdum. Meslek lisesinin elektrik bölümünü bitirip fabrikada ve şantiyede çalıştım..