Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ağustos '13

 
Kategori
Kitap
 

Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna

Sabahattin Ali - Kürk Mantolu Madonna
 

 
Sabattin Ali ile ilgili bir kitaptan bahsetmeden önce, Sabahattin Ali'nin trajik ölümü , hayatı, yazdıklardan dolayı baskı görmesi, cezaevi yılları,
öğretmelik yaptığı yerler hakkında bilgi sahibi olmak için ; "Sabah Yıldızı" belgeselini izlemeniz öneririm. 
Sabahatin Ali ,2 Nisan 1948 yılında öldü. Ölümü faili meşgul olarak kaldı ve Hala aydınlatılamadı.
 
 
Sabahatin Ali'nin kitaplarını okuduğunuzda diğerlerinden ayıran en önemli özelliği,hayatta gözden kaçırdığınız birçok ayrıntıyı size
sunması.Kuyucaklı Yusuf'tan sonra Kürk Mantolu Madonna'yı okudum. Kitabın arka yüzünde yazan "Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. 
Kollarıyla bizi sarar.Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz." evet kitabın ana teması bunun üzerine kurulmuş.
 
 
Hayatta gözden kaçırdığınız ayrıntılardan biri ,Karşımızdaki insan konuşurken , sözünü yarıda kesip rasgele manasız bişeyler sormayı çoğu kes hepimiz yaparız. 
Bunu ne kadar merhametle yada alçak gönüllede yapsak karşımızdaki insanı kırdığımızın çoğu kez farkına varmayız. Kitap bunla ilgili ayrıntılarla dolu.
Bu ayrıntıları anlatarak kitabı okumak isteyen kişilerin merakını kaçırmak istemem.
 
Bu kitabı okurken Sabahatin Ali'nin pencerinde dünyanın çok daha farklı , çok daha güzel, çok daha anlamı olduğunun farkına varıyorsunuz. Aşk'ın farklı bir
yüzü ile tanışıyorsunuz. Aşık olmamak için direnin birinin aslında aşka olan inancını kaybettiğini görüyorsunuz.
Çok uzaklarda ,Çok sevdiğiniz , aşık olduğunuz bir insandan, haber almadığınızda düşündüğünüz,kafanızda tasarladığınız herşeyin yıllar sonra çok anlamsız
olduğunu anlıyorsunuz. Aslında hayatın anlamını sıcacık bir hikaye ile bu kitaba sığdırmış Sabahattin Ali.
 
 
Bu kitapta ,Raif ile Maria'nın  Aşklarını, birbirlerine bağlılıklarını, yaşamdan nelerden vazgeçmemiz gerektiğini, Raif ile Maria
nın gözünden göreceksiniz.
 
 
Bu kitap benim için başka bir anlam daha ifade ediyor. Taksim Gezi Parkı'ndan almıştım bu kitabı. Kitabın içeriğinde bir not düşülmüştü; "Taksim Gezi parkı 
05/06/2013 Okuyun, unutmayın, unutturmayın!. Fikir anlamında dayanışmanın benzersiz bir ruhunun yaşattı geziparkı.
Sizlerde okuyun, Unutmayın , Unutturmayın. 
 
 
  
-Hayatta hiçbir zaman kafamızdaki kadar harikulade şeyler olmayacağını henüz idrak etmemiştim.''
 
-"İnsanlar birbirinin maddi yardımlarına ve paralarına değil, sevgilerine ve alakalarına muhtaçtırlar.
 Bu olmadıktan sonra aile sahibi olmak birtakım yabancılar beslemekti."
 
-Dünyada bir tek insana inanmıştım. O kadar inanmıştım ki, bunda aldanmış olmak, bende artık inanmak kudreti bırakmamıştı.
Ona kızgın değildim. Ona kızmama, darılmama, onun aleyhinde düşünmeme imkan olmadığını hissediyordum. 
Ama bir kere kırılmıştım. Hayatta en güvendiğim insana duyduğum bu kırgınlık, adeta bütün insanlara dağılmıştı;
çünkü o benim için bütün insanlığın timsaliydi.” 
 
 
 
-Kürk Mantolu Madonna-
 
Toplam blog
: 13
: 361
Kayıt tarihi
: 17.07.13
 
 

Yazacak bişeyleri olmalı insanın... ..