Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Mart '18

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Sabahları Uyanmakta Zorlananlara 5 Anahtar Besin Önerisi

Sabahları Uyanmakta Zorlananlara 5 Anahtar Besin Önerisi
 

Bahar mevsiminin girişiyle birlikte uyanmakta zorlanıyor ve gün içerisinde uyku hali ve halsizlik kendini gösteriyorsa bahar yorgunluğu kapınızı çalmaya yakın demektir.  Düzenli olarak yürüyüş ya da herhangi bir spor dalıyla ilgilenmenin yanında, yeterli su içmek ve enerji seviyenizi arttıracak birkaç besinden yararlanmak da yaşam kalitenizi yükseltebilir.
 
Yumurta: Yüksek protein kalitesi, kalsiyum, selenyum, çinko, iyot ve demir içeriği ile birlikte hem kas aktivasyonu sağlar hem de kansızlığa bağlı yorgunluk, halsizlik ve uyku hali gibi semptomların ortadan kaldırılması sürecine yardımcı olur. Güne zinde başlamak istiyorsanız her gün 1 adet yumurta tüketmeyi ihmal etmeyin.
 
Kırmızı Et: Kas dokuda yoğun miktarda bulunan koenzim Q10 vücutta enerji metabolizmasında birçok basamağa katılırken gün içerisinde enerji seviyesinin arttırılmasına da yardımcı olur. Fakat dikkatli tüketilmesi gerekir. Kırmızı et haftada 2-3 kezi geçmeyecek şekilde asidik yükü azaltmak amaçlı yanında bol yeşillik ile tüketilmeli ve kırmızı et tüketiminin ardından bol su içilmelidir.
 
Arı Sütü: Yeni doğan arıları ve kraliçe arıyı beslemek için sentezlenen bir kovan ürünüdür. Vücut için gerekli aminoasitleri bünyesinde barındırırken, en faydalı aminoasitlerden biri olan triptofanı oldukça yoğun bir şekilde içerir. Seratoninin yapım aşamasında kullanılan triptofan kişide daha enerjik hissetmeyi desteklerken zihinsel aktivitelerin de kusursuz bir şekilde ilerlemesine yardımcı olur. Uyku kalitesini yükselterek enerji metabolizmasına katkı sağlar.
 
Muz: Serotonin ve melatonin hormonlarının salınımlarını artırmasının yanı sıra içerdiği magnezyum ve potasyum ile kasların gevşeyip, rahatlamasını sağlar. Bu şekilde yükselen uyku kalitesi gün içerisinde yaşam kalitesini yükseltmeye de yardımcı olur.
 
Kefir: Triptofan, kalsiyum ve magnezyumdan oldukça zengin bir kaynaktır. kaslarınızın gevşemesine ve melatonin salgısı ile rahat bir uyku süreci yakalamanıza yardımcı olur. Yatmadan 2 saat önce tüketilebilir.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 54
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 1370
Kayıt tarihi
: 19.10.16
 
 

2011 yılında Başkent Üniversitesi'nden mezun oldu ve yine aynı yıl Acıbadem Sağlık Grubu'nda hala..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster