Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ocak '11

 
Kategori
Mizah
 

Sadrazamın sol tarafındaki taş yığını...

Sadrazamın sol tarafındaki taş yığını...
 

Sadaret makamı ,Şark illerinde gezerken eyalet ağası da yanında gezermiş.

Günlerden bir gün,sadaret makamı,acaip bir heyyula taş yığını görmüş...Kükremiş..

- Bu ne leeyynnn...Bu ne gudubet bir şeydir...

Sadrazamın sol yanındaki,eski solcu ve ahlaktan sorumlu ağa hemen atılmış...

- Haşmetmaabım,o taş yığını değil...heh hee... O bir zenaat eseri...Yahşi bir barış numunesidir...heh hee...

Sadaret bu lafa çok sinirlenmiş.

- Ne dimek ...Ben kör müyüm bre adam...Aha işte bir ucubet,bir gudubet karşımda duruyor...Kim yaptı bunu leeyn...

Şehremini,eski tüfek sol cenahtan teşrif beyefendü atılmış...

-Valla,ben yapmadım efendüm...Aha bu yaptı...Şu karşıda duran heykeltıraş müsvettesi...

-Yıkın dedim uleeeeynnn...Bir de buna kaç gayma sayıldı; o kadar taş atın kafasına bu hergelenin...Aklı başına gelsin...

Eski tüfek sol cenahtan gelme ,sadrazamın sol cenahındaki ağa konuşmuş...

- Heh hee.. Haşmetmaabım,velinimetim...Sizin laflarınız yanlış anlaşılıyor...Yıkın değil ;yıkılın dediniz değil mi...heh hee...

- Ne demek bre adam...Ucube dedim..Ben dosdoğru bir adamım ...Yalanım dolanım yok...Değiştim dediysem o kadar değil tabi...

- Emredersiniz haşmetmaap,ben birazdan kazma kürek bulayım,şehreminiyle beraber yıkayım bu heykeli...

-Töööbe töööbee...Sanki heç heykel görmedik...Engürünün kulesi gibi dimdik...Sabaha kalmasın yıkın ve yıkılın şincik...

Stanbolda Tikilidaş...Fener değil Beşiktaş...Çemberlitaş...Her taraf taş...taş taş...yetmedi mi gardaş...

- Emredersiniz efendim...Siz şimdi kıl çadırdaki sıcak minderinize dönün; ben o heykeltraşı da bi gözel pataklayayım...

Sadaret makamı kıl çadıra ilerlerken çevredeki gecekondu ahalisi ve matbuat -neşriyyat yazıcıları solcu ağanın etrafını sarmalayıp,sorgu-sual eylerler..

-Padişahımız neden kızdı...

-Haşmetmaabın tüyleri neden tiken tikendi...

-Sadaret makamı heykele garabet dedi...şimdi yıkılacak mı...vs...Malum sorulardan sıkıldığını belli etmeyen sol ağa konuştu:

-Heh hee.. Yannış annadınız...sadaret makamı heykel için söölemedi...Çevredeki viraneleri yıkın dedi....heh hee...

O sırada kıl çadırdan bu beyanatı duyan sadaret makamı kükredi...çadır titredi...herkes titredi...

-Uleeeeynnn...Ben ne didiğimi bilmiyom mu leeyynn...Gafamı gızdırmayın...mevveeet....o lafı gudubet kayalık eseri için ben söleediiim....Var mı diyeceğiniz uleeeeynnn. Kıvırtmayın...yakışmıyor...

Sol ağa,neye uğradığını şaşırdı...Kızardı..Ne diyeceğini bilemedi...Neşriyyatçılar bir daha sordular...

-Bakın...işte...Sizi yalanlıyor efendimiz...Şimdi ne diyeceksiniz..Politik bir cevap virmeyin lütfen...Sizin yerinize olsaydık istifa ederdük...

Ağa yutkundu ve sakalını sıvazladı...Konuştu...

-Makamıı alileri adına benim konuştuğumu nerden çıkardınız...Ulu orta her yerde konuşmam...Padişahım çok yaşa...

Koro halinde tüm cemaat haykırdı...

-Padişahım,çok yaşa...

....

...

..

 
Toplam blog
: 1521
: 1639
Kayıt tarihi
: 23.06.07
 
 

İnsan yontmakla geçti ömr-ü baharı... Güzel ve canlı heykeller yaptı... Kimisinin içi çabuk boşal..