Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Mart '14

 
Kategori
İlişkiler
 

Sahte Profille sevgili

“22 yaşında üniversite öğrencisi bir genç kızım. Önceki gün bir arkadaşım arayarak ‘Bana neden yeniden arkadaşlık önerisinde bulundun?’ diye sordu.

Ben de ‘Neden böyle bir şey yapayayım?’ dedim.

Arkadaşım, ‘Ama senden arkadaşlık önerisi geldi, profil resmini ve mailini de değiştirmişsin,’ deyince bu işin içinde bir şey olduğunu anladım.

Bir arkadaşımın yardımıyla neler olduğunu öğrenince çıldıracaktım.

Benim adıma sahte bir profil oluşturulmuş ve sanki benmişim gibi tanıdığım, tanımadığım birçok insanla görüşülmüş. Bunlar yetmiyormuş gibi sahte profil oluşturan kişi benim adıma sevgili bile bulmuş.

Ayrıca benim adıma bazı arkadaşlarıma hakaret edilmiş, ayrıca bana ve arkadaşlarıma ait özel hayatımıza ait bilgiler de paylaşılmış. 

Geçen yıl ayrıldığım eski arkadaşımın bunu yaptığını düşünüyorum. Çünkü benden ayrılırken 'Sana öyle şeyler yapacağım ki pişman olacaksın,’ demişti.

Ne yapacağımı bilemez durumdayım.

Bir arkadaşımın önerisiyle size yazıyorum. Bana bir yol gösterin.”

***

Değerli okurum, sizin yaşadığınız mağduriyetleri yaşayan çok kişi var.

Bu sorunla karşılaşanlar onarılması olanaksız maddi ve manevi zararlar görüyor. Ancak hak arama özgürlüğünüzü sonuna kadar kullanmalısınız.

***

İşte yapabilecekleriniz:

*İlk olarak sosyal paylaşım sitesine şikayetinizi bildirin.  Sosyal paylaşım sitelerinde bu tür durumda ne yapılabileceğinize ilişkin bilgiler vardır.

*Bulunduğunuz ilin Cumhuriyet Savcılığı’na size yapılanları anlatan bir dilekçe verin.

*Dilekçenizde adınıza sahte profil oluşturulduğunu ve kişisel bilgi ve resimlerinizin de kullanıldığını belirtin.

*Soruşturma sonucunda, bu eylemin sorumlularının kimler olduğunun belirlenmesi durumunda, bu kişiler hakkında ceza davası açılacaktır.

*Bu eylemin sorumlularına karşı manevi tazminat talep etme hakkınız da vardır.

***

Değerli okurum, işte bu haksızlığı yapanların yargılanabilecekleri ilgili Türk Ceza Kanunu maddeleri:

***

*Özel hayatın gizliliğini ihlâl

MADDE 134. -(1) Kişilerin özel hayatının gizliliğini ihlâl eden kimse, altı aydan iki yıla kadar hapis veya adlî para cezası ile cezalandırılır. Gizliliğin görüntü veya seslerin kayda alınması suretiyle ihlâl edilmesi hâlinde, cezanın alt sınırı bir yıldan az olamaz.

(2) Kişilerin özel hayatına ilişkin görüntü veya sesleri ifşa eden kimse, bir yıldan üç yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır. Fiilin basın ve yayın yoluyla işlenmesi hâlinde, ceza yarı oranında artırılır.

*Kişisel verilerin kaydedilmesi

MADDE 135. - (1) Hukuka aykırı olarak kişisel verileri kaydeden kimseye altı aydan üç yıla kadar hapis cezası verilir.

(2) Kişilerin siyasî, felsefî veya dinî görüşlerine, ırkî kökenlerine; hukuka aykırı olarak ahlâkî eğilimlerine, cinsel yaşamlarına, sağlık durumlarına veya sendikal bağlantılarına ilişkin bilgileri kişisel veri olarak kaydeden kimse, yukarıdaki fıkra hükmüne göre cezalandırılır.

*Verileri hukuka aykırı olarak verme veya ele geçirme

MADDE 136. -(1) Kişisel verileri, hukuka aykırı olarak bir başkasına veren, yayan veya ele geçiren kişi, bir yıldan dört yıla kadar hapis cezası ile cezalandırılır.

***

Değerli okurlarım, bana güvenerek yaşadığınız sorunları benimle paylaştığınız için çok teşekkür ediyorum.

Her şeyin istediğiniz gibi olması dileğimle… 

Mutluluk ve sağlık dileklerimle…

Cengiz Hortoğlu

hortogludorduncubakis@gmail.com

 http://twitter.com/cengizhortoglu

 

 
Toplam blog
: 924
: 4123
Kayıt tarihi
: 20.11.10
 
 

CENGİZ HORTOĞLU Cengiz Hortoğlu Gaziantep'te doğdu. İstanbul Hukuk Fakültesini bitirdi. Serbest a..