Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Ocak '11

 
Kategori
Doğal Hayat / Çevre
 

Sancaktepe'de "Çocuklar" beni bekliyor

Sancaktepe'de  "Çocuklar" beni bekliyor
 

Yaşamı sürdürülebilir kılan herşey için çocuklara karşı sorumluyuz.


Bilmem kaçıncı kez yazıyorum, "Çocuklar için hayat, okuldan ibaret değildir."  

28 yıl, öğretmen çocuğu olarak öğretmenlik yaptım. Yukarıdaki düşüncem yüzünden amirlerimle hep ters düştüm. Onlara göre "plan" çok önemliydi. Hem de her şeyden önemliydi. O kadar önemliydi ki, “Planının yap, sınıfta ne yaparsan yap!” formülü, yapılacak denetimlere karşı ellerindeki en büyük savunma aracıydı. Hep aksini yaptım; göstermelik bir plan ve bildiğini okuma…  

Annem-babam-amcalarım-teyzelerim-yengelerim-kuzenlerim, anaokulundan üniversitesine kadar her eğitim-öğretim aşamasındaki öğretmenler idi.  

Benim aldığım/okuduğum pedagojik bilgilere göre bir okul; “Öncelikle çocuk okula geldiği için mutlu olmalıydı. Çocuk okulda huzurlu, güvenli, sağlıklı olmalıydı. Yeteneklerine fırsat tanıyan tanınmalıydı. Okulda saygıya dayalı bir disiplin kurulmalıydı. Öğretim koordineli olmalıydı. Çocuk kendi kültürünü-sosyal yaşantısını tanımalıydı. Çocuk, yakın çevresindeki ve Dünya’daki gelişme –olayları takip etmeli ve sorgulamalıydı. Çocukların başarısı, sadece sınav başarısı olarak ölçülmemeliydi. Aldığı eğitim ve öğretimi sosyal, kültürel, sportif başarılarla pekiştirmeliydi. Her aşamada aldığı eğitim, bilinçli bir tüketim ahlakına dayanması gerekiyordu. Herşeyi sorgulamalı, araştırmalı, görmeli, denemeli ve yaşamlıydı. Çocuk mutlu olursa ailesi mutlu, aile mutlu olursa okul çevresi mutlu, okul ve çevresi mutlu olursa yaşanan yer mutlu olurdu.”  

Benim felsefemde sadece dört duvar arasında eğitim-öğretim yoktu. 

Mümkün olabildiğince “sınıfın dışı “ vardı. 1978’in Urfa /Hilvan’nında çocuklarla top oynamak, 1982’nin Erzurum/Karayazı’nda karda çocuklarla güreş tutmak, 1985’in Gaziantep/ Şahinbey’inde çocuklarla sınıf bütçesi yapmak, 1989 Alanya/Karaboynuzlar’ında tarım bahçesi yapmak, 1990 Payallarında sınıf dışında gazete- kitap okumak, 1992 Ali Nazım Köseoğlu’nda bahçedeki su birikintilerindeki kurbağa yavrularını incelemek, 1996 Alantur’unda toprağın içindeki canlıları incelemek, eski evleri fotoğraflamak, deniz kıyı temizliği yapmak, tarım bahçesi yapmak, okul etrafına fidanlar dikmek, TEMA için “Aslan yattığı Yerden Belli Olur Projesi” yapmak, “Buğdaydan Ekmeğe” gösterisi hazırlamak…  

Benimki buruk bir mutluluk… O kadar çok mobbing’e uğradım ki, baş edemedim… Belki de bu yüzden emekli oldum..!  

Zaman zaman öğrencilerimle karşılaşıyorum. Dengeli, hürmetkar, saygılı ve mutlular…  

 

Tüm bunları, Facebook’ta kurucusu olduğum TEMA Türkiye gurubuna 05 Ocak 13:54’de Tülay Şimşek Acar’dan gelen bir mesaj yüzünden yazdım.  

“Merhaba. Öncelikle sizi ve tüm arkadaşları böyle güzel projelerle bizi bilgilendirdiğiniz için çok teşekkür ediyorum. Ben Sancaktepe Hisar Yapı İlköğretim Okulu, Okul Aile Birliği Başkanıyım, Sayfanızı takip ederken projelerden biri dikkatimi çekti. “Haydi çocuklar Doğaya”, çok güzel ve anlamlı bir proje , okulumuzunda böyle bir projede olmasını çok isterim, sizden bir ricam olacaktı, okullarda seminerlere katılıyorsanız bizimde okulumuzu ziyaret etmeniz ve böyle güzel projeleri çocuklarımıza anlatmanız ve bilinçlendirmeniz. 

Çalışmalarınızda başarılar diler cevabınızı bekliyorum.... 

Benim cevabım; 

“ Tülay Hanım, beğeniniz için teşekkür ederim."Haydi Çocuklar Doğaya" bizde biraz da geç kalmış bir çalışma.Okuduğum yayınlar ekonomik, meselelerini belli bir gelir seviyesine getirmiş ülkelerde yaşanan "ekofobi" korkusunu yenmek, çocukları doğa ile bütünleştirmek üzerine geliştirilen çalışmalardan sadece bir tanesi.
Hisar Yapı İ.Ö.O. nerede bilmiyorum. (Hımmm baktım şimdi İstanbul'da...) Size PPT sunumu yollayabilirim, Derlediğim yazıları yollayabilirim, http://www.childrenandnature.org/ adresini önerebilirim...
Ben malum Alanya'da yaşıyorum. Öyle meşhur, akademik ünvanları olan biri değilim.
Ama, profilimden TEMA CV'me bakarsanız, Alanya dışına da çıkıyorum, panel ve konferanslar için.
Benim 1- 4 Şubat 2011'de tarihlerinde GEF (küresel çevre Fonu) ile ilgili bir toplantım var. Bu çalışmadan sonra, İstanbul'a kızımın yanına gitmeyi planlıyordum. 14-18 şubat 2011 (İkinci yarıyılın ilk haftası) eğer sizin programınıza uyarsa, bu güzel teklifi değerlendirebilirim.
Tekrar teşekkür eder, saygılar sunarım. 05Ocak, 14:45  

 

 

Tülay Şimşek Acar 05 Ocak, 16:38  

İlginiz için çok teşekkür ederim, Tabiki memnuniyetle , hımmmm ünlü değilseniz göreşemeyiz o zaman:))))) şaka tabiî ki de bizim için sizlerin bilgileriniz ve bilgilerinizi çocuklarımızla paylaşmanız. unutmadan bizde öyle özel kolejlerden değiliz, bir devlet okuluyuz ve kendi çabamızla bir şeyler yapmaya çalışıyoruz.çocuklarımızın çoğu doğudan gelenler ve henüz iki yılık bir okuluz .Sonuçta hepimiz aynı amaç için çalışıyoruz ! Çocuklarımız.... tekrar teşekkür ederim unutmadan cep numaram ( …) şimdi sizde devlet okulu olduğumuz için gelmemezlik yapmazsınız dimi:))))))  

Gideceğim. Sancaktepe’de “çocuklar “ beni bekliyor..! 

 
Toplam blog
: 272
: 734
Kayıt tarihi
: 13.10.07
 
 

1959 Sinop Bektaşağa Köyü doğumluyum. Yaşamda, anlaşılacak bir şeyi olanlara ve bunu öğreti yapan..