Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Ekim '11

 
Kategori
Güncel
 

Şarabın sevabı, günahı, faydası ve zararı…

Şarabın sevabı, günahı, faydası ve zararı…
 

Üst üste gelen zamlara inat akşam yemeğinin yanında bir bardak kırmızı şarabı içerken aklıma uzun zamandır kafamı karıştıran bir konu geldi. Şarap, özellikle kırmızı şarap sevap mıdır, günah mıdır? Yararlımıdır yoksa zararlımıdır? Her halde okur yorumları ile bana yardımcı olacaktır. Şarabı basit olarak ilmi ve dini yönden biraz sorgulayalım.

Filozof Eflatun’un “az içilen şarap ilaç gibidir, yaşlıları gençleştirir, hastaları iyileştirir” söz dayanağı ile Eski Yunan toplumlarında sağlıklı olmanın iksiri kabul edilmiştir şarap. Şifa niyetine ölçüsünde içilmeli.

Şarap pıhtılaşmayı azaltıp kan dolaşımını güçlendiriyor, damarlarımızdaki kan akış hızını yükseltiyor. Kolesterolde de önemli, HDL yani iyi huylu kolesterolü yükselterek LDL yani kötü huylu kolesterol seviyelerini düşürüyor. Kolesterolü okside ederek damar sertliği oluşmasını önlüyor ve ilginç olan; çok eskiden de bunlar biliniyordu. Binlerce yıl önceki kültürlerde şarabın gençlik iksiri kabul edilmesi tecrübelerle oluşmuşsa da beslenme şeklinde Akdeniz mutfağı ve içki kültüründe de şarap tercihinin sağlıklı ve uzun ömürlü olmanın kanıtlanmışlığı sevindirici değil midir?

Kalp adalesinin kanlanmasını arttırdığı için, şarabın kalp enfarktüslerinde koruyucu bir etkisi vardır ve kanda kolesterol düzeyini düşürdüğü, kan akımını  kolaylaştırdığı ve tromboz eğilimini azalttığı için, damarların esnekliğinin sağlanmasında da önemli bir rolü vardır.

Şarap, sindirim bezlerini uyarır ve mide asidinin işlevini koruduğu, barsak hareketlerini hızlandırdığı ve vitaminlerin, minerallerin emilmesini artırdığı  için, vücudun sindirim verimini yükseltir.

İştahı artırır ve tat alımını yoğunlaştırır.

Böbrekleri uyardığı için su atılımını hızlandırır, idrar miktarını çoğaltır ve metabolizma artıklarının atılımını sağlar.

Bakteri ve virüsleri öldürdüğü ve insanın bağışıklık sistemini harekete geçirdiği için, hastalıklara karşı koruyucu etkisi vardır.

Çok korkulan gezgin ishallerinde, zehirleri nötrleştirici etkisinden dolayı  faydalıdır.

Kemik kireçlenmesini engeller ve özellikle kadınlarda tehlike oluşturan osteoporoza karşı korur.

Bioregenerasyon şeklinde de etkilidir, zira artmış aktivite sonucu oluşan mineral kayıplarını karşılar ve vücutta denge ve zindeliği sağlar.

Yaşlılığa bağlı, beyin fonksiyonlarındaki azalma, düzenli şarap kullanımı ile yavaşlatılabilir; ve ayrıca, beyin kanlanması ve beyin dokusunun oksijenlenmesini artırdığı için, bedensel ve zihinsel aktiviteyi koruyucu etkisi vardır.

Birçok sanatçı ve tarihe geçmiş ünlü kişiliklerden bilindiği üzere,  yaratıcılığı ve fantezileri artırır.

Rahatlamayı ve stres atılımını kolaylaştırır.

Doğal antioksidanlar içerdiği için, hücre yaşlanmasını yavaşlatır ve kanser ölümlerini azalltığı için, yaşam süresini uzatır.

Bu faydalarını daha da uzatmak mümkün. Ama bu kadarı yeter. Tıbben son derece yararlı bir içecek din araya girince sorun olmaya başlıyor.

Muhammed Suresi47-15 Allah’a karşı gelmekten sakınanlara söz verilen cennetin durumu şöyledir: Orada bozulmayan su ırmakları, tadı değişmeyen süt ırmakları, içenlere zevk veren şarap ırmakları ve süzme bal ırmakları vardır. Orada onlar için meyvelerin her çeşidi vardır. Rablerinden de bağışlama vardır.

Kur'an-i Kerim'in Nahl Suresi 67'inci ayetinde aynen şöyledir:
'Hurmalıkların meyvelerinden, üzümlerden de sarhoş edici bir içecek ve güzel bir rızık elde edersiniz. İste bunda, aklını işleten bir topluluk için
kesin bir mucize vardır.' (Çeviri: Prof.. Yasar Nuri Öztürk)

Kuranda sarhoş edici içki, şarap gibi maddeler zararlı olduğu şu sözler ile -”Onlarda hem büyük günah, hem de insanlar için (bazı zahiri) yararlar vardır. Ama günahları yararlarından büyüktür.”- belirtilmesine karşın Kuran sarhoş edici içki, şarap gibi maddeler için katı ve toptancı yasak getirmediği görülmektedir.

Öyleyse neden İslam’da sarhoş edici içki, şarap gibi maddelere karşı katı bir yasak olduğuna inanılmakta ve savunulmaktadır?

Bunun cevabı Hz.Muhammedin ölümünden 200 yıl sonra yazılmaya başlanan hadislerde bulunmaktadır. Sarhoş edici içki, şarap gibi maddelere karşı katı yasaklar bu Hadislerin ortaya çıkması ile kendini göstermektedir. Tıpkı birçok konuda Kurandaki islamdan vaz geçip, söylentilerdeki islama itibar etmemiz gibi.

Kuranda değil Hadislerde ortaya konulan bu tümden yasaklamalar ile alkolün tıbbı ilaçlarda kullanılması bile Haram olarak görülmektedir.

Eldeki bilgilere bakıldığında ilginç olarak karşımıza çıkan şey ise kendini İslama adamış olan çoğu Halifelerin düzenli olarak içki içtikleri bilgisidir.

Ne dersiniz? Kafamın karışması boşuna mıymış?

İzmir 2011-10-15

 
Toplam blog
: 1508
: 1688
Kayıt tarihi
: 16.07.08
 
 

Yetmişiki yaşında iki çocuk ve iki torun sahibi bir erkeğim.. Lise mezunuyum. Uzun yıllar esnaflı..