Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Ağustos '14

 
Kategori
Güncel
 

Sarısu Koyu'nun utandıran öyküsü

Sarısu Koyu'nun utandıran öyküsü
 

SARISU


Hoşbeş Çayevi’ nde gündem belirlemek için gürültülü bir tartışma sürerken, salona giren adam şöyle bir duraladı, oturacak yer aradı.

- İşte gündem belli oldu!

- ? ? ?

- Kendisi SARISU PLAJI’ nın halka mal edilmesini sağlayan kişilerden biridir…

Bir sandalyeye otururken, ‘GEÇMİŞTEN BU GÜNE SARISU’ DA YAŞANANLAR’ ı anlatmasını istediler…

-Olur… Bildiklerimi anlatayım… Bugün SARISU’ da KADINLAR PLAJI açılıyor ya… Buralara nereden gelindi, görelim bakalım…

* * *

- AKP İKTİDAR OLDU, seçimlerde de gürültülü bir şekilde duyurduğu gibi, kamu lojmanları ve kurumlara ait dinlenme tesislerini elden çıkarma araştırmalarına girişti. SARISU da ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ’ nün kamp alanı… Satılacak… Orman Bölge Müdürlüğü’ nde Kadastro Ve Mülkiyet Müdürü’ ydüm… Uyardım… Orası DEVLET ORMANI… Satışa konu edilemezdi… Orman Bölge Müdürü görevden alındı, Ankara’ dan yenisi geldi… Bir süre sonra odasına çağırıldım… Koltuklara yayılmış, kara pardösüler içinde 3-4 kişi vardı… Bölge Müdürü tanıştırdı… AKP’ NİN ANTALYA’ DAKİ KURUCULARINDAN…

‘’- Beyler SARISU’yu istiyorlar…

- Ne yapmayı düşünüyorlar?

- MİNİ GOLF SAHASI yapacaklarmış, GENÇLERE GOLF EĞİTİMİ VERİLECEKMİŞ, BAZI TESİSLER DE OLACAKMIŞ…

- Orası 1. DERECE DOĞAL SİT… AĞAÇ KESEMEZLER… Ve ANTALYA’ nın burnunun dibi… Sivil toplum kuruluşları asla sessiz kalmazlar… Bakın, ÇALTICAK için bile gösteriler oluyor.’’

Teşekkür ettiler, çıktım. Suratları asılmıştı. Araştırdım; asıl isteyeni öğrendim… Adamın ne golfle ilgisi vardı, ne de o maliyeti karşılayabilecek parası… Kurucu üyeydi ya, itibarıyla alacak, paralı bir turizmciye aktaracak, arada yüklü bir hava parası alacak…

Kamplar kullanımdan çıkartıldı… İçindeki, yüzün üstünde ünite yağmalandı; ünitelerdeki gıcır gıcır yataklar, buzdolapları, televizyonlar, sandalyeler, masalar hangi YURTLARA aktarıldı, ne oldu, belirsiz… Hiç kimsenin gıkı çıkmadı…

DOĞAL SİT durdurdu onları… Ama araştırmalarının sürdüğünü biliyordum.

Masamın kendilerine lazım olduğunu açık açık söyleyerek beniANTALYA dışına tayin ettiler… Bir sonraki yıl yargı kararıyla döndüm masama, bu kez Bölge Müdür Yardımcılığı görevine terfi ettirerek, Türkiye’ nin taa diğer köşesine gönderdiler. Yine yargı kararıyla döndüğümde SARISU KOYU’ nun, ‘’C TİPİ PİKNİK MESİRE ALANI’’ olarak Sayın TÜREL’ in Başkan olduğu ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’ ne, 29 yıl süre için, kesin izinle verildiğini gördüm.

Evet, olabilirdi… Her ne kadar, C Tipi Piknik Mesire amaçlı izinler en çok 5 yıllığına veriliyor olsa da, bu alanla ilgili bir terslik olsa da, öyle olur verilmişti… Şimdi, kurallar gereği, tesisleri kapsayan proje yapılmalı, Orman Bölge onaylamalı, tesisler BELEDİYE TARAFINDAN YAPILMALI VEYA YAPTIRILMALI, sonra da İŞLETİLMELİ YA DA İŞLETTİRİLMELİYDİ. Buna karşılık da belirlenmiş olan ücret her yıl Orman İşletmesine yatırılacaktı.

ASIL AMAÇ O ALANI HALKIN HİZMETİNE SUNMAK FALAN DEĞİLDİ. Öyle olsaydı kısa sürede bu işler yapılır, halk yararlanırdı…

DÖRT YIL BOYUNCA ÖYLECE KALDI… Üniteler mezbelelik oldu… Hiçbir koruma tedbiri yoktu. Geceleri fuhuş alanı, uyuşturucu merkezi olduğu söyleniyordu. Sayın TÜREL yaklaşan yerel seçimde bir daha seçilince neler yapılacaktı, görecektik. Zaten bu arada mevzuatta da değişiklikler yapılıyor, SİT ALANLARINI YAĞMALAMAYA YÖNELİK OLANAKLAR birer birer sağlanıyordu…

Yerel seçim sonucu SayınTÜREL kaybetti, SARISU hakkındaki emeller de gerçekleşemedi…

Sayın AKAYDIN aldı başkanlığı… Kısa bir süre sonra emekli ve ardından kendisine danışman oldum, bir toplantı yapılmasını, brifing vermem gerektiğini söyledim… Toplandık…

‘’- İLK İŞİMİZ SARISU PLAJI’ NI HALKIN HİZMETİNE SOKMAK OLMALIDIR…’’

Dört yıldır neden hizmete sokulmadığını, eğer bir proje onaylatıp alanı hizmete sokmazsak, dört yıldır umursamayan Orman Teşkilatı’ nın izin iptaline gideceğini, elimizden alınacağını anlattım.

BAŞAKAN’ ımız gerekli emirleri verdi, projehazırlandı, Orman Bölge Müdürlüğü’ nün ilgili şube müdürü ile omuz omuza inceledikKurallarına uymayan her şeyi yok ettik, onların önerdiği hizmet çeşitlerini yerleştirdik, son kontrollerin ardından, eksiksiz bir şekilde, onaylanmak üzere teslim ettik…

Eee? Ne oldu?... ONAYLAYAN YOK…

Başkanımızboş bulunmuş, basına SARISU PLAJI’ nın halkın kullanımına sunulacağını ve projedeki özellikleri anlatmıştı…

Şube müdürüne soruyorum, Bölge Müdürü ile görüşmemiz gerektiğini söylüyor. Baskı olup olmadığını soruyorum, eski arkadaş ya, ‘Evet’ diyor…

BU SIRADA ORMAN GENEL MÜDÜRLÜĞÜ, KEPEZ ÜSTÜ’ NDE BİR YANGIN OKULU VE SOSYAL TESİSLERİ YAPIMINA BAŞLIYOR. İmar Plan onayı var mı? Büyükşehir Meclisi ‘Okul diye başlarlar, sonra otele çevrilir, birisine kapatır bunlar’ düşüncesiyle onaylamamış beş binlik plan değişikliğini ama DÖŞEMEALTI BELEDİYESİ AKP elinde ya, BEŞ BİNLİK PLANI OLMAYAN ALANIN BİNLİK PLANINI YAPMIŞ, ONAYLAMIŞ. Müdahale istedim, yazı hazırlandı. Bu arada yöre halkı yapılmakta olan tesislere karşı eylemlere başladı. DÖŞEMEALTI BELEDİYESİ hakkında suç duyurusu yapılacakken binlik plan iptal edildi, inşaat mühürlendi… Plansız inşaata 1 Milyon liraya yakın para harcanmış… Etekler tutuştu… ‘SİZ SARISU PROJEMİZİ ONAYLAYIN, BEN MECLİS ÜYELERİNİ O OKULUN YARARLI OLDUĞU, ORADA OLMASI GEREKTİĞİ KONUSUNDA İKNA EDEYİM.’ dedim. Kısa bir süre sonra proje onaylandı, ben teker teker meclis üyeleriyle görüştüm. Bir tek MURATPAŞA Belediye Başkanı Sayın EVCİLMEN kaldı… Hoca’ dan yardım istedim, ‘Sen anlat. Ben ondan bir şey istemem’ dedi… Ben konuştum… ‘Ben halkıma söz verdim. Orada bir inşaata olur veremem. Tükürdüğüm tükürüğü yalamam’ dedi… ‘Siz toplantıya katılmayın, yokluğunuzda onaylansın… Orası sizin belediye sınırlarında değil ki!’ dedim, bir yandan da meclis üyeleriyle ‘ SARISU PLAJI’ NIN halkın hizmetine açılmasını EVCİLMEN önlüyor!’ diye basına açıklama yapılacağı haberini gönderdim… Öyle oldu, ONAYLANDI, SORUN BİTTİ… BAŞKAN’ ımıza, projede olmayan bir tek çivi bile çakılmamasını, aksi halde iptal için fırsat bulacaklarını anlattım, kesin emirleri tüm görevlilerine duyurdu… Benim görevim bitmişti…

- NEDEN TAMAMLANMADI PROJE?

- Şimdi gelelim oraya… Projeyi belediyenin işçileriyle gerçekleştirmek mümkün mü? Bu iş için tüm belediyelerde olduğu gibi, ANTALYA BÜYÜKŞEHİR BELEDİYESİ’ nin İNŞAAT ŞİRKETİ, sözleşmede de ‘YAPAR VEYA YAPTIRIR’ hükmü vardı. Proje ihaleye çıkartıldı, altı yüz küsur bin lira bedelle Belediye Şirketi ANTEPE’ ye verildi… ANTEPE de elindeki taşeronlara kısım kısım verdi… TÜM BELEDİYELERDE OLDUĞU GİBİ… Henüz kiminle birlikte işletileceği gündemde yoktu. Sözleşmede, tesislerdeki ünitelerin işlettirilebileceği de vardı üstelik… Projeye uygun üniteler, on santimlik bir kayma bile olmadan yapılmaya başlanmıştı ki, Orman İşletme Müdürlüğü ‘PROJENİN İHALEYLE BAŞKA BİR ŞİRKETE VERİLDİĞİNİ, İHALE İPTAL EDİLMEZ İSE İZİN İPTALİNE GİDİLECEĞİ…’ yazısını gönderdi. Toplandık, anlattım… ‘ANTEPE, belediye şirketi… Tanım olarak belediyenin ta kendisi… Bu yazı doğruysa, su isale hatlarının, depo yerlerinin belediye adına ASAT’ a verilmesi mümkün değil… İptal etmeyin, bildirin, İPTALE KALKARLARSA İDARİ YARGIYA BAŞVURURSUNUZ’ dedim… Orman İşletme Müdürü’ ne de sordum doğru yapıp yapmadığını… ‘Ne yapabilirim ki abi? Biz de söyledik ama… Beni anla…Tüm AKP etkinleri projenin iptali için saldırıyorlardı… Başkanlık beni dinlemedi… ‘Sürtüşmeyelim… Bu olmazsa başka bir şey çıkar… İptal edip kendi daire başkanlıklarımıza yaptıralım…’ kararıyla ihaleyi iptal ettiler, Fen İşleri Dairesi girişti yapıma… Önce plaj kısmı, yürüyüş yolları, piknik ve otopark alanı hizmete sokuldu… Orman Bölge Müdürlüğü, projeye uymayan bir imalat olup olmadığını denetlemek üzere üç mühendisten oluşan heyet kurdu… TÜRKİYE’ DE BİR İLKTİ… Her hafta denetlendi… GELİNDİ DİĞER İMALATLARA… Projede temel ve su basmanı beton ama diğer kısımları ahşap, sökülüp takılabilir olan lokantalar, büfeler, çocuklar için oyun alanları, küçük tiyatro, konser ya da etkinlikler için sökülüp takılabilir tribünlü gösteri alanları vardı… Temel betonu için araçlar geldi, Orman İşletmesi yangın arozözleriyle girişi kapattı, muhafaza memurları görevlendirdi, alana giriş çıkış önlendi. Gerekçe neymiş? Beton kullanılıyor… Yahu, projede var ya bu, altında imzalarınız var ya! Yasak! Hazır betonlar araçların içinde dondu kaldı… Zarar 35-40 bin lira… Garibim İşletme Müdürü çaresiz… Suç işliyor… Belediyenin suç duyurusu üzerine İşletme Müdürü adliyeye sevk edildi… Gece yarısı orman avukatı aradı… ‘Lütfen bir şeyler yapın…’ Aradım Genel Sekreter Yardımcısı’ nı, Belediye avukatı arandı, müdür ve adamları geçici de olsa evine gönderildi… Tazminat davası açılabileceğini söyledim ama Belediye yönetimi kendine yakıştıramadı onu da… BİTTİ Mİ? Hayır… Görüşmeler sürerken fırtınalar olmuş, sahadaki Kıbrıs akasyaları kırılmış, devrilmişti… Sözleşmede, belediye tarafından her türlü temizliğin yapılması, yangın riski yaratacak örtünün kaldırılabileceği hükmü varken, ‘kırılıp devrilen ağaççıkların belediye personeli tarafından kesildiği, sahadan çıkartıldığı’ gerekçesiyle, başta daire başkanı olmak üzere, ilgili müdürler mahkemeye verildi. Dipçikler sayıldı, daha önce geçirilmiş olan boru hatları nedeniyle kesim yapılmış ‘ağaç dipçiklerine göre gövde kayıpları’ da hesaba dahil edildi, tazminat davası açıldı… BU ENGELLEMELER SÜRERKEN AYLAR GEÇİYOR, PROJE KAPSAMINDAKİ HİZMETLER TAMAMLANAMIYOR, HALKA SUNULAMIYORDU… ÜCRETSİZ PLAJ, PİKNİK ALANI VE OTOPARK KUSURSUZ BİR GÜVENLİKLE HALKIN KULLANIMINDAYDI VE İNSANLAR ÇOK MUTLUYDU… Ve AKAYDIN HOCA bunları çok da fazla reklam malzemesi yapmadı, siyaseten kullanmadı…

- ŞİMDİ NELER OLUYOR ORADA?

- Gitmiyor, bakmıyorum… Sokaklara dev gibi afişler asılmış, KADINLAR PLAJI tesis edilmiş, bu gün açılış töreni var… Ulusal basına AFERİNLİK HABER oldular. Basındaki fotoğraflara baktım, ANET amblemi var… Hani ANTEPE yapamazdı bu işi? Hani o özel bir şirketti? ANET AYNI TÜR BİR BELEDİYE ŞİRKETİ DEĞİL Mİ? Ve üstelik, hani projede olmayan bir imalat gerçekleştirilemezdi? O, bu konularda çok hassas olan, o tesisler hizmete giremesin diye yığınla engel üreten, yapılan tuvaletlerin bile bir karış da olsa kaydırılıp kaydırılmadığını ölçen ORMAN Bölge birimleri nerede? DENETLEMEK ÜZERE YAZIYLA GÖREVLENDİRİLEN O MÜHENDİSLERİN GÖREVİ SÜRÜYOR MU?

- CHP’ Lİ BELEDİYE İÇİN, OLMAYAN KURALLAR DAYATILIRKEN, AKP’Lİ BELEDİYE İÇİN VAR OLAN KURALLAR GÖZ ARDI EDİLEBİLİR… Bunlara alıştık artık…

- Yahu, neden eleştiriyorsunuz kadınlar plajını? Eskiden vardı zaten ANTALYA’ da…

- Vardı… 50 YIL ÖNCESİNE KADAR VARDI… DELİKTAŞ’ ı bilir misiniz? KARAALİOĞLU PARKI’ nın altında… Denize, günün belli saatlerine dek kadınlar girerdi, 8-10 yaşında olduğumuz halde biz bile yaklaşamazdık…

- ZAMANDA YOLCULUK YANİ… Antalya’ yı 50 yıl öncesine götürdüğü için çok mutlu olmuştur Sayın TÜREL… Bir 50 yıl daha geriye götürebilirse, OSMANLI’ YA DÖNEBİLEN İLK BAŞKAN olarak alkışlanacaktır. Şimdi sırada, o plaja, ANTALYA’ nın ‘’BAĞZI’’ mahallelerinden, ŞOFÖRÜ KADIN OLAN VE SADECE KADINLARI TAŞIYACAK TOPLU ULAŞIM ARAÇLARIgörevlendirmek vardır…

- YÖNETİCİLER, HALKIN AHLAKININ KENDİ AHLAKI GİBİ OLDUĞUNU DÜŞÜNÜR, ONA GÖRE ÖNLEMLER ALIR…

- Öfke, konuşma seviyesini düşürmek üzere… Haydi dağılalım… 

_________________________________________________

ÇOK GERİLDİK,

HADİ BİRAZ GÜLELİM…

_________________________________________________

Kadınlar plajına erkek sinek bile girmesini önleneceğini söyleyen kadın güvenlik görevlilerine plaj önündeki bölgeye erkek balıkların girememesi için gereğinin yapılması emri verildiği tahmin edilmektedir.

16.08.2014, Bir Hoşbeş Çayevi sakini

_________________________________________________

                                                                       Özcan ÇELTİK

                                                                          16.08.2014

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..