Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Nisan '07

 
Kategori
Pazarlama
Okunma Sayısı
1296
 

Satış ve pazarlamanın gelişimi 2

Tüketicinin, müşterinin velinimet, kral, kraliçe olduğu; amacın ne pahasına olsa kar olmadığı, tüketici ve toplumun istek ve gereksinimleri doğrultusunda aynı zamanda da yarar sağlamak olduğu, kazanımların elde tutulup geliştirilmesi anlayışı özellikle 20 Yüzyılın ikinci yarısından sonra günümüze kadar özü bir, ancak uygulamaları değişik yöntemlerle gelişmesini olumlu yönde sürdürmüştür.

Pazarlama, kar ve yarar sağlayan müşterilerin kazanılması ve uzun vadede elden çıkarılmamasıdır.Bu anlayış mihverinde Pazarlama da değişim ve gelişimin aşağıdaki "Zihinsel düzlemde" gerçekleştiğini görebiliyoruz. Pazarlama, artık üretici- tüketici, arz- talep endeksinden sıyrılmalıdır. Pazarlamada üreticinin, yönetim bürokrasisinin egemenliği, yerini çalışanlarında katılımına bırakmıştır. Yani girişteki güvenlik görevlisinin eğitimi;müşteriye "güler yüzlü" hoş geldin ifadesi pazarlama sürecinin önemli bir parçasıdır. Pazarlama tüketici gereksinimi ve geri bildirimiyle şekillenmek zorundadır;müşteri memnuniyeti, anket çalışmaları ve müşteri öneri ve şikayetlerinin akılcı değerlendirilmesi şarttır. Pazarlamada "X" metre karelik açık ve kapalı üretim alanları dış dünyaya göre yapılanmak zorundadır. Yani mahalli, bölgesel değil, küresel olmalıdır.

Pazarlama artık bir faaliyet olmaktan öte "entellektüel" bir zihniyet değişimi olmak zorundadır.

Pazarlama sorun yaratıcı değil, problem çözücü olmalıdır.

Pazarlama mekanizmasında yer alan öğeler arasında salt rekabet değil, olumlu bir denge unsuru, işbirliği, tatmin ve motivasyonun egemen olması esastır.

Pazarlama monoton, durağan ve tutucu anlayıştan sıyrılıp, dinamik ve diyalektik bir seyir izlemek zorundadır.

Pazarlama ve pazarlama programları içe kapanık değil, sosyal işleve sahip ve sosyalleştirici olmalıdır.

Pazarlama ve pazarlama programları, çevreyi ve doğayı yıkıma uğratan; doğal ve tükenebilir kaynakları kullanmaya yönelik olan değil, çevreyi koruyan, geliştiren, alternatif kullanım alanlarını programında ilke edinir olmalıdır. Miras yiyici değil, miras bırakıcı olmalıdır.

Pazarlama ve pazarlama programları kurallar silsilesinin panolarda, kullanım kılavuzunda yer alan bir süs çiçeği değil, uygulanabilir olması gerçeğidir.

Pazarlama kulağa hoş gelen, kazandıran ve yarar sağlayan bir senfoni olmalıdır.

Saygılarımla

Ahmet Üveysi İlhan

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 8
Toplam yorum
: 1
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 1628
Kayıt tarihi
: 25.04.07
 
 

Satış-pazarlama, ekip yönetimi, organizasyon ve İnsan Kaynaklarına ilgi duyan ve profesyonel olarak ..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster