Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '08

 
Kategori
Satranç
 

Satranç taşların orjinal isimleri

Satranç  taşların orjinal isimleri
 

Satrançta taşların yerleri

Satranç oynuyordum aklıma geldi .Satrancı kim çıkardı kökeni nerden geldiği araştırma yaptım
Sizlerle paylaşmak istedim
Ben çok severim satranç oynamayı bana rahatlık vede beyin çimlastiği gibi gelir

Çok güzel zeka oyunu olduğunu düşünüyorum

Çünkü şah koruma altındadır. Zaten satrançta amaç şahı almaktır. O yüzden bütün taşlar onu korumakla görevlidir. Vezir ise başkumandan gibi şaha yardım eder. İleri geri, çapraz her yöne gidebilir. Batıda vezire Kraliçe adı verilmiştir. Bununla Kraliçe'nin Kralın en büyük desteği olduğunu işaret etmektir. Satranç 6. yüzyılda Hindular tarafından oynanmaya başlanmış, oradan dünyaya yayılmıştır.

Satranç oyunundaki taşların isimlerinin, görevlerinin ve yeteneklerinin; oyunun ortaya çıktığı zamanın savaş tarzından ve ordu yapısından esinlenerek verildiğini görmekteyiz

Fil : Hint ordusunda kullanılan bildiğimiz hayvan olan Filleri temsil etmektedir.


Kale : Hint ordusundaki savaş arabalarını temsil etmektedir

At : Hint ordusundaki süvarileri temsil etmektedir. Avrupa'da ise tam da onlara yakışır biçimde Şövalye olarak anılır.

Piyon : Hint ordusundaki Piyadeleri, yani en önde savaşan birlikleri temsil etmektedir

Vezir : Satrancın ilk geliştirildiği zamanlarda günümüzdeki çok güçlü Vezire benzer bir taş bulunmuyordu. Satrancın Avrupa'da gelişimi sırasında, oyunun hızlanması ve hareketlenmesi amacıyla oyuna eklenmiştir.

Şah : Ordunun komutanı; ülkenin şahı, kralı, hükümdarı olarak oyunda yer almaktadır

 
Toplam blog
: 56
: 2141
Kayıt tarihi
: 20.10.08
 
 

Ben ev hanımıyım. 44 yaşında 22 yıllık evliyim. İki oğlum var. Zonguldak doğumluyum. Orta ve lisede ..