Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '09

 
Kategori
Siyaset
 

Seçim sonuçlarına sevindiğim ve üzüldüğüm iller

Seçim sonuçlarına sevindiğim ve üzüldüğüm iller
 

Bu yazı, seçim sonuçlarına duygusal bir yaklaşımdır. Bilimsellikle ilgisi yoktur. Taraf tutan bir yazıdır.

Seçim sonuçları açıklandığında, sonuçlarına en çok sevindiğim iller, Antalya, Aydın, Manisa ve Balıkesir oldu.

Bülent Arınç'ın siyasetini, siyaset yapış tarzını hiç sevmedim. Her nedense bana çok itici gelmiştir. Basına yansıyan tavır ve davranışları da buna eklenince, Manisa'da seçimleri kaybetmesini çok istiyordum. Ben MHP'li değilim ama, seçimi bu partinin kazanmasına sevindim.

Sonucuna en çok sevindiğim illerden birisi de Antalya oldu. Antalya milletvekili ve Adalet Bakanı M. Ali Şahin'in basına da yansıyan yanlı tavırları, itici gelen davranışları benim gibi seçmenleri de etkilemiştir diye düşünüyorum. Antalyalı seçmenler bu seçimde iktidara çok önemli bir ders vermiş oldular. Özellikle, iktidar yanlısı olmayan belediyelerin projelerinin hükümetten zor geçeceğine dair sözlerine Antalyalılar hodri meydan diyerek cevap vermişlerdir.

Çantada keklik gibi görülen Balıkesir ilinde ise basına da yansıyan hoş olmayan siyaset yapma anlayışına, Balıkesirliler tepkileriyle karşılık verdiler. Çıkan seçim sonucuna sevindim.

Diğer sevindiğim il ise Aydın iliydi. Sevinmemim nedeni; Aydın ilinin bir ilçesinde yaşıyor olmam ve Aydın adayı CHP Milletvekili Özlem Çerçioğlu'nu, çağdaş, aydın yüzüyle tanıyor olmamdı .Kadınlarımızın da siyasette önemli yerlere gelmesini isteyen biri olarak, Özlem Çerçioğlu'nun seçimi kazanmış olmasına sevindim.

Seçim sonuçlarına en üzüldüğüm il ise Ankara oldu. Bir süre Ankara'da yaşamış olmamdan dolayı, yarı Ankaralı sayılırım. Ankara'ya arasıra giderim. Cumhuriyetin kalbi Ankara ne yazık ki, çağdaş şehircilik anlayışının dışına çıkmış, özelliği olmayan, kültürel ve sanatsal şehir dokusu oluşturulmamış yavan bir kent haline getirilmiştir. Tükürrüm.... böyle sanatın içine diyen bir anlayış, yirmi yılda Ankara'ya çok şey kaybettirmiştir. Tarihsel dokusuyla, kültürüyle, fuarlarıyla, festivalleriyle, eğlence alanlarıyla bir Ankara hayali ne yazık ki bu seçim sonucuyla başka bahara kaldı. Bu yüzden Ankara seçim sonuçlarına çok üzüldüm.

Sevindiğim diğer önemli bir husus da, dağıtılan beyaz eşyalara rağmen, seçmenin sandıkta bu rüşvete verdiği yanıttı.

Dedim ya! bunlar benim seçim sonuçlarına duygusal yaklaşımımdır.

Çoğu zaman duygularla gerçekler birbirine karışır.

Seçim sonuçlarının ülkemize yararlı olmasını diliyorum.

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..