Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '09

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Şekerpare

Şekerpare
 

Benim Şekerparelerim...


Yine yemek kategorisindeyim. Daha önce de söylemiştim yemek- mutfak ve kitap kategorilerinde yazmaktan ayrı keyif alıyorum.

Yemek yemek dünyada en özel hazlardan birisi olduğunu düşünmüşümdür hep.

Kitap okumak da öyle. ” Çok kitap okuyanlar neden uzun ömürlü olduğu, merak edilir.Çünkü yaşama iksiri olan kitap, kişinin yaşama fırtınalarına ve günlük hayatın bayağılıklarına karşı koruyan kalkanı olur” diyor Aydın Boysan. Ne kadar güzel değil mi ?

Diğer çok özel hazlardan birisi müzik dinlemek, fakat müziği, çok farklı bir boyutta değerlendiriyorum. Kitap okurken, yemek yaparken, yerken ve yaptığım her işte dinlediğim için, bendeki yeri çok farklı.

Bir tipik Türk tatlısı olan Şekerpare, yapmasını yeni öğrendim ve bu tecrübemi burada paylaşmak istedim . Çok değer verdiğim bir arkadaşımdan öğrenmiş olduğum Şekerpare tarifini, buradaki sayfamda yer vermek istedim.

Mutfakta en usta olduğum konular salatalar ve tatlılar. Her ne kadar, tatlı yiyecekleri yemesini sevmesem de hazırlamasını çok seviyorum. Sevdiklerim için bir şeyler yapmaktan inanılmaz büyük zevk alıyorum. Bunun yanında özellikle tatlı yiyecekleri hazırlamak her zaman bir sanat olduğunu hissetmişimdir. Lezzettin yanında, sunum da çok önemli çünkü. Tatlılar, hayal gücümü en çok kullandığım yemek dalıdır. Yakın çevremde olan insanlar bunu bilirler. Bir keresinde kayınvalidem bile itiraf etmişti ki benim üstüme kek ustası tanımıyor diye. Bunu ondan duyabilmek, gerçekten çok büyük bir iltifattı.Kolay kolay beğenmez çünkü…

Tatlı hazırlama tutkum çok eskilere, lise öğrencilik yıllarıma dayalı. Gençliğim, Türkiye dışında geçtiği için gayet tabii ki buradaki zengin yemek kültürü ile kıyaslanamaz . Malzeme çeşitleri de çok kısıtlıydı, ama yine de kendime göre bir şeyler üretmeyi seviyordum. Eksiklikler daha çok yaratıcı olmama sebep oluyordu belki de…

“ Erkeğin kalbine giden yol midesinden geçer” atasözünü doğru olduğuna inananlardanım. Atasözlerini çok seviyorum, beni hiç yanıltmadılar bugüne kadar. Özellikle tatlılar, erkekler tarafından daha çok ilgi gördüğünü inanmıştım bir kere.

Çok çok gerilere gittim…

Lise günlerime… Genç kız hayallerimi tebessümümle hatırladım…Kalbimin hızla çarptırabilen kahramana en leziz ve güzel tatlıları sunmak istiyordum herhâlde.

Evliliğimi ilk ayları... Özenle Krem Karamel tatlısını hazırlamıştım ve sürpriz olarak sevdiğime sunmak istemiştim. Tam bir sürpriz olmuştu benim için… Eşim, Krem Karameli görünce, görüntüsünden ve o titrek halinden midesi bulandığını söylemişti ve tatmamıştı. Oysa bu tatlının hazırlaması özel beceri gerektiriyordu…On altı sene ben de Krem Karamel hiç yemediğimi fark ettim şu an, bu satırları yazarken.

Bu uzun girizgahtan sonra Şekerparelerin yapılışına geçiyorum. Benim amacım sadece tarif vermek değil, ben yazma gönüllüsüyüm ve her konuda Türkçe yazabilmekten inanılmaz keyif alıyorum. Sadece tarif almak isteyenler için pek çok yemek siteleri var.

Malzemeler :
2 yumurta

100 gram pudra şekeri ( yaklaşık bir su bardağı)

350 gram un ( yaklaşık 3 su bardağı )

1 paket kabartma toru ( 1 çay kaşığı karbonat da olabilir, fakat ben karbonat kullanmayı sevmiyorum, karbonat kokan tatlıları sevmiyorum çünkü )

1 paket vanilya

100 gram tereyağı ( Yarım paket margarinden biraz daha az, isteyenler margarin de kullanabilirler, ben margarin hiçbir yemekte kullanmıyorum )

20 adet fındık

Şerbet için :
2 su bardağı şeker
3 su bardağı su

Yapılışı :
Şekerpare için hazırlanan malzemeler derin kaba sırasıyla ( fındıklar hariç ) boşaltılır ve iyice yoğrulur. Karışımdan ceviz büyüklünde toplar alınır, elde iyice yuvarlatılır ve şekerpare şekline getirilir. Üzerinde parmak ile bir çukur açılır ve en yakışanı olan yarım tanecik fındık ile süslenir.Yağlanmış tepsiye, hazırlanmış şekerpare topları dizilir ve kızgın fırına atılır. Bu malzemelerden yaklaşık 40 adet şekerpare çıkması mümkün. Fırında, nar gibi kızarana pişirilir.

Sıçak şekerparelerin üzerine ılık şerbet ilave edilir ve tepsinin üstü başka bir kap ile kapatılır.

Püf noktalar :
Eritilmiş tereyağı kullanmamalı ( tereyağı ısısı oda sıcaklığında olmalı )
Şekerpare hamuru sadece el ile yoğurmalı

Bu tatlı çok çabuk ve evde olan malzemelerden hazırlanabilir. Çok bizden ve hoş…
Sevdiklerimden tam not aldım. Ben de bir tanecik denedim…Güzeldi.

 
Toplam blog
: 144
: 1854
Kayıt tarihi
: 13.03.08
 
 

Doğduğum ve büyüdüğüm şehir Kırcali, Bulgaristan. Yıl 1964. Makina Mühendisiyim. Evli ve iki çocu..