Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Mayıs '17

 
Kategori
İlişkiler
 

Seni olduğu gibi kabul etmeli

Seni olduğu gibi kabul etmeli. İnsan doğar büyür okur çalışır ve sevdiği biriyle hayatını birleşdirir ve mutlu olur. Böyle demişdim ödev konusunda yardımcı olduğum bir öğrencime. Oda bana bir görmeyen nasıl sever nasıl aşık olur demişti bana. Bende herkez gibi demiş ve dilim döndüğünce anlatmaya çalışmıştım.

Bir programdan geliyoruz yanımda sevdiğim  hocamla sohbet ediyoruz. Oğlum Salih bak daha önce evlendiğin görme engelliydi bu sefer gören biri olsun dedi. Bende niye deyince sana baksın dedi. Yahu arkadaş bana anam babamda bakar kız kardeşimde bakar, gerçi hepsi Rahmetli olduya. Biz sadece bakılacak kişilermiyiz sevip sevilecek kişiler değilmiyiz. Kendi aramızda hep tartışırız görmeyenle görmeyenmi evlensin yoksa başka engel gruplarındanmı evlensin yada sağlam biriylemi evlensin. Ben bu konuya çok  kafa yordum. Beni olduğu gibi gibi kabul edecek ve sevecek biri oldukdan sonra hiç farketmez. Ben daha önce görmeyen biriyle evliydim. Sorun var mı, sorun her zaman vardır. İnsanın olduğu yerde sorun vardır. Zamanla farklı pratiklerle işlerinizi çözüyorsunuz. Hele iki görmeyeni bastonlarını çekip gezmesi hiçte zor değil. Ben bunları anlatınca arkadaşlar. Bari farklı bir engel grubundan olsun birbirinizi tamamlarsınız. Birbirimizi sevdikten sonra niye olmasın. Ben ısmarlama ve zorlama ilişkilere karşıyım. Siz engelliler derneklerinizde yaşayın. İş yerlerinde kimsenin görmediği yerde oturun. Sağlamlarla evlenmeyin aramıza karışmayın fikrine karşıyım. Biz engelli engelsiz bir arada olmak isteriz, zaten şunuda gördük. Engelsiz bir arkadaşımız görmeyen birini sever. Ailesi istemez. Kızın arkadaşları karşı çıkar. Toplum bir mana arar. Birlikte gezerler.  Kardeşin mi derler. Evladım çok sevaba giriyorsun derler. Sen niye sevaptan ayrı  duruyorsun demezler mi adama. Demekki engelliyle evlilik konusu olunca müslümanların sevaba bile ihtiyacı olmuyor. Gerçi bu iş sevap günah meselesi değil yürek meselesi. Engelsiz kişi zaten canından bezdirilir ve vazgeçdirilir, o yüzden engelliler çağdaş yanlızlıklarına devam ederler.

Ne demiş kızın biri körle evleneceğime acımdan ölürüm daha iyi demiş. Bu konuların iyi tartışılması gerekiyor. Ben kırk yaşına geldim ve şunu öneriyorum  bir engelli kendisi gerçekten sevilmiyorsa olduğu gibi kabul edilmiyorsa evlenmesin. Kendisini sevmeyen biriyle hayatını cehenneme çevireceğine tek başına yaşa. Benim kafam çok rahat. Akşam olur biraz uyur azıcık bilgisayarda oyalanır vurur kafayı uyurum. Tuz diyen yok aş diyen yok. Gerçi yanlızlık zor ama Özdemir Asaf yanlızlık değil yanlızlık duygusudur insanı yanlızlaşdıran der. İki kişilik yanlızlığımı teke indirdim.

Sevdiğiniz sevildiğiniz ve olduğu gibi kabul edildiğiniz günler dilerim Ramazanınız mübarek olsun.

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..