Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ocak '12

 
Kategori
Basın Yayın / Medya
 

Sesli Harf satın almak istiyoruz

Sesli Harf satın almak istiyoruz
 

Mehmet Ali Erbil ile özdeşleşen Çarkıfelek yarışmasından bir enstantane değil başlıktaki ifadelerimiz. Bir haber kanalını izlerken içimizden gelen bir ses… Evet, sesli harf satın almak istiyoruz sayın seyirciler..

Atv’nin haber kanalı A haberin yayına başlayacağını duyduğumuzda mutlu olduk. Ne de olsa memleketimiz bir tane daha haber kanalına kavuşuyordu. Böylece gerek gündüz gerekse akşamları televizyonda izleyecek güzel bir program bulma şansımız artacaktı.

Öyle ya, gündüz öğleden önce sağlık şov programlarından öğleden sonra da izdivaç programlarından gına gelmiş bencileyin birkaç kişi bulunur. Filhakika praym taym kuşağında da dizilerden kaçmak isteyenler de en az iki elin parmakları sayısı kadardır zannımca.. (Son zamanlarda izlenmeye değer program sayısında bir kıpırdanma var gibi.. Hadi hayırlısı)

Türkiye’de bunca televizyon kanalı arasında haber kanallarını kurtuluş olarak görenlerin elbette sevinmesi ve göklere uçma zamanıdır ki bir haber kanalı daha yayına başlamak üzeredir diye bu fakir de havai fişek aramaya gittiydi..

Ne ki sonra haber kanalı tanıtım fragmanlarında kanalın logosunu görünce bir durakladım, duraksadım, şaştım, şaşaladım.. İsmini atv’den aldığı belli olan haber kanalımızın logosu da atv’ye benziyordu. Bu benzeyiş garipsenecek bir şey değil elbette. Hatta güzel. Çünkü atv’nin logosu güzel.

Ancak güzel Türkçemizde sesli ve sessiz harfler kullanılıyor. Hoş günümüzde gençlerin fazla kontör gitmesin diye mesajlarında sesli harfleri attıklarını biliyorduk (slm, nbr gibi). Ancak bunu bir haber kanalının yapacağını tahmin edemezdik.

A haber Tv yetkililerine seslenmek isteriz. Güzel Türkçemizde “hbr” diye bir kelime yoktur. Kanalınızın ismi a haber ise logonuzda bunu açıkça yazmanız daha doğru olmaz mıydı? Zaten “a” ve “e” harflerini atmakla bir şey kazanamazsınız. “haber” ile “hbr” arasında hem görsellik hem de anlam olarak epey fark var.

Eskiden HIBIR isminde bir karikatür dergisi vardı ve bir dönem H.B.R ismiyle çıkmıştı. TV izlerken kanallar arasında zıplarken kanalınıza gelince her defasında aklıma “Hıbır” dergisi geliyor. Biraz nostalji yapıyorum kısa bir süre için. Tabi o sürede kanalınızdan da kopmuş oluyorum ne yazık ki.

Şık olan bir logoya ve kanala yazık etmeyin. Türkçemizde yeterince sesli harf var. Mümkünse sesli harf satın almak istiyoruz sayın yetkililer..

Sevgi ve muhabbetle..

Murat HACIOĞLU

Denizli/ 9 Ocak 2012

Twitter.com/murathacioglu

murathacioglu.com

Not: Bu yazıyı uzun zaman önce yazmak istemiştim ancak rahatsızlığım dolayısıyla kalmıştı. Fırsatını ancak bulabildik :)

 
Toplam blog
: 656
: 1708
Kayıt tarihi
: 08.12.08
 
 

Allah kimisine “Yürü ya kulum” demiş. Ben onu “Yürü, yaz kulum” anladım. Yürü anca gidersin manas..