Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Eylül '18

 
Kategori
Eğitim
 

Sesli Kitaplar

Sesli Kitaplar
 

Salih ARIKAN


 Bu sene maalesef öğrencilerimizin kabartma kitapları gecikecek.

Görme engellilere yönelik hizmetler veren kütüphaneler ders kitapları sınavlara hazırlık ve diğer kitapları seslendiriyorlar. Getemin aynı zamanda e-kitap hizmeti de var. Bir de imam hatip ve ilahiyat fakültesi okuyan arkadaşlar var. Onların kitapları da okunması gerekiyor. Bu kitapları okuyanlar dini terminolojiyi bilen kişiler olması iyi olur. O yüzden imam hatip liseleri ve ilahiyat fakültelerinde okuyan öğrencilere çağrıda bulunuyoruz bu kitapları tarama ve seslendirme faaliyetlerine dâhil olabilirsiniz. Sonra o kitaplar görmeyenler için hizmet veren kütüphanelere bağışlanır. Ve görmeyenlerde faydalanmış olur. Bireysel başvuru.

Bir de imam hatip ve ilahiyat okuyan görmeyenler fakültelerinden liselerinden ve ilgili bakanlıklardan yazılı olarak kitaplarının seslendirilmesini istesin. Görmeyenlerle ilgili kütüphanelere yazıyorum haklı olarak benden liste istiyorlar. Bazı Üniversiteler de siz değil öğrenci istesin diyorlar. Yani bireysel başvuru esastır. İlgili kurumlara dilekçeler yağdırılırsa sorun çözülür. Birde diyanet işlerine çağrıda bulunuyorum. Telifi kendilerine ait tüm kitapları e-kitap sesli kitap ve kabartma yazıyla görmeyenlere ve ilgili kütüphanelere ulaştırsınlar.

Ben üç ay önce diyanetten Kuranıkerim elif cüzü ve diğer kitapları  kabartma olarak gönderilmesini istedim. Maalesef henüz gelmedi. Kiliselerden kabartma İncil istesem anında gelir. Bir de Kuranıkerim ve diğer dini kitapları dağıtan gönüllü kuruluşlara çağrıda bulunalım. O dağıttınız kitapları bize de verin ama kabartma yazı yâda sesli kitap olarak taranmış da olabilir.

Bazen Müftülüklerin programlarına davet ediliyorum. Bana mürekkep baskılı kitap hediye etmek istiyorlar. Bende bu kitabı kabartma olarak bastırılıp gönderilmesini istiyorum diye kitabı almıyorum. Ben bir meselenin kültür olarak yerleşmesini istiyorum. Adam Mail gönderiyor bende bunu resim yazı değil de normal yazı olarak gönderin diyorum. Davetiyeler geliyor. Ben de eposta olarak resimli olmayan yazı gönderin diye uyarıyorum. Lütfen kamuoyu oluşturalım ve imam hatipli ve ilahiyat da okuyan arkadaşların kitapları okunsun. Destek dersleri. İmam hatip ve ilahiyat okuyan arkadaşlara destek dersleri verebiliriz. Talep olursa farklı illerden öğrencilerimize de uzaktan eğitimle destek verebiliriz. Müftülüklerde engelli koordinatörleri var. Bu arkadaşlarımızda yeniliğe ve değişime açık arkadaşlarımız. Benim aslında şöyle bir çağrımda olmuştu. İmam hatip ve İlahiyat öğrencilerinin katıldığı yatılı kurslarda düzenleyebiliriz demiştim. Bilgi belge alış verişi ve kendilerini geliştirmek için bir fırsat olabilirdi. Yinede ben tekliflere açığım. Kendini geliştirmek isteyen herkesin yanındayım.

Salih Arıkan,Tel: 0506 514 96 93

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..