Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

29 Eylül '10

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Sevgi ve aşk üzerine

Sevgi ve aşk üzerine
 

Sevgi ve aşk üzerine geçmişten günümüze bir çok şey yazılmış, çizilmiştir. Aşk ve sevginin sembolü olarakta hep gül gösterilmiş bu ünvana hep gül layık görülmüştür.

Hepimiz biliriz gül ile bülbülün hikayesini ama ben sevgi ve aşk için sembol olarak hep kardeleni gördüm. Çoğu kişi bilmez neden kardelenin soğuk kış günlerinde açtığını ve o narin bedeniyle bu soğuklara katlandığını.

Ben sizlere kardelenin hikayesini anlatmak istiyorum..

Uzunca bir zaman önce ılık bir bahar güneşinin altında tabiat canlanmaya başlamış. Her taraf yeşermiş rengarenk çiçekler açmaya başlamış. Bu çeşitli çiçekler arasında iki tane çiçek varmış ki; bunlar birbirlerine aşık olmuş.

Birbirleriyle bu kalabalıkta yanlız kalamıyorlar ve rahat konuşamıyorlarmış. Söz vermişler bir daha baharda açmayacaklar kışın açıp yanlız kalacaklarmış.

Ve bahar, yaz derken kış gelmiş. Tabiat derin bir sessizliğe bürünürken karın altında narin vücuduyla bir çiçek açmış beklemiş beklemiş beklemiş. Ama sevdiği çiçek gelmemiş.

O her kış yine söz verdiğei gibi açmış ama ne yazık ki sevdiği çiçek hercai menekşeymiş. Ve kardelen hep beklemiş, menekşe hiç gelmemiş.

Kardelen hep vefalı bir aşık olarak kalmış ve kalmaya devam ediyor. İşte ben bu yüzden sevgi ve aşkın sembolü olarak kardeleni görüyorum.

Sizce de kardelen bu ünvanı hak etmiyor mu?

 
Toplam blog
: 3
: 519
Kayıt tarihi
: 21.09.10
 
 

Marmara Üniversitesi Resim iş öğretmenliği mezunuyum. Yağlı boya resim yapmayı ve fotograf çekm..