Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Ocak '07

 
Kategori
Öğretmenler Günü
 

Sevgili öğretmenim

Büro memurundan Cumhurbaşkanına kadar emeğinizi esirgemeden verdiğiniz bir toplumda, öfkenizin, ihtiyaçlarınızın ve duygularınızın üstünü örten sosyo-ekonomik yapının, sizleri "24 Kasım" şekeri ile alaya almasını asla hazmedemiyorum.

Öğretmenlerimizin ekseriyeti kirada oturmakta iken, öğretmenlerimizin sinemaya ve tiyatroya gidebilen sayısı parmakla sayılabilir iken, öğretmenlerimizin kitap almaya çoğu kez bütçeleri kifayet etmez iken, öğretmenlerimiz, ilaç ve hastane kuyruk ve bitmez tükenmez bürokrasisi çarkında mesai harcamak zorunda bırakılmış iken, öğretmenlerimiz, öğretim yılı yorgunluğunu gönlünün istediği biçimde hiç değilse bir haftalığına atabilecek bir tatili bile yapamaz durumdayken, öğretmenlerimiz tamiratlı giysilerini birbirlerinden saklayacak kadar yoksulluğa mahkum edilmiş iken "Öğretmenler Günü" adı altında yapılan tüm kutlamaların öğretmen kitlesine yapılabilecek en aşağılık küfürdür diyorum.

Dün öğrenciydim, bugün veliyim. Çocuğumun iyi eğitilip öğretilmesini her veli gibi ben de istiyorum. Bu isteğimin, en azından istediğim manada gerçekleşmediğini üzülerek izliyorum. Ama sorumlu arama noktasında düşüncemin farklı olduğunu da belirtmek istiyorum.

"Öğretmen her şeyi bilendir. Öğretmen asla yanlış yapmaz. Öğretmen asla hasta olmaz. Yalan söylemez, ağlamaz, belki yemek bile yemez. Öğretmenin ailesi, çocukları, duyguları sevinç ve istekleri asla yoktur. Varsa da yoksa da öğrencisidir... Öğretmen öğrencisinden daha çok ders çalışıyordur, bundan eminim.. Ama hangi meslek dalı yarın yapacağı iş için bugünden muhtemel eylemini ezberine sokmak zorundadır."

Bir de eğitim sistemi... Bu kadar müfredatın değiştiği bir başka ülke var mı acaba? .. Kurtçusu gelir bir âlem, takunyalısı gider bir başka...

Bütün bu yoksunluklar arasında "öğretmenler günü" diye okullarda yapılan törenleri ve onları tertipleyen ikiyüzlü yönetici ve yardakçılarını protesto ediyor, şu gün ulaşamadığım öğretmenlerimi ve tüm duyarlı ve yoksunluğunu iliklerinde hisseden gururlu öğretmenlerimizi saygılar sunuyorum.

 
Toplam blog
: 36
: 668
Kayıt tarihi
: 25.01.07
 
 

54 İstanbul doğumluyum. Hayatın her alanıyla ilgileniyorum. Çünkü düşünen ve yaşayan bir adamım. Esm..