Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ağustos '10

 
Kategori
Deneme
 

Sevgiyi Aradım

Sevgiyi Aradım
 

Sevgi seni aradım: bebek iken annemin kucağında, çocuk iken mahalle arkadaşlarında, okulda iken bir öğretmende, askerde iken bir mektup ve bir resimde, genç iken sadık bir gönülde, yaşlı iken hatıra defterimde ve son nefesimde kendimde...

Sevgi hep seni yaşadım. Annemin kucağından emeklerken ayrıldım. Annem'de suç yok, ben emekleyip sonra yürüyerek annemden uzaklaştım.

Mahalle arkadaşlarında bıraktım sevgimi. Onlar bana öğretmişti sigarayı ve arkadaş sevgilisini. İki arkadaş sevmiştik aynı kişiyi...

Ben okula giderken unuttum mahalle arkadaşlarını ve sevgiliyi. Bir öğretmende aradım sevgiyi; Öğretmen genç ve güzeldi. Ama o bir öğretmendi, ben ise tembel bir öğrenci. Beden eğitimi dersinde aldım yüksek notu. Öğretmenimin gözünde atmıştım golü. Ama diğer dersleri de geçmeliydim. Kaldığım derslerde bıraktım sevgimi. Sonra hayat okulunu seçtim. Hayat okulu kalleşlerle doluydu. Bu daha zor bir futboldu. Beden eğitiminden not almaktan daha da zordu...

Bir sevgilide aramaya başladım sevgiyi. Bazen bir simit yerdik. Yarısını ben yer diğer yarısını o yerdi. Bir parada aramaya başladım sevgimi. Açtım. Simit karnımı doyurmuyordu. Ya bir sevgilideydi sevgim ya da yarım bir simitteydi. Ben parayı seçtim; sevgimden vazgeçtim.

Askere gittim, ağladı arkamdan anam. Gözyaşlarıydı sevgi. Sarıldı bana sevgilim, öptüm alnından. Masumca öpücük idi sevgim. Resimleri öperdim. Bir nöbet gecesinde resmi yırttım mektup beklerken. Sonra mektupları yaktım evlendiğini duyarken; hayalkırıklığında kaldı sevgim.

Askerliğim bitmişti. Şimdi sevgim hayat okuluna devam etmekti. Çalışıyordum, emek veriyordum: Uykusuz ve yorgun. Çok yoruluyordum. Akan terde ve zamanda bıraktım sevgimi...

Günler geçti aynaya baktım. Geriye döndüm. Düşündüm: ben sevgiyi ne kadar yaşadım? Sevgimi en çok kim hakkediyordu? Keşkelerim, pişmanlıklarım... Ve işte hayatın son demindeyim. Sevgiyi kendimde aradım. Hastaydım. Bir bardak su içtim; içtiğim su gibiydi geçmişim. Yazın sıcak, kışın soğuk... Hiçbir mevsimde istediğim gibi suyu içemedim. Son saniyelerimde son sözümü etrafıma söylüyordum. Sevgiyi bırakmayın, sevgiyle kalın...

 
Toplam blog
: 8
: 543
Kayıt tarihi
: 05.08.10
 
 

 Doğaya aşık bir kişiyim. Evliyim. Üniversite mezunuyum. ..