Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Aralık '14

 
Kategori
Şiir
 

Seyr-i intihar

Mardin Kalesi’nden atlıyor ruhum
intihara hüküm giymiş aşklarım 
kanmıyor şehrin ışıklarına
karanlıklar içinde çığlık çığlığa 
                                     sözlerim mahkûm.
 
Duymaz artık beni 
bu dünyanın insanları
kırklar kilisesi’nde yaktığım mumlarım
dokunmuyor artık kimsenin ruhuna.
 
Aşk: seyr-i mardin’de içtiğim bir süryani şarabı
içtikten sonra hayat zaten güzel
umursamazsın iyiymiş, kötüymüş zırva hayatı
sonrası…
sonrası dudaklarında fuzuli’den bir gazel.
 
Biliyorum tanrım, kızgınsın bana
ulu camii minaresine baka baka içtiğim şarap 
zehirliyor sana baktığım yolları.
Girdim her evine
her dilde yalvardım sana
kaldır yeryüzünden fahişeliği
bak! dünya döndükçe dönüyor kahpeliğe
Papaz Gabriel de şaşkın bu gidişe.
 
Güneş yeryüzüne doğunca
aklım takılıyor Deyrülzaharan rahiplerine
gece boyunca hiç mi düşünmediler 
                       beyaz tenli rahibenin yüzünü
ellerini tutup öpmek varken 
bu sabır, bu inanç
ruhumu titretiyor.
 
Kahpe dünyanın bakire rahibesi
masumiyeti, temiz kalbi…
düşüncesi dahi zehirliyor kanımı
yerden yere vurulmuş inançlarım 
kabul etmiyor yeryüzündeki saflığı.
 
Ruhumu kapatıyorum Meryem Ana Kilisesi’ne 
kurtaramıyorum yine de kendimi 
aklım Mardin Kalesi’nden aşağı bakıyor 
akıyor inançlarım mezopotamya ovasına
kurtuluş arıyorum ya Rab! 
dört kitabın da dillerde kalmış sade
göremiyorum hiçbir insan suretinde. 
 
İşte bakıyor bakirenin biri pencereden
aşağı düşmezsem 
kurtuluş yok bu ölümcül sevişmeden.
 
 
Karanlıktan gelen bir ses,
Ölümmm
               diye çınlıyor.
Aydınlık için bize gelmelisin 
Yoksa her gün öleceksin
                                    diye
iyilikle yaklaşıyor karanlık.
 
Yalanlardan sıyrılarak
çekip gitmem gerek
inanmak zor rahibeye
çünkü kadın, şeytanı yüreğinde taşır.
 
Mardin, 2011
 
Toplam blog
: 10
: 275
Kayıt tarihi
: 27.04.11
 
 

1985'te Balıkesir'in Bigadiç ilçesinde doğdu. İzmirlidir. Sahne Tozu Tiyatrosu'nda iki yıl oyuncu..