Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '20

 
Kategori
Üniversitelinin Sesi
 

Şia ve ımamet

Şia’da masum imam ve konumu.

İslam akidesinde inançlar naslara dayanır, dolayısıyla İslam’da inanç insanlar tarafından değil dinin sahibi Allah tarafından belirlenir.

Kelam ekolleri akait konularını tartışırken olaya teorik değil’de pratik yada pragmatik açısından yaklaştıklarını görmekteyiz.

Yani vahyin inişini sorgulamak yerine inen vahyin nasıl anlaşılması gerekir noktasında fikir yürütmüşlerdir. Asla naslara dayanmayan yâda zorlama yorum/konu İslam’da inanç konusu değildir.

Makalat kitaplarına baktığımızda pek fazla gurupların olduğunu görüyoruz,  kendim şu ana kadar baktığı kitaplarda en tarafsız kitap Eşari’nin makalatıdır. Kelamcılar pek fazla gurupla uğraşmak zorunda kalmıştır bunlardan biride maalesef şia mezhebidir.

Şia mezhebini iki, açıda ele almak mümkündür, birinci akidevi ikinci fıkhi, ‘fıkıh’ usulu dinden olmadığı için o gün için yapılmış içtihatları sorgulamak bugün için bir anlamı olduğunu düşünmüyorum zira çok zaman geçti yapılan bir çok içtihadı mezhep mensupları da  günümüz dünyasında karşı çıkmışlardır.

Lakin kelam konularını fıkıhla aynı tutamayız zira kelam kalıcıdır   usulu dindendir. Usulü dinde yasak esas olduğu için sonradan oluşturulmuş, yada kitabı kendi mezhebi doktorinlerine göre tevil edip delillendirme doğru değildir zira bu alan ictihad alanı değil.

Usulü dinde hadislerib kullanılmadığını görmekteyiz. Sadece ulamdan bir kısım Cibril hadisi kullanmış   oda bütün zamanlarda tartışılmıştır. Halada tartışılmaya devam etmektedir.

Siyaset korumu İslam dünyasın'da şerik kabul etmemiştir. Kendi yerlerini tahkim etmek için dini kullanmaktan da asla imtina etmemişlerdir. Mahsum imam fikrine Kur’an geçit vermemiştir. Peygamberde dahil olmak üzere herkeste günah işleme mümkün olduğu dolayısıyla yeryüzünde insanoğlunun günah işlemekten münezzeh olamayacağını belirtmiştir. Sadece bir fark Peygamber vahye muhatap olduğu için büyük günah işlemekten münezzeh olduğunu belirtmiştir.

Halbu iken hiç kimse kendini cennete görmesin ve kendilerini masum layusel olarak görmesin bilakis onların sorumluluğu Allah katımdan diğer insanlardan daha fazladır.

 
Toplam blog
: 57
: 83
Kayıt tarihi
: 10.09.20
 
 

Bilimsel olarak yaklaşan, Tarihte ve günümüzde yaşananları kanaatine ve vicdanına uyarak yorumlayan..