Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Güliz Gülsever Özsaruhan

http://blog.milliyet.com.tr/listemiste

27 Aralık '10

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Sigara içmek için kendimize uydurduğumuz bahaneler

Sigara içmek için kendimize uydurduğumuz bahaneler
 

www.listemiste.com


10-Sadece el alışkanlığından, aslında canım sigara bile içmek istemiyordu  

10  

Mesela günde 1 paket sigara içen bir kişinin gerçekten o 20 tane sigarayı aynı istekle içtiğini mi savunuyorsunuz? İmkansız… Çoğu kez canımız çekmediği halde otopilota bağlanarak sigaraları içmeye devam ediyoruz.
 

9-Bugün çok yedim, en iyisi bir sigara içerek şu iştahımı bastırayım  

9  

Bu kullandığınız en mantıklı bahane olsa gerek. Çünkü evet sigaranın iştah azaltıcı bir etkisi var. Bu yüzden de sigarayı bırakanların en azından 3-4 kilo alma konusunda kendilerini özgür bırakmaları gerekiyor. Ama zaten içiyorum sigara , 1 tane daha içeyim de şu iştahım biraz azalsın demiyor muyuz?


8-Bunu da içeyim zaten yakında bırakıcam  

8  

O gün farkettiniz ki , normalden çok daha fazla sigara tüketiminiz oldu. Ama canınız bir sigara daha içmek istiyor. Ne yapmalı ? Amaaannn zaten bırakıcam biraz abartmaktan bir zarar gelmez. Ama o bırakılacak zaman da nedense bir türlü gelmez!


7-Arkadaşım arıyor, dur bir sigara yakayım  

7  

Demiştim size, bahaneler bitmez bu sigara içenlerde. Yemek yedim , kahve içtim, çay içtim, stresliyim, mutsuzum …. Şimdi de bir arkadaşınız arıyor, onunla telefonda biraz dedikodu yapılacak. E sigarasız olmaz tabi…


6-Yatmadan son bir sigara daha içeyim  

6  

Kabul edin , son sigara olayı hiç bitmez. Bunun bitmesi için gidip uyumanız gerekiyor. Ama uyumadan önce en az kaç defa dur bir son sigara daha içiyim öyle yatayım dediğinizi farkedin!


5-İçkiyle de şu sigarayı daha çok seviyorum  

5  

Burda insanları 2 farklı kategoriye sokmak gerekiyor. Birileri günlük hayatlarında çok az sigara kullanmasına rağmen içkiyle sigarayı birbirine çok yakıştırıyor ve içki içilen bir akşamda sigara içme olayını abartıyor. Diğer kategoridekilerde de zaten bahane çok. E içkiyle de içelim , iyi gidiyor…


4- Kahveyle sigara iyi gider  

4  

Kesinlikle iyi gider. Hatta birçok sigara kullanıcısı , sigarayı bıraktıktan sonra bir süre kahve bile içmiyor, çünkü kahve onlara sigarayı hatırlatıyor ve bu da işlerini daha da sıkıntılı hale sokuyor. Ama yine sormak lazım bu sadece sigara içmek için kullandığımız bir bahane mi diye? Kesinlikle öyle…


3- Yeni yemek yedim  

3  

Çok sigara kullanmayan bir kişi de olsanız , eğer günde en azından 2-3 tane sigara içiyorsanız , yemek sonrası bunun için kullanılan en iyi zamandır. Yemekten sonra sindirimi kolaylaştırıyor, ya da sadece öyle sanıyoruz!


2- Çok canım sıkılıyor  

2  

En önemli bahanelerden bir tanesi… çok canım sıkılıyor. Öyleyse hemen bir sigara yakmalı. O sigarayı içince sıkıntın geçicek çünkü. Öyle bir etkisi var sigaranın . Böyle birşey söyleyebilecek biri var mı ? Sigara içtim, canımın sıkıntısı geçti. Sigara içmeyenleri düşünsenize , onların sürekli olarak canı mı sıkılıyor yani?


1- Çok stresliyim  

01  

Kendimize uydurduğumuz en iyi bahanelerden biri. Çok stresliyim, bırakın bir sigara daha içicem , bana iyi geliyor… Sigaranın strese iyi geldiğini kanıtlayacak herhangi bir şey halen bulunamadı. Ama psikolojik olarak evet iyi geliyormuş gibi geliyor. Merak ediyorum , acaba sigara kullanmayanlar stresleriyle nasıl başa çıkıyorlar?  

 
Toplam blog
: 56
: 5176
Kayıt tarihi
: 15.12.10
 
 

1981 İzmir doğumlu. İstanbul Bilgi Üniversitesi Medya ve İletişim Sistemlerinden mezun. Listemist..