Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Ekim '12

 
Kategori
Şiir
 

Şiirin gücü

Şiirin gücü
 

               "Şiir, insanın kendi anadili çalgısında söylenen bir türküdür."  Cahit Külebi

               "Her insanın bir öyküsü vardır ama her insanın bir şiiri yoktur.”  Özdemir Asaf

                Yazın sanatları arasında az sözle çok düşünce anlatmak, anlamına gelen icaz sanatı vardır. İcaz; bir düşünceyi az sözcükle özlü ve etkili anlatmak, demektir.

               Öğretmenlik, tıpkı öğrencilik gibi kesintiye uğramaz. Bir yaşam boyu sürer. Öğrencileri güdülemek(motive etmek) amaçlı kaleme aldığım Öğretmenin Haykırışı başlıklı şiirimle düşüncemi aktararak onlara yararlı olmak; iyiye, güzele, doğruya ve erdemliliğe yönlendirmek istedim.

               Şiirin gücü, kesinkes düzyazıdan fazladır. İşte antolojilerde ve okul dergilerinde yerini alan şiirim:

Öğretmenin Haykırışı

Elleriniz havada olsun yavrularım
Atatürk ilkeleri yol göstersin size
Gözlerinizde coşku şimşekleri kıvılcımlansın
Haykırın, haykırın varlığınızı çevrenize
Elleriniz havada olsu yavrularım.

Sevginin resmi rozetlensin yakanızda
Büyüklerinizi sayın, sevin küçüğünüzü
Aymazlık yelleri savrulmasın yanı başınızda
Başarı mutluluğunda renklendirin yüzünüzü
Elleriniz havada olsun yavrularım.

Siz Tanrı’nın eseri, şaheserisiniz yavrum
Maden maden beyinlerinizdir övüncüm
Gelecek sizsiniz, size güveniyorum
Yaşamın dik yokuşunda sizsiniz gönül gücüm
Elleriniz havada olsun yavrularım.

Sanata, doğaya ve güzelliklere yer verin
Olumlu kişilik sergileyin davranışlarınızla
Nokta kadar çıkar için virgül kadar eğilmeyin
Haksızlığa direnciniz ışık olsun karanlığa
Elleriniz havada olsun yavrularım.

Çalışın, çok çalışın yörenizde
Onurunuz güvenle kalkan parmaklarda şekillensin
Atatürk devrimleri ışık olsun önünüzde
Düşünce, bilgi toprağında bilinçle gelişsin
Elleriniz havada olsun yavrularım.

 Muhsin DURUCAN 

                *

 

           K i m i    y o ru m l a r

 

                                                                         Hocam,

                                                     Yüreğinize sağlık, şiiriniz çok güzel!

                                                                                      

                                                                                           22 Ekim 2012

                                                                                       Ali Rıza Altınordu

                                                                              *

                                                                 Kıymetli Üstat

                                                      Sayın Muhsin DURUCAN,

            Sizi saygılarımla, hürmetlerimle selamlıyorum. Öğretmen olamadım, ona yanmıyorum bir okulda müstahdem olsaydım. Sizler gibi öğretmenlerin bilgilerinden faydalanamadım işte ona yanarım!

           Evet, her insanın bir öyküsü vardır, her insanın bir şiiri yoktur. Parmaklara eldiven, kulaklara küpe olmalı bu sözler. Ya sizin şiirinizdeki sözler:“Nokta kadar çıkar için, virgül kadar eğilmeyin, Atatürk devrimleri ışık olsun önünüzde” . Kim bilir o öğrencileriniz şimdi hangi makamdalar, hangi yetkiye sahipler? Öğrettiklerinizi kesinlikle unutmayanlar vardır.

          Helal olsun sizi doğuran anaya, babaya! Selamlarımı, saygılarımı ve ilave hürmetlerimi sunuyorum...

                                                                                           21 Ekim 2012

    Mehmet Burakgazi

                                                                               *

                                              Merhaba Sevgili Öğretmenim,

            Bu şiirinizi okuyunca ben de yıllar önceki öğretmenliğimi ve sevgili öğrencilerimi bir bir anımsadım.

           Öğretmenler ve öğrenciler için nitelikli bir şiir! Kutluyorum aziz dostum. Selamlar.

 

          21 Ekim 2012

       Abdülkadir Güler

 

                                                                                               

 

 

 
Toplam blog
: 782
: 1295
Kayıt tarihi
: 18.08.08
 
 

Kırşehir Erkek İlköğretmen Okulu'nu, İzmir Buca Eğitim Enstitüsü Türkçe Bölümünü, İstanbul Çapa M..