Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Kasım '11

 
Kategori
Söyleşi
 

Şırnaklı Genç Şair Salih Durmuş ile...

SİLOPİLİ GENÇ ŞAİR SALİH DURMUŞ “SİLOPİ DE KARŞILAŞTIĞIM DERTLERİM  VE SİLOPİ’NİN GÜZELLİĞİ BENİ ŞAİR YAPTI” DEDİ

SORU-Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Nerelerde okudunuz bugüne kadar ne gibi islerde çalıştınız?

SALİH DURMUŞ -Öncelikle şunu söylemek isterim ki benimle bu röportajı yaptığınız için teşekkür ederim, belki gecekondu belki de belki de bir hiç yok sayılacak, bir ülkenin uçsuz bucaksız bir dağın eteklerin ve en kuytu köşesi olan Şırnak Silopi de perdesiz kırık ve tek bir göz pencereli evde gözlerimi açtım dünyaya, ama hepsinden çok güzel Nisan ayında dünyaya gözlerimi açmaktı. Benim öyle şahane okumalarım hiç olmadı. Orta okul mezunuyum, liseyi de dışarıda devam ettirmekteyim, ne kadar okumak istersem de buna hem maddi hem de manevi yetersizlikle el vermedi… Kendi işimde çalışmaktayım, ağabeylerimle telekomünikasyonla uğraşmaktayız…

SORU-  Şiire ne zaman nasıl başladınız ve şiir yazmak size ne gibi manevi hazlar tattırdı?

Salih DURMUŞ: Eğer doğu da yaşıyorsanız kendi başına bir şairsiniz, çünkü orda yaşadığınız trajediler olsun, Cudi dağının güzelliğine bakıp deryalara dalmak olsun, hele ki efsane aşk mem u zin ve efsane Dicle’nin sessiz akışına bırakmak olsun ve insanlığın beşiği Şırnak’ta iseniz şiir yazmak daha çok güzel bir haz veriyor insana elbette. Şiir yazmakta en büyük ilham kaynağım elbette güzel memleketim Şırnak’tır

Şiire başlamaya gelince, daha önceden çevrenin bana verdiği psikolojik nedeniyle hiçbir zaman kitap okumayı sevmedim ve hiçbir zaman kitap okumadım ta ki 2003 yılında bizim sınıfta bir arkadaşın elinde gördüğüm dostweski  “suç ve ceza”  adlı kitapla başladı tüm okuma isteklerim ve şiire ola ilgim, ilk başlar da okumak ne kadar sıkıcı ve zor gelse de zamanla sürekli okuduktan sonra alıştım, bu okumakla birlikte sanırım yine aylar da Hazirandı, fark etmesem bile dilimde hoşuma gidecek sözcüklerin döküldüğünü gördüm,  böylece dökülen sözcükleri beyaz kâğıtlara döktüm sonuç olarak 2003 yılında şiire başladığımı diyebilirim…

SORU- Ailenizden bahseder misiniz anne ve babanız ne ıs yapar kardeşler nerede okur ve onların bakış acısı nedir sızın şiir yazmanıza?

Salih DURMUŞ Ben 10 kardeşlik bir ailenin en küçük çocuğuyum babam 17 Nisan 2008 yılında geçirmiş olduğu kalp krizi hastalığında dolayı hayata gözlerini yumdu, annem sağ. Kardeşlerim hepsi kendi işleriyle meşgul olmakla birlikte kendiişlerinde çalışmaktadır. Aile de liseye devam eden ailenin tek çocuğu benim. Benim ailemin şiire olan bakış açısı tamamen karşılar, onlar vaktini ve beyinin boş şeylerle yorma, işine bak, geleceğine daha iyi adımlar atmak için çabala derler, ama eğer ki şiir içinize sinmiş durumda ise ve şiir sever bir yapınız varsa iki cihan bir olsa bile sizi engelleyemez şiir yazmakta. Çünkü şiir tamamen bir insanın iç dünyasıdır. Her şiir ise şairin bir sırrını açıklar, ne kadar yazarsanız o kadar daha çok sır vermiş olursunuz…

SORU- Kitap okumakta mısınız. Kitap okumak sızın gelişiminize ne katkısı oldu?

Salih DURMUŞ Bugün eğer iki cümlenin yakasını bir araya getirip bu şiir diyorsam bile bunun % 100 tamamen kitaplara borçluyum, kitap okumak insanlara öyle bir gelişim katısı sağlar ki, insan nasıl geliştiğini bile  farkına varmaz. Kitap okumak, okutmayı tavsiye etmeyi elbette severim…

SORU- Yerelde, ülke genelinde beğendiğiniz sairler kimler ve bunların hangi özelliklerini beğendiniz?

Salih DURMUŞ Elbette her şairin beğendiği başka bir şair vardır, yerel de deseniz çok ama çok beğendiğim saygı duyduğum dostum ve üstadım saygı değer Dündar Sansür, ülke genelinde deseniz Şükrü Erbaş, Ahmet Telli, Can Yücel, Ahmed Arif,

eğer bunların özelliklerini açıklamak gerekirse hepsinin sevmemin ve okumamın tek ortak bir noktaları özgür ve barışçı şairler devrim ruhlarıyla yazanlardır, aşkı evrenselleştiren, aşkı kutuplaştırmadan çıkartan büyük şairler, ve biz genç şairlere öncü şairler oldukları için elbette hepsini severek hayranlık duyarak okuyorum…

SORU- Yayınlanmış ve ya yayınlamayı düşündüğünüz kitabınız var mı nedir isimleri?

Salih DURMUŞ Tabi ki herkes gibi kitapsız şairlerden çıkmak en büyük arzum, ama bunu şimdi erken olduğunu düşünüyorum. Şimdilik kitap ismi düşünüyorum ama zamanla kitap çıkartmaya hazır hissettiğim zaman ile şimdiki bulduğum isimler arasında bir değişiklik olabilir bundan dolayı isim vermemek en makbulüdür…

SORU- Çevrenizin sızın şiir yazmanıza olan bakısı nedir ?

Salih DURMUŞ İlk başlarda şiire başladığım da tamamen gülerek karşıladılar, dalga geçtiler, çalıntı şiir dediler vs… her biri bir şey dediler, ta ki 2010 yılın aralık ayında kitaptürk.com sitesinin “imkansıza dönüşen sevgililer” adli şiir yarışmasında “hayatın en puslu yerinde yanar” adlı şiirimle derece kazanmamla birlikte inandırabildim, ve bir nebze de olsa bu yolda bana destek sunuldu…

SORU- illerde sair ve yazar dernekleri dergileri var bunlardan faydalanıyor musunuz dergilerde şiirleriniz çıkar mı hangi dergilerde?

Salih DURMUŞ Şu an söylemiş olduğunuz hiçbir dernek ve dergilerde yararlanmadım, ama ilçe gazetem olan “Silopi Gazetesi”nde haftalık köşe yazısı yazıyorum. Tabi ki tamamen edebiyat üzeri yazmak benim gayem ve çabamdır

SORU- Doğuda genç şair olmanın zorlukları neler?

Salih DURMUŞ Doğuda genç ve ya olgun ayırtmasızın şair olmak tamamen zor bir iştir okur yazarın az olduğu bir yerde elbette zorluklar vardır, ilgisiz kalırsınız, en büyük zorluk ilgisiz kalmaktır. Yoksa diğer her yönüyle doğuda şair olmak gurur verici ve insanı onurlandıran bir duygu. Misafirperverliğiyle olsun tarihi zenginliğiyle olsun yaşama duygusuyla harika bir zevk uyandıran doğasıyla olsun tamamen gurur verici elbette…

SORU- Başka  ne anlatacaksınız?

Salih DURMUŞ Son olarak şunu söylemek istiyorum ki, hani her insan bir hayal kurar kimisi sevdiği kıza kavuşma hayali kurar kimisi ise zengin olma hayali vs… her insanın bir hayali vardır elbette benim de en büyük hayalim yıllardır savaşın hâkim olduğu bu cennet ülkeme bir an önce barışın gelmesi tüm halkların ortak ve eşit barış içinde bir yaşama kavuşması çeşme gibi akan bu kanların bir an önce durmasıdır…

Çok teşekküre ederim.

 TURAN YALÇIN-TOKAT

 
Toplam blog
: 1096
: 1558
Kayıt tarihi
: 28.12.07
 
 

1967 Tokat'ın  Pazar ilçesi doğumluyum. İşitme engelliyim. İstanbul Üniversitesi iktisat Fakültes..