Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

19 Ekim '07

 
Kategori
Haber
 

Siyaset Meydanı'nda Ibrahim Astsubay

Siyaset Meydanı'nda Ibrahim Astsubay
 

Dun aksam gec saatlerdi. Yatmadan anamin televizyonunu biraz karistirdim. ATV cikti. Belli ki bir 'Haber Program.' Ali Kirca konuklarini tanitiyor. O tanitirken ben kendi kendime soylendim: "Yine dizmis benim gibi emekli askerleri tesbih gibi. Bakalim neler sacmalayacaklar!..."

Vallahi boyle dusundum. Benim 'ilk'im. Ilk defa 'Siyaset Meydani' izliyorum.

Saat gece yarisi. Ayaktayim. Gece 'bir.' Gozlerim sonuna kadar acik. Gogsumde de bir agirlik. Saat gecenin 'bir bucugu'. Artik gogsum gercekten sizliyor...

Programda; Sehit ailelerini, gazilerimizi tanidim.

Ibrahim Astsubay'i da...

Duyduklarim, gorduklerim onemliydi. Sizlere de aktarmam gerektigini dusundum.

Bugun, Ibrahim Astsubay ve Mehmetciklerimiz icin birseyler yazmadan once Interneti arastirdim.

'Julide' yazmis bile!...

Hic dokunmadan; Julide'nin yazdiklarini aynen sizlere aktarmak istedim:

"Biz elele verirsek, kimse bizi yenemez, " diyordu, protez ellerini uzatırken, yan koltukta oturanlara, Siyaset Meydanı'nda…

"Bana eşim yardım ediyor, ceketimi giyerken; ama düşünüyorum, evden çıktıktan sonra, çıkarmak istesem, kim açacak düğmesini, " diyordu Siyaset Meydanı'nda…

"Cebimden cüzdanımı çıkarayım da kimliğimi gösterebileyim, otobüse bindiğimde, çıkaramıyorum, bunun acısını yaşıyorum, ” diyordu Siyaset Meydanı'nda

"Ben bir şey yapmadım ki, " diyordu el bombasının üzerine atladığını sorduklarında;

"Bu benim, birinci vazifemdi…"

Bu benim, birinci vazifemdi, diyordu; İbrahim astsubay.

İbrahim astsubay böyle düşünmüyordu yalnızca, Mehmet binbaşım, Ali çavuş, Ahmet onbaşım da Ggözünü kırpmadı, canını ya da canının bir parçasını, gömerken vatan toprağına…


Gözlerimde İbrahim astsubay… İçim de hem acı, hem sevinç.

Vatan Mehmetçik’e amanet,

Vatan emin ellerde…

İbrahim astsubay, gururla Er Meydanında.

Gururla…

Göğsünü siper etmiş… Dursun diye bu hayasızca akın…

Ezildim seyrederken.

Ne yapıyoruz biz Mehmetçik nöbetteyken?

Vitrinlerde gözümüz, elimizi, kolumuzu, doldurmak için.

İbrahim astsubayım; otobüse binerken, kapıyı açmak istediğinde, ayakkabısını çıkarmak istediğinde, Bbizler ne yapıyoruz?

Ali onbaşım tekerlekli iskemlesini hayal ettiğinde, komanda er Özdemir, Protez ayak beklediğinde, bizler ne yapıyoruz?

Belki yan yana, aynı otobüse biniyoruz, belki yan yana yürüyoruz.

Bizler ne yapıyoruz?

Bizim gözlerimiz nerede kör oldu?

Jülide öncel / 19.10.2007




***

FOTO: Ibrahim Astsubayin Fotografini bulamadim. Fotografda Mehmetcik Gursel'le.


LINK: http://julie20071.spaces.live.com/

Julide Hanimin Milliyet Blog'da ki yazisi:

http://blog.milliyet.com.tr/Blog.aspx?BlogNo=70664





 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..